close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Primera: spanning multiriemen

Bouwjaar: 1997, Motorcode: 2.0 16v

Beste mensen,

Ik wil mijn multiriemen gaan vervangen ( wat kan je daar slecht bij zeg! ) van mijn primera 2.0 16 klepper van 97. ( lpg )

Er zit airco en stuurbekrachtiging op en het zijn twee riemen.

Zijn er voorschriften voor de juiste riemspanning, of is het volgens het ,,niet te slap en niet te strak principe''?

Moet ik verder nog ergens op letten?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten van Bert .

Geplaatst door

bertus1253 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bertus lees pas nu je bericht ik heb dat zelf ook gedaan valt wel mee. aan de rechterkant je voorwiel er af dan zit er t.h.v.de poulie een klepje aan je binnen scherm dat moet je weg halen en dan eerst ontspannen riem er af nw erop (zijn 3riemen) airco stuurbekr en dynamo!!! appelteje eitje spanning 15 mm met je duim door kunnen drukken NIET te strak anders krijg je een lagerprobleem ,succes vraagbaak

vraagbaak 0

15 jaar

Nou ik weet niet bij welke Primera 2.0 je 3 v-snaren vind???? Ik heb ze nog nooit gevonden. Onder de motorkap bij de dynamo de bout losdraaien en de lange bout dusdanig verdraaien dat je de dynamo naar beneden kan drukken. Lukt dat nou niet neem dan een houten balkje en plaats deze op het oog waar je net dat eerste boutje hebt losgedraait. Geef er dan met "GEPAST GEWELD" (jaja ik moet op me taalgebruik letten) een klap op met een hamer. De moer bij het onderste scharnierpunt krijg je vaak niet los. De snaar van de stuurpomp is wat lastiger. Daar moet je via het rechtervoorwiel de onderste bout van het scharnierpunt loshalen en ook de bout van het bovenste bevestigingspunt oplossen en de lange bout oplossen zodat je de pomp richting de motor kan halen.


Succes ermee

Ton

Bedankt !

Ik ga er mee aan de gang.

Groeten van Bert.

bertus1253 0

15 jaar

Ik heb de auto verkocht en ben overgestapt op een Golf 4 sdi.

Bedankt voor de tips.

Bert.

bertus1253 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.