auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Patrol: start pas na pompen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

Start pas na pompen, zit een nieuwe brandstofpomp in
Als de auto iets voorover staat start hij wel

Geplaatst door

rohan (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk luchtlek,waardoor de brandstof na een paar uur stilstand terugstroomt naar de tank.Vandaar ook dat hij wel start als hij voorover staat.Op te lossen door een terugslagklepje te monteren voor het brandstoffilter.Succes Matthijs.

matthijs26 0
badge

17 jaar

Ik heb hetzelfde probleem. Ondertussen al een retouklep gemonteerd voor het brandstoffilter, heeft 1 week geholpen en daarna begon de ellende weer. Toen een retourklep in de leinding boven op de tank geplaatst, hielp ook niet. Toen kwam iemand met het idee om de vuldop gedeeltelijk los te draaien omdat de ontluchtingsleiding wellicht vertopt zit zodat in de tank vacuum wordt gezogen en bij stilstand de diesel dus weer uit de leidingen wordt gezogen. Dit heeft helaas ook geen effect. Heeft iemand nog suggesties waar dit nog meer aan kan liggen?

Y61 0
badge

17 jaar

stopje op de verstuiver controleren (retour slangetjes) deze willen wel eens stuk gaan waardoor er lucht in het systeem kan komen

vrgr,hoessein

hoes 0

17 jaar

Het huisje waar je het brandstoffilter op schroeft wil ook weleens lucht aanzuigen,monteer een doorzichtige slang tussen brandstoffilter en pomp en kijk of je luchtbelletjes ziet .succes

carp 0
badge

17 jaar

Naar het stopje op de verstuiver hoef je niet te zoeken. Deze zit er niet. De retourleiding bevind zich onder het kleppendeksel. Als deze lek zou zijn dan zou je een oliepijl verhoging moeten hebben. Op lekkage controleren doe je aan de rechtervoorzijde van de kop waar een tuitje naar buiten komt met een brandstofslangetje eraan. Zet hier een vacuumpompje op en je weet of je retourleiding dicht is of niet.
Persoonlijk ga ik voor het antwoord van Carp. Zelf ook al eens meegemaakt.

Groeten Ton

op de retourleiding ook een terugslagklep monteren dan ben je zeker dat het geen lucht is die langs de retourleiding in de brandstofpomp sijpelt dit kwam ook aleens voor in de oudere ford 1800diesels enhet kost ook niet veel succes

Roger10209 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.