Start pas na pompen, zit een nieuwe brandstofpomp in
Als de auto iets voorover staat start hij wel
Geplaatst door rohan (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Patrol? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
matthijs26 (0) PRO, 16 jaar geleden
Waarschijnlijk luchtlek,waardoor de brandstof na een paar uur stilstand terugstroomt naar de tank.Vandaar ook dat hij wel start als hij voorover staat.Op te lossen door een terugslagklepje te monteren voor het brandstoffilter.Succes Matthijs.
Y61 (0) PRO, 16 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem. Ondertussen al een retouklep gemonteerd voor het brandstoffilter, heeft 1 week geholpen en daarna begon de ellende weer. Toen een retourklep in de leinding boven op de tank geplaatst, hielp ook niet. Toen kwam iemand met het idee om de vuldop gedeeltelijk los te draaien omdat de ontluchtingsleiding wellicht vertopt zit zodat in de tank vacuum wordt gezogen en bij stilstand de diesel dus weer uit de leidingen wordt gezogen. Dit heeft helaas ook geen effect. Heeft iemand nog suggesties waar dit nog meer aan kan liggen?
hoes (0), 16 jaar geleden
stopje op de verstuiver controleren (retour slangetjes) deze willen wel eens stuk gaan waardoor er lucht in het systeem kan komen
vrgr,hoessein
carp (0) PRO, 16 jaar geleden
Het huisje waar je het brandstoffilter op schroeft wil ook weleens lucht aanzuigen,monteer een doorzichtige slang tussen brandstoffilter en pomp en kijk of je luchtbelletjes ziet .succes
Nissanwielmonteur (0) PRO, 16 jaar geleden
Naar het stopje op de verstuiver hoef je niet te zoeken. Deze zit er niet. De retourleiding bevind zich onder het kleppendeksel. Als deze lek zou zijn dan zou je een oliepijl verhoging moeten hebben. Op lekkage controleren doe je aan de rechtervoorzijde van de kop waar een tuitje naar buiten komt met een brandstofslangetje eraan. Zet hier een vacuumpompje op en je weet of je retourleiding dicht is of niet.
Persoonlijk ga ik voor het antwoord van Carp. Zelf ook al eens meegemaakt.
Groeten Ton
Roger10209 (0), 16 jaar geleden
op de retourleiding ook een terugslagklep monteren dan ben je zeker dat het geen lucht is die langs de retourleiding in de brandstofpomp sijpelt dit kwam ook aleens voor in de oudere ford 1800diesels enhet kost ook niet veel succes