Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:
Mijn Nissan Sunny n13, 1.6 12v single point injectie, start de ene dag wel en de andere dag niet. Startmotor draait wel. Bougies vonken, zekeringen zijn oke en de injector werkt ook (als ie het signaal krijgt spuit ie in). Laatst is de auto weggesleept door de anwb. De anwb man concludeerde dat het probleem zit in [b] de aansturing naar het inspuitmoment. [/b] (de dag erna startte de sunny weer wel, maar een paar uur later weer niet :S )
Door dit probleem heeft de sunny (als ie het wel doet) ook last van uitvallen bij stationair draaien (warme motor). Door een beetje gas erop te houden blijft ie lopen.
Het vreemde is, dat ik dit zelfde probleem een half jaar geleden ook heb gehad. Maar opeens op een dag (na een paar harde klappen op de zekeringenkast..........toeval?????) startte ze weer en liep ook weer regelmatig stationair. Daarna geen last meer gehad van dit euvel, tot een paar dagen terug.....
Iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken, want ik sta een beetje voor een raadsel. Alvast bedankt.
mvg,
Richie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer de draadzekeringen bij de accu eens heel goed. Mogenlijk een geoxideerd contact. Ik heb dat 5 jaar geleden eens gehad bij de wagen van een maat van me. Je kan je daar best wezeloos naar zoeken op zo'n moment.
Ton
Vandaag tijd gehad om weer eens naar de sunny te kijken. De bedrading van de accu ziet er wel slecht uit. En na wat gefriemel had ik ineens draadjes in m'n handen die in het kroonsteentje zaten. Het zag er van binnen ook vies en roestig uit. Zal m'n buurman eens laten kijken die heeft wat meer verstand van accudraadjes
@Ton:
Heb je nog mogelijke oorzaken die het kunnen zijn? Dan kan ik die evt meteen ook onderzoeken, mocht het de accubedrading toch niet zijn
15 jaar
Nou eigenlijk is die bedrading en een kapotte injector het enige wat ik ooit meegemaakt heb bij deze motor. Doet het verder eigenlijk altijd.
Ton
Injector is het niet, dat weet ik vrijwel zeker. Dus ik hou je op de hoogte wat betreft de bedrading. Bedankt voor de tip!
15 jaar
Het probleem lijkt te zijn opgelost! Het zat inderdaad in de accubedrading. Om precies te zijn in het stukje draad (met die ´kroonsteen´ ertussen) dat de kabel van de bobine verbind met de + van de accu. Vol met viezigheid en corrosie. Nu de kabel van de bobine rechtstreeks aangesloten op de + van de accu. En ja hoor..... sleutel om en meteen starten. Bovendien loopt de motor weer mooi stationair. Inmiddels alweer mee naar mn werk gereden en terug. Geen enkel probleem met starten.
Ton, bedankt voor de oplossing!
gr
Richie
15 jaar
Begrijp ik het goed dat de bobine rechtstreeks op de accu is aangesloten en niet via het contactslot?
vr.gr. Theo
15 jaar
Nee dat is niet zo. Ik denk dat Richie het een beetje op zijn manier omschrijft (en dat bedoel ik niet vervelend of verwijtend). Hoewel ik het ook even niet zo voor de geest kan halen wat hij precies bedoelt. Maar Richie, mooi dat het opgelost is.
Ton
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Sunny of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar