Gegroet allen!
Het is een Sunny N13 uit 89 zoals ik al in het onderwerp vertel hierboven. Ik heb de auto gekocht bij een handelaar ruim een jaar geleden met 152.000km op het tellertje. De auto had wat lichte schade. Maar dat heb ik opgelost door een sloopspatbordje er op te zetten en de auto hier en daar netjes opnieuw te laten spuiten. Dus hij zag er meteen na de aankoop (¤550!!) weer piekfijn uit! Verder was er nooit aan geklooid en zag alles er netjes uit. GEEN roest, heeel net interieur, dakje erin prima karretje.
[url=http://img218.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img218.imageshack.us/img218/9743/...[/img][/url]
Ik wilde graag een Sunny omdat ik een niet al te kleine auto wilde die toch redelijk zuinig was. De auto moest gewoon betrouwbaar zijn en ik kende dit model al enigszins omdat een vriend van mij er 2 heeft gehad vroeger. En in die tijd vond ik het hele toffe autootjes die lekker rijden en op mij een betrouwbare indruk maakte.
Nu heb ik een dik jaar met veel plezier en zonder veel kosten (¤1450 inclusief aankoop en spuiten en vernieuwen van 3 lagers in de versnellingsbak!!!) 25.000km gereden(ja ik had beter een diesel kunnen nemen, maarja dat wist ik ook niet van te voren) bij 162.000 km begon de auto alleen wat ratelende geluiden te maken onder de motorkap. Dus ik naar de Nissan dealer in de buurt van Middelburg toen ik daar nog woonde. Die wist niet wat het was. Vond dat ik maar een afspraak moest maken zodat ze eens goed konden kijken, motor uit elkaar misschien. Ik dacht, NO WAY!
Dus dan maar naar die kerel in België die ook Nissan dealer is en mijn versnellingsbakje voor 180 euro voorzag van 3 nieuwe lagers (topdeal natuurlijk). De man bevestigde mijn vermoedden dat het de distributieketting/kettingspanner zou zijn die redelijk op z'n einde was. Hij adviseerde me echter door te rijden omdat reparatie toch echt veel tijd zou kosten en dus veel geld. Ik dacht, OK ik gok het er op. Nu na 13.000km met die rammel gereden te hebben (verder reed hij overigens top, trok lekker, mooie verbranding, grijze uitlaat, 1 op 14 ongeveer) heb ik inmiddels een andere baan waarbij ik een leaseauto tot mijn beschikking heb gekregen. Jammergenoeg moet ik de nissan nu verkopen, alleen wil hij sindsdien niet meer starten. Zeker boos op mij dat ik nu in een leasebak rij :-(
[b]Het probleem:[/b] was dat de auto steeds minder trok tijdens het laatste ritje. Starten werkte bijna niet, tenzij met volgas, maar dan leek het alsof hij pruttelde op 1 à 2 cilinders. De ANWB erbijgehaald: 'zal wel iets met de carburateur zijn, dat is zo'n ding met veel toeters en bellen' Maar die kon m dus niet fiksen. Dan maar naar de garage. Na 4 uur belde de man me op. Carb schoongemaakt, niks aan de hand. Ontstekingsdelen gecheckt, zelfs van een andere Nissan overgezet..geen oplossing. We weten het niet meer. Dus ik even met de garagehouder gepraat over die distri-ketting, en we hebben nu het idee dat die misschien een tandje is versprongen door dat die wellicht te losjes is komen te staan.
Mijn vraag: kan het zijn dat de kleppen nu ook aan gort zijn? Wat is wijsheid, verder sleutelen ?(de auto is verder in puike conditie)en ik heb al een koper. Maar dan moet het ding wel rijden. Wat kost zoiets aan tijd om die ketting te vervangen? Wat is het risico dat er meer kapot is?
kortom wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie tips?
[url=http://img234.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img234.imageshack.us/img234/8071/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
maak er een korter verhaal van mensen hebben niet zoveel tijd om het te lezen gr sjors
@ sjors
dit is een goed verhaal! de lengte doet er immers niet toe (bepaalt de vraagsteller zelf!! )
met dit verhaal krijgt men gelijk een bepaalde indruk over de algehele staat van een auto, wat vaak weer tengoede komt aan de hoeveelheid reactie's..
paul,
was goed bedoeld hoor
18 jaar
Bedankt P.Kelder. Zo was mijn verhaal ook bedoeld inderdaad. Hoe meer info over een auto hoe meer je er mee kan.
Inmiddels is de kettingspanner vervangen. Volgens de garage (geen dealer, wel bovag) kan het zijn dat een vorige eigenaar de olie te weinig heeft vervangen. Met als gevolg dat het oliekanaal verstopt heeft gezeten en de distributiekettingspanner niet meer goed gesmeerd werd. Met overmatig slijtage tot gevolg.
Grappig detail was dat dit onderdeel al sinds, ik meen 2000, niet meer besteld was bij Nissan. Men vond het zelfs vreemd dat het kapot was, dat kwam immers niet vaak voor aldus Nissan.
De auto is momenteel te koop.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Sunny of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar