goeden dag,
ik heb een nissan almera (pulsar sport) uit 1997.
sinds kort gaat de naald van mijn toerenteller al bij starten van de auto ver de 8000 in, en zo niet dan danst deze mee op de toeren maar zeer afwijkend.
stekkers en bedradingen zijn al nagekeken en zag er goed uit,de motor zelf draaid fantastisch! het vervelende is enkelt dat dit steeds tijdelijk is. met andere woorden de ene dag functioneerd ie echt perfect en de andere dag laat de teller je in de steek.
is er iemand die dit probleem herkent of weet te verhelpen?
in elk geval bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ricardo,
Uit ervaring weet ik dat het een heeeel irritant euvel is , zo'n dansende tellernaald. Er is echter wel een oplossing voor .... vervangen !! Je zou evt kunnen informeren de v.Deijne in Volkel.
SUC6
Jeroen
Het schijnt dat als je de aansluitingen van de toerenteller in het klokkenpaneel schoonmaakt, hersteld soms ook werkt.
jeroen,
bedankt voor je reactie, ik zal eens proberen of een nieuwe Tteller wat uithaalt alsik vandeweek even de tijd heb. ik wacht wel nog even anderen reacties af want het is echt maar af en toe, ik denk dat de teller wel goed is maar er mischien ergens een slechte verbinding zit of iets in die richting. ik denk dat ik alles heb nagelopen maar het kan zijn dat een ander nog een idee heeft wat ik over het hoofd zie.
gr ricardo
13 jaar
jeroen,
verangen is inderdaad de oplossing na het zoeken van vele oplossingen. enkelt heb ik een teller uit een diesel versie.
nou is omzetten niet zon probleem alleen ik heb geen idee hoe ik de naald losmaakt om het toerenblad van de diesel te vervangen voor die van een benzine.
zit die naald gelijmt of kan ik eraan trekken? ik heb er maar 1 dus liever zekerheid als nog een kapotte.
gr ricardo
13 jaar
hallo ik heb hetzelfde probleem geham ook met een almera yut 97 en ook een pulsar uitvoering.
die van mij dansde ook heftig en 14 dagen later bleef hij aan de andere kant staan dus overleden
heb er toen een complete andere teller ingezet en probleem was opgelost
let wel mocht je een complete andere teller halen LET dan op het NUMMER dat NAAST het KNOPJE zit om je DAGTELLER op nul te drukken dit moet wel hetzelfde nummer wezen
13 jaar
nou is omzetten niet zon probleem alleen ik heb geen idee hoe ik de naald losmaakt om het toerenblad van de diesel te vervangen voor die van een benzine.
zit die naald gelijmt of kan ik eraan trekken? ik heb er maar 1 dus liever zekerheid als nog een kapotte.
als je de tellerbak hebt gedemonteert en helemaal los is probeer je voorzichtig het glaasje los te schroeven en los te halen
daarna draai je de schroefjes los van de toerenteller IS FF GOED OPLETTEN daarna zou je m er zo uit hunnen pakken
ook die naald zit vast met 2 schroefjes
13 jaar
ontzettend bedankt voor een ieders reactie!
ik heb de naald alsnog gemold :( ik probeerde met uiterste zorg de naald op te liften van de stalen pen waar deze op vast zit maar dat kreng wou niet mee geven..
ik heb echter wel het probleem opgelost nu nadat ik bij een nissan meeting ben geweest... ik heb de contact schroeven die de toerenteller op zijn plaats houden en van de stroom voorzien om de naald te doen klimmen doorgetrokken dmv 4 lossen draden die ik extra aan de printplaat en aan de achtekant van het tellerhuis heb gesoldeert. ik rij hier nu al dik een week mee en de teller werkt uiterst perfect! dus mocht iemand dit probleem nog treffen dit is de oplossing!!!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar