close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Patrol: trillen als koppeling op komt

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8 tdi

Deze Patrol begint te trillen als je de koppeling rustig op laat komen.
Koppeling is vervangen in eerste instantie.
Daarna was het probleem er nog, vliegwiel ook nog vervangen en nu is het minder alleen bij stationair, als je dan de auto aan laat lopen trilt hij nog, als je iets meer gas geeft voor weg te rijden voel je niets.
Het is dus alleen bij rustig aan laten lopen.
Iemand nog sugesties?

Geplaatst door

MB (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ligt het niet aan je krukasdemper,als je de koppeling rustig laat opkomen wordt de motor een beetje gesmoord zou dit de boosdoener niet kunnen zijn

Denk het niet, hij doet het echt alleen bij het aangrijpingspunt.
Net of drukgroep krom is, dinsdag halen we de bak er weer uit en gaan we verder kijken, verder hebben we nog een tip gekregen dat het aan de gaffel kan liggen dat die uitgesleten of krom is zodat het druklager scheef op de drukgroep komt, maar ik laat het nog weten.

MB 0
badge

16 jaar

heb een keer gehad dat de drukplaat van de drukgroep los zat aan een kant dwz dat als je de drukkgroep opde werkbank legt met de kant van het druklager naar onder dat je de plaat waar de koppelingsplaat tegen komt omhoog kon trekken aan een kant zit normaal vast was overegens een nieuwe koppeling orgineel van nissan die had ook de klacht komt n.g. vrij meteen toen ik hem had vern. dus toen bak er weer uit en dat was het probleem

mark7253 0
badge

16 jaar

hhhhmm ik dacht dat je de koppeling vernieuwd had en het probleem hetzelfde was gebleven.komplete koppeling ging ik van uit.

Hebben weer een komplete nieuwe koppelingset gemonteerd en nu is het perfect.
We hebben ook nog een tip gekregen dat het aan de gaffel kan liggen maar deze zag er goed uit.
Toen we bak er weer uit hadden hebben we de drukvingers waar het druklager tegen aan komt gemeten en dat scheelde 1,5 mm dat ze aan de ene kant meer naar binnen stonden als de ander kant, dit dus gemerkt waar dat was.
Toen we de drukgroep eraf haalde kon je zien dat er een brandplekje zat precies op de plaats waar aan de ander kant dat merkje stond, dus we hebben een nieuwe drukgroep gehad die krom was.

Bedankt voor het meedenken.

MB 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.