Nissan Primera: Valt stil bij stoplicht, motor draait op startpiloot.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 nog de oude Nissan.

Hoi,

Mn eigen auto dus!
Viel dus stil bij stoplicht. Geen aanleiding, of waarschuwing.
Krijgt geen inspuiting, als je retourslangetje lostrekt bij een inspuiter, komt er niks bij rondgooien.
de brandstofonderbreker op de pomp krijgt af en toe stroom, maar bij starten ook niet meer, en als de ANWB die doorverbindt, start hij toch niet.
Maar wel op ingespoten startpiloot. Ook krijgt de massameter geen spanning (van de regelunit?)
Alle zekeringen OK. (vlgs ANWB-man)
Riemen, olie, water, gloei-lampje normaal.

Andere sleutel (ivm de NATS startonderbreker) noppes. Any ideas?

Wiemer.

wiemer

Geplaatst door wiemer (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Pomp overleden.

wiemer (0), 12 jaar geleden

Ik heb een (digitaal) wplhandboek. Electrisch dood die pomp? Dan zal het wel meetbaar zijn?
Repareerbaar? Eerst mr eens proberen te meten.

Wiemer

Nissanwielmonteur (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je luchtmassameter geen spanning krijgt dan is waarschijnlijk het ecm relais kapot. Deze voedt de ecm en de luchtmassameter. (En nog meer)

De ecm voorziet zichzelf van stroom door het ecm relais zelf inwendig aan massa te leggen. Dit als gevolg van het "contact aan" signaal wat ook op de ecm binnenkomt.

Waarschijnlijk heb je dus ook geen stuurspanning op je gloeirelais, geen spanning op de krukashoeksensor en ook niet op de solenoide klep van de egr. Deze worden allemaal gevod door dit relais.

wiemer (0), 12 jaar geleden

Gloeirelais reageerde " gewoon" dwz. na een 1/2 uurtje lauwe motor ging het "voorgloei lampje even aan, en na paar sec weer uit. Weet niet of dat wat zegt, spanning op de rail meten wel natuurlijk. Morgen.
Maar ik heb nu (na de functiebeschrijvingen en flow charts) de trouble diagnosis 4 voor me...vanavond lezen en er iets van proberen te begrijpen, morgen meten.
Staat voor de deur. Dus.

Nogiets. Hij heeft soms een probleempje met starten, wat we (na verloop van tijd) geweten hebben aan de NATS. Dan gooide hij rond, startte niet (net als nu) Sleuteltje terugdraaien, opnieuw en...meteen starten. Al 3 jaar, als hij een weekje soms niet meteen wou starten ALTIJD de 2e keer. ???!!!.
Hij is trouwens nooit zomaar afgeslagen alsie eenmaal liep. Dit is de eerste keer. Andere sleutel helpt ook niet nu. In mijn handleiding staat bij de ECU no 410 NATS IMMU.
Daar moet zo te zien accuspanning staan, contact aan.
Overigens heb ik de handleiding door Nissan zelf geschreven, mei 2001. (CD-tje)

W

Nissanwielmonteur (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat het gloeilampje werkt wil nog niet zeggen dat het relais het doet.

Overigens is het misschien handig om te weten dat Nissan werkt met productiedatum. Dus jou bouwjaar 2001 is natuurlijk kenteken registratiedatum. De auto kan best een productiedatum van 1999 hebben.

Wat is het chassisnummer van het voertuig??

Als je de klacht van het starten zo omschrijft dan zou het ook aan het contactblokje achterop het contactslot kunnen liggen.

Wat voor cd-tje gebruik je? Echte door Nissan geschreven zijn bijna niet te verkrijgen buiten de organisatie om. Of het zou een kopie moeten zijn.

wiemer (0), 12 jaar geleden

CD tje van CSW carsoftware Duiven, 3 jaar gelede voor 12 eurootjes.
De CD ligt ver weg, hij staat op de PC, voorblad Copyright 2001 Nissan Europe BV. editie mei 2001 SM1A00-1P11EOE.

Over mijn auto heb ik gelogen, hij is van februari 2002, de allerlaatste " oude" denk ik, motorno.SJNFDA P11 U0565020. Dan weet je geloof ik ook dat hij blauw is.

W

Nissanwielmonteur (0) PRO, 12 jaar geleden

Ja donker blauw en van Februari 2001

wiemer (0), 12 jaar geleden

Heeftie mooi een jaar bij de dealer gestaan donkerblauw te wezen, met spoiler.

w

wiemer (0), 12 jaar geleden

Krijg ik de 7 polige ronde stekker van de brandstofpomp niet eens los! ANWB gister wel. Heb in het midden een soort losse ring ontdekt, die je wel wat (20 graad oid) kan verdraaien.
En ook iets met 3 pijltjes.
Hoe -o- hoe? Kon het ook niet vinden id mooie handleiding.

edit: Ah draaaien.

w

wiemer (0), 12 jaar geleden

mmm. Brandstofpomp heeft goede elektrische waarden.

MAAR de BDP-sensor niet. Weerstand oneindig, en zelfs van mijn gevoeligste milliamperemetertje (bij rondgooien) is de wijzer niet in beweging te krijgen.

- Stopt de auto als de krukassensor stuk is?
- Ik heb een slecht plaatje. Steekt ie schuin naar achter boven richting stuurpomp?
.....................

- TDC sensor is eruit. ding is beetje opengebarsten...maar ns nieuwe proberen.

Er begint hoop te gloren...

Wiemer.

wiemer (0), 12 jaar geleden

Nieuwe krukassensor - Nissan loopt weer!
Blijblij & weer wat geleerd over iets modernere auto dan de P10 !

Tot ziens, Wiemer.

paulmichiel (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb ik ook een keer meegemaakt met een primera TD van een collega. Ook een diesel. De dealer wilde de pomp al reviseren. van de sloop een andere sensor gehaald bij wijze van test en motor liep weer als nieuw.

Groet Paul

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Mooi dat het opgelost is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.