close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Primera: Velg wordt warm door aanlopende rem

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: SR20DE

Beste mensen,

Ik heb sinds kort het probleem dat mijn rem rechts achter aanloopt waardoor de velg warm wordt. De velg is al een keer zo warm geworden dat mijn wieldop licht is gesmolten.

Nu heb ik de handremkabel al los gegooid omdat deze ook vrij strak stond en ik heb de complete klauw los gemaakt. De remleiding laten zitten. Ik heb de klauw schoongemaakt, ontlucht, de zuiger een stukje eruit geduwt, ingevet, en weer naar binnen geduwt en de roest op de zuiger verwijderd.

Nu loopt de rem nog steeds licht aan en is het probleem niet verholpen. Ik weet van motorfietsen dat je de remzuigers altijd gewoon terug kan duwen, met de Nissan moest ik ze terugdraaien. Is het dan niet zo dat als je flink op de rem getrapt hebt dat de zuiger nooit terug kan komen waardoor deze aan blijft lopen?

Ik zou het graag opgelost hebben.

Geplaatst door

HarmvdO (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je de blokken er uit gehad deze willen ook vast gaan zitten dan loopt de rem ook aan.
en bij schijven achter en de handrem op de zuiger dan moet de zuiger er altijd in gedraaid worden mar hij kan wel genoeg los om de remblokken vrij tegeven.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

roest op de zuiger komt omdat er een stofkapje kapot is ik zou deze klauw vervangen anders blijf je hiermee trubbelen,op de sloop eentje halen

Op de slop halen??? Dan weet je nog niet wat je hebt. Het kan ook wezen dat de remvloeistog niet op tijd ververst is.

Ton

Er zat niet echt roest op de zuiger, meer een soort van vuil wat ik er met de nagel af kon vegen.

Verder heb ik de remblokken op alle kanten, behalve waar de voering zit, ingevet met kopervet. Ik moet ook zeggen dat de zuiger vrij makkelijk ingedraaid kon worden.

Kan het zijn dat de schijf lichtelijk krom is en dat deze dan op een bepaald stuk niet genoeg vrij komt en doordat de zuiger niet ver genoeg terug kan komen deze dan warm loopt?

HarmvdO 0

14 jaar

als de schijf krom zou wezen zou je dat in het rempedaal voelen met remmen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

Oke, dit is niet het geval. Ik vermoed dat het rubber wat in de klauw om de zuiger heen zit versleten is, de stofhoes is ook slecht. Ook is de remolie erg slecht en zijn mijn handremkabels versleten. Gelukkig zijn mijn blokken en schijven nog goed.

Waar kan ik een revisiesetje vinden voor die remklauwen? Op internet wil het niet echt lukken tot nu toe.

HarmvdO 0

14 jaar

dan zou ik dat gewoon bij de dealer proberen.


groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

Als de schijf zo heet geweest is dat je wieldop smelt, zijn de remblokken ook "verglaasd" en moeten vervangen worden.

Hans4040 1320
badge vip badge

14 jaar

Geef het chassisnummer van de auto eens.

als nu op het moment dat je remblokken vastlopen je de ontluchtingsnippel van de klauw opendraait komen ze dan wel los??kan zijn dat je remslang dichtzit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.