Nissan Micra: Volgorde koppakking vervangen

Bouwjaar: 1991

Hallo,

Een dezer dagen wil ik de koppakking van mijn Micra gaan vervangen, er komt namelijk steeds olie in de koelvloeistof. Ik heb de vraagbaak van Olving en die van Haynes is onderweg, maar vroeg me af wat het handigste is met betrekking tot de carburateur, benzinepomp en ontstekking.
Ik wil de kop namelijk naar de garage brengen, zodat zij kunnen kijken of hij gevlakt moet worden. (Auto is echter nooit heet geworden).
Kan ik de carburateur gewoon bij het spruitstuk losmaken en laten hangen, of moeten alle slangen losgemaakt worden? Kun je de brandstoftoevoer op een of andere manier sluiten, of is dat niet nodig? Kan ik de ontsteking en de brandstofpomp laten zitten? Misschien niet al te gespecificeerde vragen, maar jullie hebben er vast ervaring mee en kunenn zeggen wat het makkelijkste werkt.

Alvast bedankt,

Sander Kuipers

hondacd50

Geplaatst door hondacd50 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Micra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

patje kadettje (0), 18 jaar geleden

gwoon de spruitstukken loshalen en opzij hangen,alle slangen kunnen blijven zitten
Ontsteking even aftekenen,brandstofpomp eraf.
Vlakken zou ik wel doen,zeker met aluminium kop.
En goed de distributietiming aftekenen.
Verder zal je niks geks tegenkomen,let wel op het stiftje bij de brandstofpomp (zit tussen de pomp en de nokkenas)

hondacd50 (0), 18 jaar geleden

Dank je wel!

Ik ben inmiddels volop aan het sleutelen, mooi werk, inlaatspruitstuk is er al af, nu ben ik met het uitlaatspruitstuk bezig, maar roestige bouten zorgen voor wat oponthoud. Een nachtje in de Kruipolie een doet i.i.g. wonderen.

Nog een andere vraag: Straks als alles (hopelijk) weer is gemonteerd, zal er bij het bijvullen van de koelvloeistof veel lucht in het koelsysteem zitten. Hoe krijg je dit eruit, dat staat namelijk niet echt in de boeken beschreven.

Sander

patje kadettje (0), 18 jaar geleden

in principe gewoon een tijdje laten draaien zonder dop,dan is het meeste er wel uit.
En met afvullen (als deze het heeft hoor!)het ontluchtingsboutje op het thermostaathuis eruit draaien tot er koelwater uit komt

hondacd50 (0), 18 jaar geleden

De auto doet het weer! Ik heb het systeem eerst met water doorgespoeld en zal er morgen koelvloeistof in doen. Bij warm laten draaien blijft de temperatuur prima en gaat de koelvin ook aan, dus het lijkt mij allemaal in orde.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.