close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Micra 1.3 16v n-cvt: vreemd geluid .....n-cvt bak?

Bouwjaar: 1998

Hallo allemaal

heb soms bij het afremmen, beneden de 30 km p/h een vreemd geluid vanuit de motorruimte vermoedelijk de cvt-bak. Het is net alsof er een elektromotor elektrisch wordt geremd de ene keer iets harder dan de andere keer verder doet deze micra het fantastisch, heeft 103000 km gereden wat niet is te voelen.
Dit geluid komt voor uit het (compu-geregeld) remmen op de motor beneden de +/- 30 km wordt er door de compu geschakeld op rem effect en dat geeft soms een geluid alsof er iets aanloopt of alsof de snaren slippen, wat niet zo is.

heeft iemand een verklaring graag een antwoord

Geplaatst door

Wilbur (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als het een zagend/krekend geluid is dan is het de duwband gewoon blijven rijden tot het te erg wordt dan bak vervangen.

Michel7773 0
badge

20 jaar

Dus het vervangen van een onderdeel zoals de duwband etc is niet mogelijk?, want als ik op die lage snelheid naar Ds stand schakel dan is er helemaal niets meer aan de hand.
welke revisie bedrijven leveren zo'n baktype?

thx

Wilbur 0

20 jaar

in veenendaal zitten er 2 autrans en ???
In utrecht vmtp

Michel7773 0
badge

20 jaar

Ok Michel, dedankt. Zal eens wat info bij 1 van die revisiebedr..oppikken. Wat ook vreemd is, is dat het geluid niet wegkomt richting de Bak maar van rechts (vanuit de cabine)??. Ben nu constant de Ds stand aan het gebruken en het lijkt erop dat de bak ook in de D stand anders oppakt en weer terug regeld, heb sindsdien nog geen vreemde geluiden waargenomen en m'n rijstijl gehandhaafd ( gematigd sportief), heb de NissanSite bekeken....toch maar inruilen? :-)

Wilbur 0

20 jaar

Beste Wilbur, IK heb denk ik ook het zelfde probleem met mijn micra 1.0 ncvt. Is de micra van jou al hersteld van het probleem? Weet je mischien al wat er precies het probleem is?
Zou je mij hierover wat meer kunnen informeren. alvast bedankt
mvg, Ken

kenny6253 0

20 jaar

Kenny,
Nope heb nog geen uitsluitsel ontvangen van een revisiebedrijf, zal maandag of dinsdag wel volgen, ik houw je op de hoogte, het is waarschijnlijk niet de duwband maar de magneet/poederkoppeling

Wilbur 0

20 jaar

Kenny, heb wat ontdekt dat misschien vruchten zal gaan afwerpen, heb namelijk alle stekkers en aarde verbindingen gecontroleerd die boven en op de bak zitten gemonteerd en ook de zekeringen in de houder daarboven, heb waarschijnlijk toch wat corrosie weten te verwijderen van de massaverbinding tussen het chassis en de bak en/of de andere stekker verbindingen. De motor neemt beter op en de bak is vreemd genoeg beter geregeld in het oppakken en afremmen op de motor en de hele hap loopt weer als nieuw !!!. Ik hoop dus de de elektrische verbindingen de oorzaak was geweest.
Kijk dat bij jouw ook na

Wilbur 0

20 jaar

wilbur bedankt , Ik zal het proberen en zal je wel wat laten weten of het daar aan ligt.

kenny6253 0

20 jaar

Wibur, Ik heb het geprobeerd maar het blijft onveranderd.

kenny6253 0

20 jaar

Kenny,
Dat is nu jammer, heb begrepen uit vele verhalen dat bij wat laks rijden soms de magneet/poeder koppeling gaat verklonteren, dat schijnt gedeeltelijk of geheel weg te krijgen te zijn door deze er eens flink van langs te geven, dus overstappen op een sportieve rijstijl!!....|EN gebruik de Ds stand van de bak eens met wegrijden en afremmen ( afremmen beneden de 40 km p/uur)ook op die stand zit een schakelaar ...........suk6

Wilbur 0

20 jaar

Wilbur, Bij de Ds stand doe die het zelfde .

kenny6253 0

20 jaar

Dan krijg ik de indruk dat het de dealer wordt; met een ietwat gevulde knip.....suk6

Wilbur 0

20 jaar

Wilbur, Ik heb vandaag de stekker bij de koolborstel eruit getrokken en heb de stroom spanning gemeten die de koolborstel in gaat, bij contact aan is de spanning ongeveer 12v constant maar bij lopende motor verandert de spanning steeds op en neer.
Is dat zo ook het geval bij jouw micra?

kenny6253 0

20 jaar

Kenny,
Ik zou niet weten waar die zit, dus weet ik ook niet of de spanning fluctueerd tijdens een lopende motor, zal eens een vraagbaak halen ...misschien levert dat wat op.

Wilbur 0

20 jaar

Kenny,

Heb totaal geen last meer van die vreemde kuren die de magneet/poeder koppeling voortbracht, heb wel continu de Ds stand gebruikt bij het accelereren/decelereren...ik krijg de indruk dat de bak op die stand (d) was ingelopen en dus wat moeilijker de Ds Stand kon instellen qua poeliestand etc,....nu is het wegrijden ook rustiger en gecontroleerder geworden, misschien toch nog een optie voor jouw om dat ook eens een tijdje vol te houden,....wat heb je te verliezen?
verders heb ik wel alle mogelijke stekkers gecontroleerd op connection en hier en daar de contact vlakken geforceerd gezet zodat contact ten aller tijden gemaakt is.

Wilbur 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.