auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Primera: xenonverlichting

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

geachte medenissanrijders en profmonteurs,


ik heb twee vraagjes,

vraag 1; ik heb nog steeds het waterprobleem bij de aanjager van de bijrijdersplaats nl. als ik de auto start komen er een paar straaltjes water uit de verbinding tussen de filter en de aanjager.
nu dacht ik het gevonden te hebben door het slangetetje door te steken maar dat was al goed open.
Ik ben er nu achter gekomen dat als het geregent heb dat dan die waterstraaltjes er zijn.
mijn vermoeden is nu dat het van buiten onder ik denk de paravaan vandaan komt maar hoe demonteer ik nu deze.

vraag 2; ik wil in mijn primera xenonverlichting inbouwen en mijn vraag is bij deze;schakel je bij deze auto de min of de plus of wordt alles gestuurd d.m.v. een relais.
ik wil alleen maar mijn dimlicht xenon hebben.


bij voorbaat bedankt voor het meedenken.


René

Geplaatst door

erdeka (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

meestal bij Xenon verlichting Wordt de PLUS (Rechtstreeks van de accu) geschakeld door en Relais. Het realais Word Bekrachtigt door de bestaande bekabeling van de auto meestal zit op de Xenon verlichting ook een stekker die daar in past. de Min is meestal rechtstreeks naar de carrosserie.

Fabian.

Danger12 0

13 jaar

Fout Fabian...;)

De Xenon wordt gewoon geschakeld door de bestaande draad van het dimlicht, je moet hem alleen even omleggen...geen gedoe met relay`s
Schema zit erbij...

mvg,
Hans

Hans4040 1435
badge vip badge

13 jaar

oo oke mijn Xenon Word wel zo geschakeld namelijk maar niet iedere xenon is het zelfde ;-)

Fabian

Danger12 0

13 jaar

Fabian, om de Xenon lampen in te schakelen heb je de draad nodig die normaal naar de dimlichten gaat...alleen gebruik je hem nu om de ballast te schakelen.
Dus: dimlicht draad naar de ballastbox, vanaf de ballastbox naar de xenon lamp.
Als het goed is passen alle stekkers, dus gewoon omleggen en klaar.

mvg,
Hans

Hans4040 1435
badge vip badge

13 jaar

Dat klopt alleen Loopt de Draad bij mij naar een relay die dan de Stroom van de Balst schakeld Direct van de Accu. (Het relay is ingebakken in het systeem) daar door heb ik maar 1 Draad nodig van de bestaande bekabeling (bij mij de Linker koplamp) en daar loop nu een Stroom van 0,1 Ampere inplaats van 5,5 Ampere uit gaan van 55 Wat Xenon. (niet dat het gevaarlijk is natuurlijk maar goed mijn Xenon is zo geleverd) maar zo als je al Zij er zit vast een aansluit Schema bij ;-)

Fabian

Danger12 0

13 jaar

heren, bedankt voor de bijdrage.
Ik ga kijken welke de beste oplossing is(en het beste weg te werken is).
ik laat het wel weten.

mvg René

erdeka 0

13 jaar

mijne heren,

de uitleg van Hans klopte, al zit er niet veel ruimte in de afdekkap om die draden erin te krijgen.
alleen de lampen af laten stellen want de rechter stond iets hoger dan de linker.
verder zit alles perfect en een behoorlijke lichtopbrengst.


mvg René

erdeka 0

13 jaar

mooi zo...bedankt voor de feedback.

mvg,
Hans

Hans4040 1435
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.