Opel Vectra: 2.0 DTI Brandstofpomp

Bouwjaar: 2000

Heb een auto die slecht trekt, en oppakt. reageerd laat bij accelereren, en trekt tot 3000 omw/min.
Storing lampje gaat regelmatig branden en gaat in noodloop.

Ik heb begrepen van een dieselcenter dat de electronisch afgeregelde pompen van dit type auto regelmatig defect gaan bij een km/st tussen 150.000 - 200.000
Het betreft dan een aluminium onderdeel in een stalen geleider, welke invreten.

Heeft er iemand ervaring met deze klacht (over deze type pomp)

driessint

Geplaatst door driessint (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

weet je ook de foutcodes? lijkt mij een problem van de luchtmasameter.

geismi (0), 19 jaar geleden

Heb datzelfde meegemaakt, al meerdere keren trouwens. Het verraderlijke is dat de aanwezige foutcodes direkt wijzen op de brandstofpomp maar het probleem zich vaak bevindt in een lekkage of verstopping van de onderdrukslangetjes. Indien er een lek of verstopping in zit worden er meerdere foutcodes gezet, oa op de turbodruk, luchtmassameter en egr-klep en het vermogen terug geschroefd. Sla niet te snel die allereerste stap van de visuele controle over en controleer dit onderdrukgedeelte grondig. Welke foutcodes zijn er aanwezig?

driessint (0), 19 jaar geleden

De auto wordt vanavond uitgelezen. kom hier op terug..

driessint (0), 19 jaar geleden

Auto is inmiddels uitgelezen. Lucht massa had ik zelf al even gereinigd. Dit maakte een wereld van verschil. Trok gelijk als een lier. Bij uitlezen bleek ook de ugr klep niet te werken.
Dit even met een vacuum pompje getest, en is inderdaad kapot.
De auto gaat dus nu alleen bij deellast in storing.

Weten jullie of dit membraam los te kijgen is, of moet ik het hele gebeuren vervangen?

geismi (0), 19 jaar geleden

Als je maar zeker weet dat de onderdruk tot aan de UGR-klep komt. Het komt een enkele keer voor dat de UGR-klep zelf kapot gaat en deze is alleen verkrijgbaar inclusief het gedeelte van het inlaatspruitstuk waar 't op gemonteerd is. Kijk wel even uit met bestellen, je hebt namelijk een metalen of een kunstoffen UGR-klep.

ps is dit de Wim?

driessint (0), 19 jaar geleden

Het membraam is niet goed. Onstaat geen onderdruk, dit heb ik getest met en vacuum pompje. De hele boel vervangen dus.

P.S > WIM? > vertel.....

geismi (0), 19 jaar geleden

Wellicht is na vervanging alles opgelost dan.

En verder was het enkel een stukje nieuwsgierigheid naar de persoon achter je gebruikersnaam. Dit zou wel eens een bekende kunnen zijn.

driessint (0), 19 jaar geleden

dat is mijn echte naam. heb niets te verbergen.
Bedankt voor je hulp in ieder geval.

geismi (0), 19 jaar geleden

Oké, dacht dat 't misschien wel Auto Elektro Andries zou zijn.

ophov007 (0) PRO, 19 jaar geleden

retour slangen vervangen

driessint (0), 19 jaar geleden

waarvan?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.