close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: 2.0 DTI Brandstofpomp

Bouwjaar: 2000

Heb een auto die slecht trekt, en oppakt. reageerd laat bij accelereren, en trekt tot 3000 omw/min.
Storing lampje gaat regelmatig branden en gaat in noodloop.

Ik heb begrepen van een dieselcenter dat de electronisch afgeregelde pompen van dit type auto regelmatig defect gaan bij een km/st tussen 150.000 - 200.000
Het betreft dan een aluminium onderdeel in een stalen geleider, welke invreten.

Heeft er iemand ervaring met deze klacht (over deze type pomp)

Geplaatst door

driessint (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

weet je ook de foutcodes? lijkt mij een problem van de luchtmasameter.

Opeltje 0
badge

19 jaar

Heb datzelfde meegemaakt, al meerdere keren trouwens. Het verraderlijke is dat de aanwezige foutcodes direkt wijzen op de brandstofpomp maar het probleem zich vaak bevindt in een lekkage of verstopping van de onderdrukslangetjes. Indien er een lek of verstopping in zit worden er meerdere foutcodes gezet, oa op de turbodruk, luchtmassameter en egr-klep en het vermogen terug geschroefd. Sla niet te snel die allereerste stap van de visuele controle over en controleer dit onderdrukgedeelte grondig. Welke foutcodes zijn er aanwezig?

geismi 0

19 jaar

De auto wordt vanavond uitgelezen. kom hier op terug..

driessint 0

19 jaar

Auto is inmiddels uitgelezen. Lucht massa had ik zelf al even gereinigd. Dit maakte een wereld van verschil. Trok gelijk als een lier. Bij uitlezen bleek ook de ugr klep niet te werken.
Dit even met een vacuum pompje getest, en is inderdaad kapot.
De auto gaat dus nu alleen bij deellast in storing.

Weten jullie of dit membraam los te kijgen is, of moet ik het hele gebeuren vervangen?

driessint 0

19 jaar

Als je maar zeker weet dat de onderdruk tot aan de UGR-klep komt. Het komt een enkele keer voor dat de UGR-klep zelf kapot gaat en deze is alleen verkrijgbaar inclusief het gedeelte van het inlaatspruitstuk waar 't op gemonteerd is. Kijk wel even uit met bestellen, je hebt namelijk een metalen of een kunstoffen UGR-klep.

ps is dit de Wim?

geismi 0

19 jaar

Het membraam is niet goed. Onstaat geen onderdruk, dit heb ik getest met en vacuum pompje. De hele boel vervangen dus.

P.S > WIM? > vertel.....

driessint 0

19 jaar

Wellicht is na vervanging alles opgelost dan.

En verder was het enkel een stukje nieuwsgierigheid naar de persoon achter je gebruikersnaam. Dit zou wel eens een bekende kunnen zijn.

geismi 0

19 jaar

dat is mijn echte naam. heb niets te verbergen.
Bedankt voor je hulp in ieder geval.

driessint 0

19 jaar

Oké, dacht dat 't misschien wel Auto Elektro Andries zou zijn.

geismi 0

19 jaar

retour slangen vervangen

ophov007 0
badge

19 jaar

waarvan?

driessint 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.