Als ik de auto 's-morgens start dan werkt de aanjagermotor en ook de aanjagerschakelaar perfect. Als de auto daarna een poosje stil heeft gestaan en ik start hem dan dan doet de aanjagermotor en ook de schakelaar niets. Tijdens het rijden springt de aanjagermotor soms ineens aan en dan werkt de schakelaar ook normaal. De auto heeft pas een grote beurt/APK gehad en ook is de distributieriem vervangen. Ook zijn tijdens deze beurt de ventilatiekanalen gereinigd (actieprijs Opeldealer 35) en zijn de airco/microfilters vervangen. Weet iemand een oplossing??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt als een slecht contact.
contact op kachelmotor waarschijnlijk gammel of verbrand
Ik heb na het plaatsen van mijn probleem de aanjagermotor uitgebouwd. Toen ik op het kunststof kapje met daaronder de koolborstel tikte viel er enorm veel troep uit. Ik heb toen dat kapje verwijderd (4 plastic lipjes plus 2 metalen klemmetjes) en daar zat enorm veel troep in, waaronder ook verbrand blad e.d. Ik heb de zaak schoongemaakt met een kwast en daarna opnieuw provisorisch aangesloten. Alles werkt weer goed. Hoe kan het dat er zo veel troep bij de koolborstels kan komen? Die zitten toch buiten het ventilatiekanaal. Of kan dat komen doordat de motor ondersteboven hangt en de troep naar beneden is gevallen via het asje?? Zoals ik ook al aangaf bij melding van mijn probleem zijn de ventilatiekanalen door de Opeldealer schoongemaakt. Zou die troep daardoor in de aanjagermotor zijn gekomen, omdat ik daarvoor nooit problemen had?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar