auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: aankoop Diesel

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 20

Dag dag, ik ben aan het lopen voor een diesel. De Astra is een mooie wagen. Dacht eerst een Corsa (minder wegenbelasting) maar vrouwlief wil liever ruim.
Mijn voorkeur gaat (natuurlijk) uit naar de 2.0 variant. De 1.7 zijn er ook volop en het is niet echt om uit te zoeken. Zijn en voor en/of nadelen van beide motoren en waar moet ik echt op letten bij zo'n Astra (G)?
Ik verwacht er een aan te schaffen die rond de 200dkm heeft gelopen. Ik verwacht er zo'n 30dkm per jaar mee te rijden.
Ik ben benieuwd!!!!
BVd

Geplaatst door

roykejanssen (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij de 1 is de branstofpomp(2.0) een zwak punt en bij de ander het pompstuurapparaat(17)

daninja 0
badge

18 jaar

Positief nieuws kan ik ook geven. Ik zou gaan voor een 2.0DTI met een Y2.0DTH motor erin. Deze heeft 100pk.
Er is ook een versie met 82pk Dat is een DI met motorblok X2.0DTL . Maar uit mijn ervaring is dat je net dat beetje extra power mist. Mocht je een beetje van luxe houden zou ik kijken voor een CDX versie want deze heeft de meeste luxe aanboord. Dus cruise control boordcomputer elektrische spiegels en soms ook nog een elektrische dak. Mijn eerste was dus een 2.0DI , was een fijne wagen en dat was voor mij de reden dat ik ik verder ging met de astra G. Ik wens u veel succes met de speurtocht naar een mooie G en ik ben benieuwd waar u mee uit de strijd bent gekomen.

woesch 0

18 jaar

Ik zou als je diesel wil een ander merk nemen, ze zijn inderdaad goedkoop de 2de hands opel diesels maar ik zou toch iets bijleggen en voor een vw of toyato diesel gaan.

Ikzelf heb 2x astra x2.0dtl gehad en inderdaad hebben deze modellen een zwakke brandstofpomp (reparatie a 2500-3000 euro), ook wil de luchtmassameter en de egr-klep nog wel eens problemen geven, en dan heb ik het nog niet eens over de zwakke vacuumslangetjes.

Echt waar diesel VW of toyota, PS benzine opels zijn prima...

bart1622 0

18 jaar

Ik ken toch ook verhalen van Toyota en Volkswagen waar je niet blij van wordt. Ieder merk heeft zijn gebreken. Ik heb met mijn Dieseltje 350.000 km gereden zonder problemen. Tis maar net wat voor wagen je treft.

woesch 0

18 jaar

Als je van fors olieverbruik en problemen aan de egr en brandstofpomp en geen trekkracht onderin wil zou ik zeker voor de astra gaan.
Dit klinkt cynisch, maar ik zou er niet aan beginnen.
Met name de egr is een drama, kijk maar even rond op de site.
Ik zou voor een vw gaan met een tdi of idd de jappen.
Bij vw kun je op een redelijke manier de egr afsluiten, dit is bij de astra niet mogelijk.
En met name dat gestoot en inhouden bij bepaalde toerentallen is bijzonder irritant.

primera p11 0

18 jaar

[quote=woesch]Ik ken toch ook verhalen van Toyota en Volkswagen waar je niet blij van wordt. Ieder merk heeft zijn gebreken. Ik heb met mijn Dieseltje 350.000 km gereden zonder problemen. Tis maar net wat voor wagen je treft.[/quote]
verhalen opgedaan elders daar heeft de auteur weinig aan..! gewoon met feiten OF een eigen ervaring op tafel komen? daar kun je wat mee.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Rijd maar eens met een vw tdi en stap daarna eens in opel diesel.
De trekkracht van de vw onderin is gewoon een duw in de rug, terwijl je met de opel het idee hebt dat je in een luie benzine auto rijd.
Maar ja, het is ieder zijn voorkeur!.

primera p11 0

18 jaar

Volgens mij zijn de pompen van de 1.7TD onder andere van Denso. Het probleem met het stuurapparaat is de slechte constructie waardoor de soldeerverbindingen los raken. Een bruingoed (TV) reparateur kan dat voor een paar tientjes repareren.

Ik snap ook wel waarom Amerikaanse en Japanse diesels anders rijden dan de Europese diesels. In de VS en Japan zijn de normen voor dieselmotoren vele malen strenger dan in Europa. De ECU is veel tammer afgesteld voor de lage toerentallen om zeker aan de emissie eisen te voldoen.

Nico8119 0

18 jaar

De ECU is veel tammer afgesteld voor de lage toerentallen om zeker aan de emissie eisen te voldoen.

quote

en dat tammer afstellen.. dat gaat in de praktijk nou net tenkoste van het milieu.. waarom denk je dat we chippen? en leasmaatschapijen daar een voorstander van zijn? het kunnen benutten van een hoger koppel>> doet zuinig rijden> minder belasting voor het milieu.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

de 17TD motoren uit de Astra F, is dit dezelfde als in de G??

roykejanssen 0

18 jaar

Ik zie dat u weer verkeerd leest ik kwam met het feit op tafel dat ik met mijn astra's allebij G's geen problemen heb gehad. en 350.000 op de teller neer zetten zonder problemen is al 1 feit. Daar komt bij dat niet alle G's olie zuipen of last hebben van elektronica. Mijn schoonvader is bezig met zijn 4e astra G. Allemaal diesels geweest tot nu en rijdt gemiddeld 175.000 km per jaar zonder problemen. Zoals ik al zei het is maar net wat je aan treft. Ieder merk heeft wel wat . Om dan toch maar gelijk met feiten te komen : Buurman heeft een toyota en al 2 keer achter elkaar dieselpomp naar de klote gehad . Merk zegt niks !

woesch 0

18 jaar

Nou nou,

Als ik in het forum toyota DIESELPOMP intik zie ik bijna niets.

Moet je voor de gein eens DIESELPOMP bij Opel intikken.

Ik denk dat ik verder niets meer hoef te zeggen........

bart1622 0

18 jaar

[quote=bart1622]Nou nou,

Als ik in het forum toyota DIESELPOMP intik zie ik bijna niets.

Moet je voor de gein eens DIESELPOMP bij Opel intikken.

Ik denk dat ik verder niets meer hoef te zeggen........[/quote]
gek he? hoeveel opels rijden er rond? dat tegen het aantal toyo's...

koop je een dacia... daar is nooit wat mee, staat voor 0 problemen op de site.
die kocht ik meteen.

''nou nou'' snap je het een beetje?

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Ach, die Opels laten je altijd ff wachten en gooien dan ineens al hun power in de strijd. "Wat een kracht!" denkt de leek....
"Wat een turbo-gat" zegt de kenner........

Santa 0

18 jaar

Ferrari's hebben ook "nooit" pech.......
Kijk maar eens in de nieuwe Autokampioen...........

Santa 0

18 jaar

RELATIVEREN is hier het toverwoord.......
En nee: dat zijn geen nieuwe verlagingsveren voor Petje Pitamientjes!

Santa 0

18 jaar

Maar zo'n Opel diesel heeft natuurlijk ook veel voordelen!
Zo kun je bijvoorbeeld ongestoord een boerenerf oprijden om de boerin te verwennen!
De boer zal slechts denken dat zijn collega de tractor ff op zijn erf parkeert...........

Santa 0

18 jaar

Vandaar dat de Rijkspolitie zo graag Opel rijdt: geen inbreker in het buitengebied slaat op de vlucht bij het horen van tractor-geluid...............

Santa 0

18 jaar

Och ja , er zijn inderdaad wel wa problemen met de moderne diesels , maar veel is ook te wijten aan de brandstof . er zijn tegenwoordig veel minderwaardige brandstoffen op de markt , die soms goedkoper zijn , maar niet genoeg smering geven voor de dieselpomp en injectoren enzo ;
en ja , tegenwoordig kost alles veel geld als er iets kapot gaat , en er zit ook heel veel op ;
het zal nog komen dat een auto een wegwerp ding wordt . *
Een astra g is over het algemeen een goeie auto , je moet er inderdaad wel wa geluk mee hebben , zoals met elke wagen trouwens
persoonlijk zou ik geen wagen kopen met 200000 KM OP de teller om daar 30000 KM per jaar mee te doen ; µ
ik zou uitkijken naar een recente met 20.OOO km , daar heb je nog eens 2 jaar garantie bij ;

opc8275 0
badge

18 jaar

Zijn die nog te vinden? Een DTI met 20.000 op teller en met 2 jaar garantie?

woesch 0

18 jaar

[quote=woesch]Zijn die nog te vinden? Een DTI met 20.000 op teller en met 2 jaar garantie?[/quote]
nee natuurlijk niet..... het klinkt als! ''goedkope brandstof'' weet jij waar men nog hele goedkope brandstof kan tanken? die ook nog eens van een slechte kwaliteit zou zijn? opmerkelijk is: pompen lopen ook net zo goed stuk op diesel van shell..

Och ja , er zijn inderdaad wel wa problemen met de moderne diesels , maar veel is ook te wijten aan de brandstof . er zijn tegenwoordig veel minderwaardige brandstoffen op de markt , die soms goedkoper zijn , maar niet genoeg smering geven voor de dieselpomp en injectoren enzo ;
en ja , tegenwoordig kost alles veel geld als er iets kapot gaat , en er zit ook heel veel op ;
het zal nog komen dat een auto een wegwerp ding wordt . *

quote

als ik dit soort verhalen aan mijn klanten moest verkopen om het euvel te onderbouwen... en er zou er ook maar één goed wakker zijn! dan zouden ze me niet meer voor ''vol'' aanzien..

''dit soort verhalen doen het goed! maar dan aan tafel onder het genot van een borrel''

paul

P. Kelder 0
badge

18 jaar

En zo is het maar net Paul helemaal mee eens :)

woesch 0

18 jaar

ik ken anders wel pompen die een paar euro goedkoper zijn dan de grote merken , en waar je gegarandeerd problemen mee krijgt bij moderne diesels ;

bij opel zijn ze nu bezig met een lijst aan 't maken van goeie tankstations , dat zegt toch al genoeg niet ?

Een astra H met 20000 km en 2 jaar garantie kan je toch kopen ?
Ik snap niet waarom je zo'n wagen zou kopen met al 200.000 km op de teller en er dan nog eens 30.000 km per jaar mee zou doen . Dat is om problemen vragen vind ik

opc8275 0
badge

18 jaar

Verschil in dieselkwaliteit kan ik onderschrijven. Ik tankte vroeger altijd diesel bij de witte pomp. Daarmee haalde ik ongeveer 1 op 17. Vanwege een ongeplande tankbeurt eens getankt bij de BP. Tot mijn stomme verbazing reed mijn auto daar een stuk beter op. Meer trekkracht en een lager verbruik (1 op 18,5). Even rekenen toonde al snel aan dat de witte pomp uiteindelijk een stuk duurder was per km dan de BP.

Nico8119 0

18 jaar

ga mij niet vertellen dat er 20x meer opels rijden dan bv. VW.

Want als ik DIESELPOMP bij VW tik, zie ik ook nix van een defecte pomp dus.............

IL rest my case!!!

bart1622 0

18 jaar

Bart , dit is vooral een opel site , dat zal je wel al gemerkt hebben hé ; daarmee dat er nie veel vw fanaten op deze site zitten te gapen

opc8275 0
badge

18 jaar

en hoe lang zou zo'n 2.0 lopen bij normaal gebruik? 300.000? 350.000?

roykejanssen 0

18 jaar

ik rijd in een astra g 1.7 DTL, niet de snelste maar wel 250.000 probleemloze kilometers. geen oliegebruik en een gemiddeld gebruik van 1 op 18

rykmarco 0

18 jaar

[quote=roykejanssen]en hoe lang zou zo'n 2.0 lopen bij normaal gebruik? 300.000? 350.000?[/quote]
Wat ik al hier boven vertelde mijn Dieseltje heb ik 350.000 gedraait. Zeg ik er wel bij dat dat alles vervangen werd om de 30.000 km . Olie brandstoffilters noem maar op. Ik denk maar misschien kan ik het daar mis mee hebben dat goed onderhoud en wat ook boven beschreven staat een goede brandstof de levensduur van de auto ten goede komt.

Maar nu is mijn vraag wel omdat we met z'n allen reageren wat meneer nu heeft gekocht c.q. besloten.

woesch 0

18 jaar

Ik weet nu een hele mooie Astra 2.0DTi Sport Station te staan met 200dkm voor 4500. Autopas oh boekjes alles bij, en alles erop en eraan. Ik kan niet eerder dan zaterdag gaan kijken, dus moet nog ff geduld hebben. Als ie zo mooi is als op de foto's en ik krijg nog een beetje fatsoenlijk geld terug voor mijn huidige auto, neem ik 'm gelijk mee.
Belastingtechnisch komt de Astra toch echt goed uit de bus in vergelijking met een Renault Scenic, Renault Laguna, Peugeot 406. En na de ellende met de brandstofpompen maar voor lief te nemen besluit ik toch om voor zo'n auto te gaan. Ook omdat de Astra station naar mijn mening 1 van de mooiere stations is, terwijl er zovelen zijn waar de 'bak'er maar gewoon is aangeplakt...

roykejanssen 0

18 jaar

[quote=opc8275]ik ken anders wel pompen die een paar euro goedkoper zijn dan de grote merken , en waar je gegarandeerd problemen mee krijgt bij moderne diesels ;

bij opel zijn ze nu bezig met een lijst aan 't maken van goeie tankstations , dat zegt toch al genoeg niet ?

Een astra H met 20000 km en 2 jaar garantie kan je toch kopen ?
Ik snap niet waarom je zo'n wagen zou kopen met al 200.000 km op de teller en er dan nog eens 30.000 km per jaar mee zou doen . Dat is om problemen vragen vind ik[/quote]
OPC

met anderde woorden na 200.000km is de auto op!! en afgescheven? kom effe!

bij opel zijn ze nu bezig met een lijst aan 't maken van goeie tankstations , dat zegt toch al genoeg niet ?
quote

ben erg benieuwd, waarschijnlijk zal shell, esso, texaco dan wel niet op deze lijst voorkomen?

wat een kolder..............

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

wat een lang topic hier in problemcar

ik heb zelf een Astra sport 2,0DTL die bij 216,000km gechipt is naar 105pk ,

niks geen problemen gehad in 231,000km

alleen de waterpomp vervangen bij 218,000km

Rustig warm rijden bij deze motoren is een must ,dus niet de turbo erin laten komen als ie koud is , daar bedoel ik mee , het eerste stuk (3,0 km) niet boven de 1500RPM komen en dan rustig opbouwen , tot dat ie dan warm is ,dan niet boven de 2000RPM. en dan de tip kom bij het optrekken zo min mogelijk boven de 2000rpm , dan rij je zo 900km op 1 tank!

ik zelf rij al 45,000km zonder problemen , en rij gemiddeld 1 op 20

top auto zo'n DTI mits je er normaal mee rijdt, dan heb je er nog lang plezier van

stefan11106 0

18 jaar

Mee eens, met mijn Y2.0DTi 16V [2001] van 58000 tot nu (118000) nog nooit een probleem gehad groter dan een paar retourslangetjes; ben ik dan een geluksvogel? Ik laat 'm ook rustig warm worden; nu ook 130pk en hij gaat als de brandweer als ik dat wil; rijdt verder vooral volgens 'het nieuwe rijden' en dat scheelt ook in het brandstofverbruik.

jakkemeiner 0

18 jaar

[quote=opc8275]Bart , dit is vooral een opel site , dat zal je wel al gemerkt hebben hé ; daarmee dat er nie veel vw fanaten op deze site zitten te gapen[/quote]
Nou OPC, dan heb jij zeker de luiken dicht en de lampjes uit?! Opel site? Kom nou toch. Niks hoor, gewoon een site voor allerlei techneuten die graag een ander helpen en hun meningen met anderen willen delen, en dat nog wel met allerlei merken. Tuurlijk zijn er merken bij die niet of nauwelijks voorkomen maar dat zegt meer over dat ene merk dan over de rest van alle merken.

En als jij diesels hebt met 20.000 km van een paar jaar oud dan kun je je hier melden, dan doen we zaken. Op weg hierheen kom je langs Hellendoorn, daar is het grote sprookjes bos. Meestal stuur ik mensen die praten over een diesel van een jaar of 3 of 4 met 20.000 km daarlangs. Pik ze gelijk even op als je wil, dan krijgen ze eindelijk hun net ingereden diesel van enkele jaren oud..........

Het is niet sarcastisch bedoelt OPC, maar in nederland bestaat dit gewoonweg niet! Je betaald voor een diesel veel meer dan een benzine wagen, zowel in aanschaf en in onderhoud. Om nog maar niet te beginnen over de houderschap belasting!
Je mocht gek zijn om per jaar maar een duizend of 6 te rijden met een diesel.

Maar ala, er zijn in nederland wel meer dingen anders als in belgie..........

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

opc

en laat mij dan dat toverstokje ook eens beethouden... want hier kan ik wel wat mee.......


paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Jongens, jongens mekaar niet zo bijten.
Er zullen er best zonder problemen mee rond rijden, maar ik zou een andere keuze maken.
Er zijn domweg betere diesels voor het zelfde geld.

primera p11 0

18 jaar

Die brandstofpomp die stuk gaat kom je bijna niet onderuit...

na 170.000-220.000 km ongeveer gaat hij gewoon stuk en dan 99 procent de electronica.
Kun je nog zo rusig rijden wanneer de electronica het begeeft doet de mechanische gedeelte van de pomp het ook niet.

Jammer dat dat een zwak punt is bij deze astra`s, ze rijden verder heel lekker.

bart1622 0

18 jaar

Zo is het exact bart! Wil je dat niet dan moet je um niet kopen. Het is onvermijdelijk en komt vanzelf. Maar heeft ieder huisje niet zijn kruisje? Trouwens, heeft VW niet exact hetzelfde???! Ongeveer dezelfde km stand, same shit....................

T'is maar net of ie er al nieuw op zit of dat je hem net gekocht hebt en dat ie dan ineens stuk is.
Je zou er eens een topic aan moeten wijden, gewoon alles opsommen wat een kwaaltje is van dat type auto en bij welke km stand. En dan beveiligen zodat niet iedereen iets kan toevoegen, hahaha

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Gebruikte VW ook niet een pomp van Bosch....., schijnbaar zijn de jappanners beter in het pompen maken.

pe3hmp 0
badge

18 jaar

Dan rest mij alleen de vraag wie van de techneuten zou een pomp kunnen modifiseren zodat ie niet meer zo snel kapot kan gaan . Welk mechanisch ding in die pompen zorgt ervoor dat dat die dingen er zo snel uitliggen ? Voor opel kan ik het begrijpen van de ene kant dat ze dit niet aanpakken daar valt geld op te verdienen maar voor de consument die effe een rib uit zijn lijf moet trekken is dit minder leuk. Ik heb er begrip voor dat als je mee maakt dat zo'n ding kapot gaat dat je wel 2x achter je oren krabt alvorens weer een diesel van opel aan te schaffen. ( afkloppen gelukkig nog niet mee gemaakt). Is zo'n ruilpomp dan beter en of is dit niet zelf te repareren met onderdelen ?

woesch 0

18 jaar

Ruilpomp zou ik niet doen want dan zit je binnen de kortste keren weer met een defecte pomp,
En heb mij latenm vertellen dat de elctronica die vaak stuk gaat niet apart te vervangen is(raar maar waar)

Ik heb mijn Astra verkocht enkelt om de reden dat de pomp, vacuumslangetjes en de luchtmassameter veel problemen geven bij deze auto`s.

Als je een goeie diesel wilt hebben moet je Volvo hebben,

Een kennis heeft een S80 D5 uit `99 met 635.000 probleemloze kilometers....

bart1622 0

18 jaar

Als je een goeie diesel wilt hebben moet je Volvo hebben,

Een kennis heeft een S80 D5 uit `99 met 635.000 probleemloze kilometers....

quote

BART, waar kwam deze zgn volvo motor ook alweer vandaan?

''volkswagen wie anders''

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

het common-rail D5 blok van Volvo is samen met Ford ontwikkeld dus....

bart1622 0

18 jaar

.

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=bart1622]het common-rail D5 blok van Volvo is samen met Ford ontwikkeld dus....[/quote]
dacht het niet bart... jij spreekt over een volvo van bj 99.... dus nog geen common rail motor dus! je slaat de plank mis..... tis toch echt een VW blok BART... zo'n oud type lijnmotor die zaten vroeger oa in de VW & audi die staan inderdaad bekent om z'n vele probleemloze kilometers.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Wat te denken van een LT? Zat ie ook in. Fijne bussies.

sytze 0
badge

18 jaar

ohw, das de 2.5 d van audi, die werd gezet in ouwe type V70.
maar dit is de D5 blok van Volvo met 165 pk (nieuwe D5 zelfs ergens in de 180 pk).
Zal ik mij vergist hebbe in bouwjaar.

bart1622 0

18 jaar

[quote=bart1622]ohw, das de 2.5 d van audi, die werd gezet in ouwe type V70.
maar dit is de D5 blok van Volvo met 165 pk (nieuwe D5 zelfs ergens in de 180 pk).
Zal ik mij vergist hebbe in bouwjaar.[/quote]
ik denk inderdaad het bouwjaar alsmede een common rail dieselmotor.


dit is zo'n common rail motor.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Jeps,

Heeft idd zon zwarte plastice3 beschermkap boven op met daarop `VOLVO COMMON RAIL`

Mooie foto, wat een techniek.

gr.
Bart

bart1622 0

18 jaar

in het begin ging het ook al eens over een opel....

venedijk 0
badge

18 jaar

in het begin ging het ook al eens over een opel....

venedijk 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.