Goedendag,
Ik heb mijn dynamo eraf gehaald om een bedrijf het te laten testen.
In mijn beleving heb ik 2 draden losgemaakt bij demontage maar nu zie ik 3 draden bij mijn dynamo.
1 dunne draad met 1 wit stikkertje/plakkertje.
zie bijlage.
weet iemand of ik 3 draden moet aansluiten of 2?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Foto s zijn niet echt duidelijk over wat je bedoeld , maar je hebt een dikke B+ een D+ of w dit is vaak een dunne draad met stekker en een wat dikkere massa draad , m8 oogje.
Dag Kaleido.
Dank voor je antwoord.
Het is 1 dikke draad met een grote oog eraan die moet zoal op de dikke bout met grote moer zie bijlage.
De andere 2 draden zijn dunner en een kleinere oog waarvan 1 draad een witte stickertje heeft. Het gast op die 2 dunnere draden of die in de sleuven richting die kleine bout/ aansluiting moet.
Ik heb op de foto die 2 draden vanaf die bout 1 naar boven in die sleuf en de andere draad in de sleuf naar beneden.
Snap je hem? Dus die 2 draden moet dat zo zoals ik omschrijf of hoeft er maar 1 draad op die aansluit bout?
4 jaar
De 2 draden die je over hebt zijn niet even dik ?
De draden zijn even dik maar met klein oogje
4 jaar
Die met het kleine oogje zijn even dik.
De draad die los zit komt uit de kabelboom
4 jaar
Zie foto
4 jaar
Brand je dynamolampje als je de auto op contact zet , Wat staat er bij het aansluitpunt waar nu het dunne draadje omheen hangt , er zit op de dynamo ook een D+ daar moet het draadje aan die er voor zorgt dat het lampje gaat branden.
Dag Kaleido.
Mijn accu was leeg.
Morgen middag ga ik er verder mee .
Moet ik wachten met het draad je aansluiten? Op dezelfde aansluiting als dat andere draadje?
4 jaar
Je moet even goed kijken op de dynamo , waar massa zit en de D+ en dan even meten op je bedrading wat wat is 1 massa en 1 d+
Dag Kaleido.
Ik begreep jouw antwoord niet
De dynamo zit gemonteerd en kan niet zien waar tekst staat zoals d+ of de D+.
Ik heb de derde dunne draad die uit de kabelboom komt niet aangesloten en dus in de tape.
Na het starten niets aan de hand en meet 13.89 volt op de accu.
Echter later ging de acculampje branden in het dashboard. Ligt het nu toch aan die losse draad die in tape staat?
4 jaar
Brand het lampje wel als je de auto op contact zet ?
Spiegeltje gebruiken om te kijken.
Waar zit de andere losse draad nu op dan , massa?
Losse ( derde draad) heb ik niet aan gesloten. Heb ik tape omgedaan.
Donderdag middag ga ik weer verder.
Bin mijn brandstof filter lekte het ook diesel toen mijn motor draaide. Precies boven mijn uitlaat. Ik moest de brandstof filter verplaatsen om mijn dynamo eruit te halen voor de test.
Donderdag kijk ik even of het lampje van mijn dynamo brand als ik het contact aan heb
Hartelijk dank alvast voor je expertise Kaleido
4 jaar
Goedemorgen Kaleido.
Bij sleutel op contact brand mijn lampje van de accu in dashboard.
Laat ik de motor lopen dan gaat het lampje na +/_ 5 minuten branden terwijl mijn accu belast 13.86volt krijgt.
Belast met blower en achterruit verwarming aan.
3e dunne draad nog steeds los gelaten en tape erop
4 jaar
Dag Kaleido.
Heb je hier wat aan?
4 jaar
Dag Kaleido.
Ik heb de gok genomen en 3e draadje aangesloten bij die andere dunne draad.
Werkt perfect en accu lampje komt niet meer terug bij draaiende motor.
Dank voor je adviezen nogmaals
4 jaar
Bedankt voor de feedback
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar