Hallo,
Ik heb hier een opel astra van 1999 die problemen heeft met snelheidsmeter, claxon en ABS.
Bij het bedienen van de claxon schiet de snelheidsmeter op en neer en hierbij gaat dan het ABS lampje ook op lichten
Er komt dan een storing van het LV wiel sensor in ABS regelapparaat.
We hebben bekabeling en alles gecontroleerd maar niets kunnen vinden, massa punten schoon gemaakt, nieuwe accu gemonteerd.
Dit mocht alles niet baten.
Ook hebben we de claxon bekabeling omgelegd zodat we de voeding rechtstreeks van de accu pakken (nieuw)
Zelfs dan beweegt de snelheidsmeter op en neer en gaat het ABS lampje branden.
Heeft iemand dit probleem vaker bij de hand gehad of heeft iemand nog suggesties????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
tellerunit uitbouwen en achterzijde op sluiting controleren komt regelmatig voor net als zekering kast..
Stroom zoekt de weg van de minste weerstand en dat kan best via het abs lampje zijn.
tellerunit hebben we al diverse malen uitgebouwd en bekeken, hier is niets mis mee. ook de bekabeling is in orde.
Laatst viel het me ook op dat de teller zonder dat er wat bediend word ook heen en weer ging?
Maar wat ik niet begrijp,wat de claxon te maken heeft met het instrumentenpaneel, laat staan dat er dan een storing optreed bij het linker voorwiel abs sensor.
Hebben de ABS, snelheidsmeter en claxon dezelfde massa of voeding???
Heeft idd niks met elkaar te maken maar wel met het feit dat als er ergens een massa of voedingsprobleem/sluiting dat de spanning dan over de mee vreemde wegen z'n weg naar massa gaat zoeken.
Je moet in ieder geval beginnen te zoeken naar massaslijtagepunten..en inwendige sluiting van de kabelboom.
En dingen uit gaan sluiten... bv de bedrading van de claxon tijdelijk omleiden of tijdelijk doorknippen en deze op een andere manier bedienen, net zolang je de boosdoener hebt.
Abs en snelheidsmeter kunnen maar dat moet ik aan de echte specialisten overlaten natuurlijk indirekt met elkaar te maken hebben.. beide hebben ze het snelheidssignaal nodig om te kunnen functioneren.
Ik heb de claxon nu rechtsteeks via een externe relais en zekering geschakeld, tot nu toe werkt alles goed. we gaan kijken of dit voldoende is of dat toch de storing weer terug komt.
Ik denk zelf ook dat het een massa probleem is, waarschijnlijk bij de zekeringkast, maar kan niks vinden, ook in de kabelboom zelf niet. Ik hebt de kabelboom voor zover ik kon uitelkaar gepluist maar zonder resultaat.
We laten het er eerst hierbij, mocht er nog veranderingen plaats vinden dan meld ik het hier.
Bedankt voor je reactie
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar