Opel Astra: accu loopt leeg

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 17dth

ong 2,5 week terug accu vervangen omdat de auto ineens helemaal nix meer deed geen cv meer helemaal nix. en nu vanmorgen weer pcies hetzelfde accu gemeten geeft 7 volt, auto met startkabels gestart en laadspanning was 13 v als ik reed en ik draaide aan het stuur viel de stuurbekrachtiging uit en de radio. Weet iemand wat het kan zijn, of in welke richting ik moet zoeken.

noakay

Geplaatst door noakay (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

Wimski (0), 12 jaar geleden

Dan verdenk ik je dynamo ervan
dat deze niet voldoende bijlaad
de stuurbekrachtigign valt nl uit als
je dynamo onvoldoende afgeeft

noakay (0), 12 jaar geleden

oke nou super zoek ik het eerst in die hoek, ik laat van mij horen

P.Rutser (0), 12 jaar geleden

ik zou toch eerst de accu spanning en de lekstroom meten.( contact en verbruikers uit)
dit moet je doen bij een volle accu.

noakay (0), 12 jaar geleden

heb vandaag even een testlampje in elkaar geflanst en een multimeter geregeld. zal morgen de accu aan de lader zetten en dan zal ik kijken of er een lekstroom aanwezig is. heb vanmiddag nog een stukje gereden na hem gestart te hebben met startkabels, na een ritje van 20 min auto uit gedaan en na een 1,5 uur wou hij gewoon weer starten dus dan lijkt het mij dat de dynamo gewoon bij laadt toch?

Wimski (0), 12 jaar geleden

Heb je een electrische stuurbekrachtiging of loopt deze over een snaar
Anders ff naar de riem kijken dat deze niet doorslipt

ronny530 (0), 12 jaar geleden

De laadspanning is zowiezo veel te laag behoort zo'n 14,2 volt te zijn. Een versleten multiriem dan wel een defecte dynamo is 9 van de 10 keer de oorzaak.

P.Rutser (0), 12 jaar geleden

klopt de laadspanning moet tussen de 13.7 en 14.8 v zijn zonder verbruikers,maar een half lege accu is ook een verbruiker.

noakay (0), 12 jaar geleden

oke kan ik dat meten bij gewoon stationair lopen of moet de auto bepaalde toeren draaien?. ik meette vanavond 11 volt op de accu maar bij het starten viel hij helemaal dood er sloeg helemaal nix aan. Maar als je een tijdje hebt gereden dan laadt hij wel bij heb ik het idee!.

P.Rutser (0), 12 jaar geleden

accu die 11 volt meet als de auto uitstaat is dood,of heel leeg
of de meter is niet goed even proberen op een andere accu.

ronny530 (0), 12 jaar geleden

De accu had je vervangen lees ik in de openings topic. Als je 11 volt accuspanning hebt is die totaal uitgeput. Dit ligt dan niet aan de accu maar aan de dynamo of de multieriem die de dynamo aandrijft. Als je geen zin hebt om daadwerkelijk het gereedschap vast te pakken ben je aangewezen op de garage.

noakay (0), 12 jaar geleden

heb nog eens de laadspanning gemeten met een goeie meter die is rond de 14 volt dus goed lijkt me. met de amperetang lekstroom gemeten en die was er niet. met een 12 volt lampje tussen de minpool en accu ging het lampje wel branden en zodra ik de zekering van het radio gebeuren (20 A) eruit trok ging het lampje uit!, maar nogmaals met de ampere tang meette ik niets, dus hoe betrouwbaar is het lampje dan?. Dus iemand nog suggesties? startmotor misschien?!

ronny530 (0), 12 jaar geleden

Als ik het goed begrijp heb je een lampje in serie gezet met de aansluiting van de minpool accu en de min kabel. Brand het lampje zwak of volop. Om de radio uit te sluiten moet je die afgekoppeld laten is het probleem opgelost heb je de oorzaak ook, simpel toch!!

noakay (0), 12 jaar geleden

ja zo had ik hem aangesloten, lampje brand zwak ja. maar omdat de amperetang nix meet lijkt het mij dat er geen lekstroom is, of is zo`n lampje betrouwbaarder dan een amperetang?.en radio afkoppelen lijkt mij niet zo eenvoudig!. het is een 20 A zekering die ik eruit trok en ik neem aan dat de radio niet het enige is wat er op zit! en het is een geintrigeerde radio dus afkoppelen lijkt mij niet eenvoudig.

P.Rutser (0), 12 jaar geleden

is de stroomtang geschikt voor gelijkstroom?
je kan beter een M ampere meter er tussen hangen wel op een groot berijk beginnen anders vliegt de zekering in de meter eruit.

Wimski (0), 12 jaar geleden

Vraagje nog over de accu
Je hebt er een andere ingezet zeg je
is dit een nieuwe of een gebruikte accu
Bij een gebruikte heb je kans dat deze ook is overleden nl

noakay (0), 12 jaar geleden

dit was een nieuwe accu. heb gister nog eens de lekstroom gemeten, weer met een andere tang want vertrouwde de stroomtang van de buurman toch niet helemaal. en ja hoor meette nu een lekstroom van 1,25 A die dook later iets naar beneden naar 0,82 dus nu kwestie van zoeken

Wimski (0), 12 jaar geleden

Een van de verdachte zou kunnen zijn een lampje in het dashbordkastje of het lampje in de kofferbak
Dat zou je kunnen kijken of die normaal uit gaan

P.Rutser (0), 12 jaar geleden

nu die zekering fe 35 -20 amp. er uit en kijken wat er met de meter gebeurd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.