close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Accu Problemen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1700 TD

Hallo Wie Weet Raad Naarmate Het Kouder Word Worden De Problemen Groter Dat De Accu Het Niet Aankan Al Een Nieuwe Accu Monteerd En Een Nieuwe Dynamo Aangezien Ik Niet Al Teveel Km Rijd Heeft De Accu Ook Geen Kans Om Vol Te Raken Maar Aangezien Ik Naar Amp Meetingen Gezien Heb Dat Als Ik De Koudemotor Start Er 75 Amp Loopt Als Ik Gas Geef En 50amp Stationair Naarmaate Als Het Kouder Word Duurt Dit Ongeveer 4tot5minuten Endan Schakelt Er Wat Af En Dan Begint Het Laden Van De Accu Echt Seriuus Want Dan Gaat De Verlichting Ook Op Volle Sterkte Branden En De Aanjager Gaat In Toeren De Lucht Ook In Maar Dan Rijd Ik Noch Een Paar Minuten Dus Dan Begint De3 Narigheid Weer Met Lege Accu Heb Nu Een Zekering Onder De Motor Kap Van 80amp Gevonden Als Ik Die Eruithaal Dan Word De Ontlaadstroom Of De Laadstoom Gelijk Ongeveer 20amp En Zo Kan Ik De Accu Nou Wel Vol Houden Maar Is Er Noch Wel Een Probleem Als De Motor Steenkoud Is Want Dan Start Hij Niet Doe De Zekering Er Weer In Start De Motor En Haal De Zekering Er Weer Uit Mij Vraag Waar Is Die Zekering Van 80amp Voor En Wat Kan Ik Er Aan Doen Dat Die Stroom Van 75amp Eerder Terugloopt Naar 20amp Want Zomers Heb Ik Geen Last Maar Het Begint Nu Weer Waar Is Die Hoge Stroom Voor Nodig En Zo Lang Wie Weet Er Raad Op Bvb Dank Luuk

Geplaatst door

LUUKVANDIJK (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien is het verstandig hier en daar eens wat leestekens als punten en komma's te zetten, dan snap ik er misschien iets van ;). Ook niet ieder woord met een hoofdletter beginnen maakt het verhaal wat duidelijker.

Die zekering van 80A lijkt mij een zekering voor de startmotor. Zou anders niet weten wat zoveel vermogen trekt onder de kap.

RvL 0

17 jaar

Die zekering van 80A is voor de gloebougies. De gloeibougies zijn elektrisch verwarmde staafjes in de cilinders die helpen om de koude motor te starten. Zoals je gezien hebt start de koude motor niet als ze niet werken als je de zekering eruit trekt.
De gloeibougies blijven na de start nog 3 minuten ingeschakeld (nagloeien) voor een rustiger motorloop en verminderde uitstoot van onverbrande diesel enz. De laadinstallatie moet picco bello in orde zijn om dit verbruik op te vangen. Dynamo in orde en kabelverbindingen naar accu moeten in goede staat zijn.

Het nagloeien moet na 3 minuten stoppen. Blijft hij langer nagloeien dan is het gloeirelais kapot.

Succes,
Paul

Paulus8636 0
badge

17 jaar

In een DIESEL rijden en dan NIET voldoende rijden om de accu te kunnen bijladen......??
Dan moeten dat wel verdomd kleine stukjes zijn!
Fietsen lijkt mij dan een betere optie...

Santa 0

17 jaar

Ja Santa,
Vergeet niet dat wij hier met een Vlaming spreken. In België kan het omslagpunt tussen "naft" en "mazout" al rond de 4000km per jaar liggen.

Maar het lijkt er meer op dat het gloeirelais stukkend is.
Ook met een dynamo die niet lekker meer is of wanneer de verbindingen slecht zijn komt de accu tekort.

Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

17 jaar

Oh, een Vlaming...
Sorry, dat had ik zo gauw niet gelezen.
Moest al mijn aandacht ff focussen op de hoofdletters en het ontbreken van de leestekens.
Wel prettig als je zo'n laag omslagpunt hebt! WOW!

Santa 0

17 jaar

Tsja,

Hoe zat dat ook alweer?? Wegenbelasting, verzekeringen enz. voor een diesel. Hoe duur was dat ook alweer in Nederland?? Auw, ik weet het alweer.


Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

17 jaar

Ja, idd auw...........
Heb inmiddels een portemonnee van UIENleder!

Elke keer wanneer ik erin kijk, springen de tranen in mijn ogen...... :)

Santa 0

17 jaar

Zo te lezen werkt alles uitstekend. Het gloeien stopt na ongeveer 4 - 5 minuten aangezien de verlichting beter gaat schijnen en de ventilator harder begint te lopen. Je kunt het de dynamo niet kwalijk nemen dat ie geen kans krijgt door de korte stukjes om de accu bij te laden aangezien na het starten veel gevraagd wordt door de gloei-installatie. Meer kilometers maken dus of zo af en toe apart bijladen.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Wanneer er erg veel verschil is tussen de lichtopbrengst en de toeren van de blower zet ik toch in op kabelverbindingen die niet helemaal jofel zijn. Vooral de massakabel op het motorblok is berucht.
Luuk, een snelle check: meet eens de spanning op de dynamoaansluitingen bij draaiende motor tijdens nagloeien en daarna (ook tijdens het nagloeien) de spanning op de accupolen. Zit er tussen deze twee waardes meer dan 0,5 a 0,6V dan moet je de kabels na gaan kijken.
Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

17 jaar

De oplossing kwam binnen bij via rapporten:

LUUKVANDIJK
Particulier


het was wel een massa kabel met een toch wat slecht ladende accu die ook weer werd gepest door een wat veel stroomvretende alarm instalatie in ruststand.maar nu verkocht en deze bestuurder heeft geen last meer .Maar rijd ook veel meer km als ik.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.