De achterruitverwarming doet het niet.Relais is goed, maar wordt niet aangestuurd (schakelaar en dynamo wel in orde).Volgens ons schema wordt deze bekrachtigd via een module in de zekeringkast (multi-timer?),maar als de schakelaar en dynammo goed werken, hoe kun je meten of het in dit regelmodule zit?
Of zijn er nog variaties mogelijk die wij over het hoofd zien?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die zijn wel goed.Probleem zit hem erin dat het relais niet wordt aangestuurd.Vanaf relais moet de stroom naar de achterruitverwarming en als het relais niet doorverbind, gebeurt dat dus niet.
Mischien een of meerdere breuken in je verwarmingselementen bedoel de horizontale lijnen op je achterruit.
En de aansluitingen controleren los of de soldering heeft los gelaten van de stekker .
Groetjes ,,
Atilla
19 jaar
Bij mijn vectra was het contact van t raam losgelaten.
Anders meten bij de achterruit.
willem
als het echt aan de aansturing van het relais ligt, w aansluiting dynamo,relais,schakelaar of inderdaad multitimer.
bij een sadan licht onder de hoedeplank een versterker anttene
over deze kast loopt ook de aansteuring achterruit verwarming vervang deze maar groetjes eric
Bedankt voor jullie reakties jongens.Is een Vectra Station Eric.Hebben een multi-timer besteld en gaan die volgende week monteren.Jullie horen nog wel de eindconclusie.
Klant kwam de auto brengen en vertelde dat hij vorige week nog een keer de achterruitverwarming aan de praat kreeg.Later niet meer.Multi-timer gemonteerd en helaas geen resultaat.
Het blijkt nu dat het accu lampje niet brand.Dit bleek - gek genoeg - de link naar de uiteindelijke oplossing.Na een tip van een van de jongens van onze opeldealer hebben we dit lampje vervangen.Hij bleek doorgebrand.Oorzaak: de laadspanning van de dynamo is te hoog nl. 16 Volt.
Echter bij het meten komt hij niet boven de 14 Volt uit (met het lampje in het dashboard die doorgebrand is). Na vervangen van het lampje komt de laadspanning ineens op 16 Volt.
Oude timer er weer in en een nieuwe dynamo en alles werkt weer perfect.
Heel vreemd verhaal, maar schijnt vaker voor te komen.Lampje is door de hoge laadstroom stuk gegaan en dynamo laad dan weer goed, maar achterruitverwarming werkt niet meer.
klopt allemaal jammer dat je niet eerst heb gekeken of het dijnamo lampje wel brande
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar