auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: achterschokbrekers

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: x17dtl

Heb een Astra G station met een lekke schokbreker. Heeft een soort nivoregeling, op te pompen met lucht.

Zie van alles staan in diverse webshops, maar moet die extra luchtondersteuning? Wie weet meer over deze schokbrekers, en wat kost zoiets?

gr

driek

Geplaatst door

driekske (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er kunnen ook gewone onder, de originele zijn niet te betalen!

Ga dan wel voor gasdempers of een heavy duty.

berendonck 0
badge

16 jaar

kunt ze volgens mij ook gewoon laten zitten( als je tenminste met lekken bedoeld dat de lucht weglekt als je hem op pomp) ,, dit extraatje is er volgens mij alleen voor als je bijv met een caravan gaat rijden of een aanhanger
gaat trekken die flink beladen is, om de auto wat te verhogen achter, en hem wat stugger te maken zodat hij neit doorzakt( gaat dansen)

danny1937 0

16 jaar

[quote=danny1937]kunt ze volgens mij ook gewoon laten zitten( als je tenminste met lekken bedoeld dat de lucht weglekt als je hem op pomp) ,, dit extraatje is er volgens mij alleen voor als je bijv met een caravan gaat rijden of een aanhanger
gaat trekken die flink beladen is, om de auto wat te verhogen achter, en hem wat stugger te maken zodat hij neit doorzakt( gaat dansen)[/quote]
ze lekken olie.......

iemand merkervaringen? KYB / koni ....?

driekske 0

16 jaar

monroe;s zijn prima voor dit type auto..

goede prijs/kwaliteit verhouding.

arie549 0
badge

16 jaar

Ik vind persoonlijk dat ze origineel niet zo idioot duur zijn, gezien het feit dat je wel je niveau regeling houdt....
Ze kosten 150,00 euro per stuk tegen een 100,00 euro voor een Monroe. Het onderdeel nummer is 4 36 220.
Kijk maar wat je doet, de meeste dealers moeten ze wel bestellen.
groeten Nico.

ernst2884 0
badge

16 jaar

Nico,wil graag eens weten waar jij die schokbrekers dan vandaan haalt voor die prijs,want in mijn catalogus staat toch een aanzienlijker prijsverschil tussen een gewone monroe en eentje met niveauregeling.
.
gewone: euro 57,50
met niveauregeling : euro 128,50



als je geen trekhaak achter je auto hebt,volstaat een gewone mijn inziens prima.

grtjs danny

danny1937 0

16 jaar

Danny,

De prijs die ik heb opgezocht is de prijs voor de E1338 monroe reflex uit de h-base inclusief BTW, en de prijs van Opel is de dealerprijs incl. BTW. Ik zeg ook niet dat je met niveauregeling moet rijden, zonder belading gaat het ook prima zonder, maar ik zeg alleen maar dat het prijsverschil dus niet zo heel groot is, en als je dan wel beladen rijdt of de auto weer wil verkopen is het een plus als de niveauregeling nog werkt.

Vandaar de melding, het is aan de vraagsteller om te zien wat hij er mee doet.

Nico.

ernst2884 0
badge

16 jaar

hallootjes,

het klopt idd dat het natuurlijk prettig is als je de auto ooit weer eens verkoopt en als de niveauregeling het dan nog doet (maar hoeveel mensen
zouden er weten dat er niveauregeling in hun auto zit....??)

de soort schokbrekers die nico bedoelt zijn exact dezelfde waar ik de prijs van genoemd heb(automaterialenzaak),waarbij die met niveauregeling toch echt 2 keer zo duur zijn,maar goed,ik kan neit in iemands anders beurs kijken.

suc6

grtjs danny

danny1937 0

16 jaar

is het verstandig om maar eentje te vervangen?

want als je dan 2 verschillende types hebt (met/zonder luchtondersteuning) dan dempt het links en rechts verschillend?

driekske 0

16 jaar

dempers per 2 vervangen...

arie549 0
badge

16 jaar

heb er van Sachs besteld, iemand goede of slechte ervaring mee?
waren 56,-- / stuk

driekske 0

16 jaar

[quote=driekske]heb er van Sachs besteld, iemand goede of slechte ervaring mee?
waren 56,-- / stuk[/quote]
Goede of een slechte ervaring, je hebt ze al besteld. Dit soort vragen stel ik altijd liever vooraf..........

Haal het en betaal het.... Eet het en je weet het... [url=http://imageshack.us][img]http://img224.imageshack.us/img224/5381/...[/img][/url]

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

ik ken ze alleen van onder de motorfiets, en daar zijn ze goed....
kom geen product reviews tegen uit de automotive.

driekske 0

16 jaar

grrr, ik word een beetje simpel van al die verschilllende bouten die Opel gebruikt. Vorige klus was een D-riempje vervangen, dan gebruik je doppen die de afgelopen 30 jaar nog nooit uit de set zijn gekomen....15, 16, 18, dan weer een reeks torx in en uitwendig....Daar zijn ze echt niet goed in.....

in de schokbreker zit boven E18 en onder ????wie weet welke Torx bout onder aan zit? Is dat E20? want dan moet ik een dopje bij kopen.

driekske 0

16 jaar

Is tegenwoordig gebruikelijk bij alle auto's en de maat weet ik zo niet.

berendonck 0
badge

16 jaar

klopt denk wel, er wordt overal geshopt voor componenten en iedereen heeft zo zijn eiegen voorkeuren voor bevestigingsmateriaal.
maar wat ik niet begrijp is dat onder en boven 2 verschillende kopmaten worden gebruikt. Ik neem aan dat de achteras alleen voor opel is? of is dat een standaard gietstuk?

boutkop was inderdaad E20, weer 13,-- armer

driekske 0

16 jaar

Ach straks vindt er weer iemand een nieuwe bout uit en krijgen we steeds meer gereedschap, met als gevolg dat de werkplaats-tarieven nog verder omhoog moeten.

berendonck 0
badge

16 jaar

[quote=berendonck]met als gevolg dat de werkplaats-tarieven nog verder omhoog moeten.[/quote]
Gelukkig is men niet verplicht een auto in zijn / haar bezit te hebben..... Verkopen is dan de oplossing, ben je van alles af.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Nee maar ze zijn wel heel handig.

Prettig weekend Paul.

Gr. Harry.

berendonck 0
badge

16 jaar

[quote=paulkelder][quote=berendonck]met als gevolg dat de werkplaats-tarieven nog verder omhoog moeten.[/quote]
Gelukkig is men niet verplicht een auto in zijn / haar bezit te hebben..... Verkopen is dan de oplossing, ben je van alles af.

Gr. paul[/quote]
hoe hoger de tarieven, des te minder mensen in deze werkplaatsen komen en de beunhaas erbij gaan zoeken, zeker in deze tijd van explosief stijgende brandstoffen.
Er gaat de komende tien jaren veel veranderen in de autobranche, uit fincanciele nood zullen en moeten sommige mensen de heilige koe weg doen en een alternatief zoeken wat geen motorrijtuigenbelasting, bpm, btw, accijns, en dure onderhoud kost.
Maar er komt wel iets voor in de plaats en dat brengt ook weer geld op voor anderen.....

driekske 0

16 jaar

Monroe sachs of origineel.

Ik heb zowel op mijn kadett-E als mijn astra-F lucht nivo regeling gehad.

mijn ervaringen:

op de kadett had origs gehaald bij de dealer (ruim 200 euri voor een set!!), deze waren gauw weer af (nivo regeling al na 2 jaar), en een schokbreker gebroken selchts een half jaar nadien, vervangen voor zonder nivo regeling omdat de auto niet meer van mij was maar van mijn zus, en die laad er toch bijna nooit wat in.

Bij mijn Astra-F heb ik de schokbrekers toen vervangen voor de Monroe levellers

Daar heb ik echter 2.5 jaar en 110.000 zelf met plezier mee gereden, en de gene die na mij mijn auto heeft gekocht ook nog eens 4 jaar en 80.000 zonder problemen, geen slechte schokbreker werking en lucht vering werkte nog!!

+ dat ze eens FLink goedkoper zijn (110euri voor een set betaald (Hbase)

kadett-E station en Astra-F station delen dezelfde schokbrekers trouwens


een DIKKE + (PLUS) voor monroe van mijn kant.


Sachs: ik denk dat bijna iedere opel rijder ervaringen met sachs heeft.

bijna alle schokbrekrs van opel zijn van sachs

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.