close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: afslaan

Bouwjaar: 1999

Opel Omega 2.0 16V 1999.
Slaat regelmatig af bij inhouden voor bijv. stoplicht, naderen rotonde etc. dus eigenlijk zo vlug als de koppeling word ingetrapt om terug te schakelen.
Er is reeds vanalles vervangen zoals: nokkenassensor, krukassensor, lfr, smoorklephuis diverse malen gereinigd, gat van de carteronluchting is opgeboord, na het plaatsen van een nieuwe lfr is ook de software voor dit onderdeel opnieuw ingelezen, computer gereset opdat deze zich opnieuw zou "inleren".
Alles echter zonder resultaat!
Zo gaat het dagen / weken / een maand goed, en dan slaat de motor weer regelmatig af (met soms gevaarlijke situaties tot gevolg)
Heeft er nog iemand een briljante ingeving dan hoor ik deze erg graag!
Groetjes,
Cor.

Geplaatst door

Cor1811 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik denk dat alles er al aan gedaan is....pff.....lastig als de storing niet altijd aanwezig is...een ander vraagje...is het ook zo maar ineens weer goed? of gebeurt er dan eerst iets aan de wagen?

Opeltje 0
badge

20 jaar

Is de massa van de motor wel goed, deze wil wel eens slecht zijn. Als je een massadraad erbij hangt op een ander massa punt willen deze klachten ook wel eens verholpen zijn.

greetz corsa...

corsaatje1834 0
badge

20 jaar

Na het afslaan kun je weer gewoon starten en is er niets meer aan de hand, afgezien dat het controlelampje van de airbag even wat langer blijft branden.
Dan kan het weer dagen goed gaan, maar soms is het direct daarna weer prijs tijdens het induwen van de koppeling.
Het toerental schommelt trouwens tijdens elke rit wel een aantal malen tijdens het ontkoppelen soms blijft deze dan rond de 1000 / 1100 toeren hangen, maar regelmatig duikt het ook onder de 500 rpm, en soms duikt het ineens naar 0 (afslaan)
Kan me voorstellen dat mijn Dealer ook met de handen in het haar zit wat dit probleem betreft, maar ik vind dat het opgelost behoort te worden.
Zoals een monteur tegen me zei "je hebt geen auto gekocht welke af hoort te slaan onder het rijden"
Groeten,
Cor

Cor1811 0

20 jaar

Enige tijd geleden had ik ook dergelijk probleem. Het had uiteindelijk te maken met de kwaliteit van de benzine die ik had getankt. Het was me opgevallen dat ik het probleem had wanneer ik in een bepaald benzinestation, waar ik niet vaak passeerde, had getankt.
Groeten,
Francis

Frank3189 0

20 jaar

Ik denk dat het probleem niet in de benzine zit, tank altijd op dezelfde plaats, en sowieso al nooit bij een zg. witte pomp.
Toch bedankt voor je reactie.
Groet,
Cor.

Cor1811 0

20 jaar

De dealer is er nu achter gekomen dat het opnieuw inlezen van software niet word vastgehouden door de computer van de auto.
Ze hebben nl. het stationair toerental willen verhogen van 700 naar 900 RPM maar zo vlug de sleutel uit het contactslot word gehaald em hierna weer te starten blijkt het veranderde toerental weer gewoon op de oude waarde te staan.
Na het vervangen van de LFR moest er toch ook nieuwe software geladen worden???
Ik neem aan dat dit dan ook niet goed is gegaan....sterker nog alle softwarematige aanpassingen zijn dan nooit opgeslagen in de computer van de auto!
We hebben weer iets tastbaars waar de heren op verder kunnen gaan :-(

Grtjs,
Cor.

Cor1811 0

20 jaar

ik heb pas meegemaakt dat van een opel een klepstoter een klein beetje bleef hangen de moto sloeg dan ook af en toe af bij Driessen in eidhoven uit laten lezen e n de conclusie was de de cilinderkoppakking lek was en dat de kosten +- 1500,oo euro bedroegen .(motor gereinigd en olieververst)

sarabande99 0
badge

20 jaar

Beste Henk,na het uitlezen bij mijn auto is er geen conclusie:-)
Alles werkt naar behoren volgens de diagnose computer.
Grt,
Cor.

Cor1811 0

20 jaar

Als ik het zo lees... en de motor een 20XEV betreft dan heb je het zelfde probleem als wat ik gehad heb. Mijn oplossing was nieuwe software in de computer... en bij defecte computer natuurlijk eerst die vervangen. Rest van de klachten komen overeen met die ik heb gehad. Bij mij gebeurde het voornamelijk bij terugschakelen en het nemen van bochten.

Groet,
Quentin

qengelberts 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.