mijn opel rijdt prima maar af en toe slaat hij af terwijl de auto in volle vaart is,niet als ik voor de stoplichten sta te wachten,hij wil dan niet meer starten,maar geheid als ik 5 minuten of langer het kontakt af zet,en dan weer start,dan doet hij het weer,het benzinefilter heb ik al vervangen,maar dit lijkt niet te helpen,wat zou dit zijn??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de foutcode blijft 52 keer starten na de laatste fout aanwezig..
Ontstekings moduul of verdeler ???
groetjes ceesie
is dat redelijk zeker,ik geloof dat,dat een redelijk duur onderdeel is en ben bang dat als dat het niet zou zijn ik onnodig op kosten word gejaagd,als het zeker is,zou ik dan ook een slooponderdeel kunnen gebruiken of kan ik beter een nieuwe nemen??
h.a.
20 jaar
moduul58.00 of 63,00 afhankelijk van de uitvoering excl.btw
10 minuten om te monteren
een collega van mij wist te vertellen dat een opel van jongere datum bijv. 1992 een losse module heeft,en dus dan maar 60 euro kost,maar een opel die ik heb daar schijnt de verdelerkap samengebouwd met bobine en de onstekingsmodule,en kost dan ongeveer 180 euro,wat denk je,is het vrijwel zeker dat het de ontstekingsmodule is,en is het verstandig om zoiets nieuw aan te schaffen,of kan het ook goed een slooponderdeel zijn??
h.a.
20 jaar
Zo te lezen heeft je astra al een Dis-ontsteking. Zo'n rechthoekig zwart blok met alleen 4 bougiekabels. We hebben toch heel wat astra's in onderhoud, maar nog nooit meegemaakt dat dit type ontsteking stuk was. Zit eerder te denken aan de OT-gever bij de krukaspoelie, al gaan deze ook maar zelden defect. De vraag is nog of het eigenlijk wel een ontstekings probleem is. De beluchting van de tank via het koolstoffilter zou ook nog een mogelijkheid zijn. Is de ecu al eens uitgelezen?
de ecu (van het motormanagementlampje)is nog niet uitgelezen,hoelang blijft een eventuele foutcode in het geheugen?,de auto loopt normaal prima niet onregelmatig stationair zo te horen,maar er is geen pijl op te trekken wat betreft een regelmaat van afslaan,het enige is dat hij dat doet in volle vaart en nooit in stationaire toestand,de beschrijving van de ontsteking klopt,de beluchting van de tank,het koolstoffilter waar zit dat precies moet die eens in de hoeveel? kilometers vervangen worden? otgever waar staat dit voor?
h.a.
20 jaar
een x16sz dus...inderdaad heeft deze een dis onsteking.
nou dat weet ik dan ook weer,maar nu dat koolstoffilter,weet jij wanneer en om de hoeveel km die vervangen,of schoongemaakt moet worden,en waar precies zit dat eigenlijk?
h.a.
20 jaar
dit filter hoeft normaal gesproken niet schoon gemaakt te worden of vervangen worden. dit filter zit bij een astra rechts voor achter de beplating van het voorwiel.
bedankt,heb je enig idee wat de garage er voor vraagt,het uitlezen van die computer?
h.a.
20 jaar
geen idee, hangt echt van de garage af.
oke,ik wacht tot hij weer een keer afslaat,en laat hem dan eerst maar eens uitlezen,mag ik Opeltje en alle anderen hartelijk danken tot dus ver!!!
h.a.
20 jaar
is uw probleem opgelost , en wat was de oplossing ??? ik heb namelijk ook loop & start problemen met mijn opel astra !!
19 jaar
DE OPLOSSING WAS,NA UITLEZING VAN DE COMPUTER BIJ DE DEALER,EEN KAPOTTE MODULE, HOE DIE PRECIES GENOEMD WORD WEET IK NIET MAAR HIJ ZIT PRECIES VOOR DE CARBURATEUR BOVENOP HET INLAATSPRUITSTUK GEMONTEERD,HIJ ZIT VAST MET 2 IMBUSBOUTEN,EN ER KOMEN ONGEVEER 5 A 6 DRAADJES AAN DE BOVENKANT ER UIT,HET KOSTE MIJ INCL.UITLEZING COMPUTER EN MONTAGE 205 EURO,ALLEEN HET MODULE WAS IETS VAN 170/180 EURO.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar