auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel ASTRA-G: airco

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2, Vermogen (kw): 74

Ik heb een Opel Astra 2.0 16v.DTI. MOT.Y20DTH 74 KW uit 2000.
De airco werkt hier niet van.
De condensor en het drukventiel zijn al vervangen + de afdichtringen.
Als ik het airco systeem afvul werkt de airco naar behoren.
Vervolgens ga ik met de auto rijden en gaat alles goed. Totdat ik stil sta met lopende motor en airco aan.
Het gas komt dan onder de motorkap vandaan. (via het overdruk ventiel). de condensor word ook erg heet.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? en wat zou de oorzaak kunnen zijn?
De airo heeft trouwens ook lange tijd drooggestaan.

Met vriendelijke groet Mark

Geplaatst door

Mark Braeken (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De airco is voorzien van een aparte ventilator als die niet werkt wordt de condensor niet gekoeld en loopt de druk in het systeem te hoog op.Ik meen dat er zekering voor de airco ventilator in de zekeringkast is opgenomen. Maar controleer eerst of de ventilator aanslaat zodra de airco wordt ingeschakeld.

ronny503 0

7 jaar

Bij deze auto is de koelfan voor de airco dezelfde ventilator als voor de motorkoeling , deze wordt aangestuurt door een druksensor in de hogedrukvloeistofleiding tussen condensor en ventiel.
sensor kan stuk zijn , de fan zelf kan stuk , een zekering defect , draadbreuk enz.

Het probleem was uiteindelijk dat de filterdroger verstopt zat. Heb er ook meteen een nieuw drukventiel ingezet. Zit trouwens op de filter geschroefd.

Met Vriendelijke Groet,

Mark Braeken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.