Wij rijden met veel plezier een Opel Sintra 2.2 met airco.
Afgelopen zomer was het heel warm in Frankrijk en natuurlijk gebruik je dan de airco. Op de heenreis (30 C)is er niets gebeurt, maar op de terugreis (het was zowaar nog 5 graden warmen) begon het gedonder. Het was net of de moter af en toe op 3 poten liep. Ook het check lampje heeft enkelen keren gebrand. Tijdelijke oplossing was terugschakelen naar 3 en toeren maken. Na korte tijd ging check lampje uit en leek de zaak opgelost. Met name na een stop kwam bovenstaande situatie vaker voor. Uiteindelijk de airco uitgedaan.
In Nederland is na die tijd de ontsteking nog meerdere keren verstoord geraakt, echter niet bij gebruik van de airco.
Uiteindelijk heeft garagehouder nieuwe ontstekingskabels aangelegd, nieuwe bougies gemonteerd, en ook de accu is inmiddels vervangen (dit had op zich niets van doen met deze situatie).
Heel opmerkelijk is dat zelfs na deze vernieuwingen inmiddels toch weer storingen ontstaan (korte tijd lopen op 3 poten; check lampje brand korte tijd).
In mei 2003 is de kabel tussen accu en startmoter doorgebrand en vervangen!
Wie o wie heeft hier eerder mee te maken gehad?
Stel me desnoods aanvullende gedetailleerde vragen, want ik wil dit graag opgelost hebben.
Met vriendelijke groeten,
Marco Vriend
marcovriend@hetnet.nl
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als het lampje gebrand heeft moeten er foutcodes aanwezig zijn geweest...weet je deze codes toevallig ook nog?
Bedankt voor je reactie.
Ik zal trachten de codes te verzamelen.
Zodra ik meer weet hoor je van me.
20 jaar
is het opgelost?
komt er na een stop niet extra witterook uit de uitlaat het lijkt op een inlaatspruitstuk dat een beetje koelwater lekt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Sintra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar