Opel Sintra 1999: code p0400 met stilstaande motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2200

Ik heb hier een sintra x2.2dth staan waarvan het storingslampje

brand zonder dat de motor draait,contact aan 1 keer knipperen en

dan blijft het branden.bij draaiende motor niet hoger dan 3500 rpm. soms kan ik de code wissen(meestal niet)en is het lampje uit maar na +/- 30minuten proefrit komt de storing er weer in.

op het moment dat de storing er niet is en ik trek de stekker van het bedienigsklepje van de egr simuleer ik daarmee de zelfde storing dtc p400 en niet hoger dan 3500 rpm,stekker er weer op en lampje weer uit.ik heb het klepje gewisseld met degene die er naast zit maar dat maakt niets uit.stekkers en bedrading van ecu en klepjes gecontr en ingespoten met cleaner.

hofman

Geplaatst door hofman (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Sintra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

probeer eens een andere luchtmassa meter. als dit niet lukt moet je ook de vacuum leidingen en opbrengst van de vacuumpomp opmeten.





hofman (0) PRO, 20 jaar geleden

Als de motor niet draait zullen de vacuumpomp en de slangetjes er toch niets mee te maken hebben.het lampje brand namelijk gelijk als het contact wordt aangezet en storing wissen lukt dan niet omdat die er op dat moment gewoon in zit,alleen weet ik dus niet meer waar ik naar moet zoeken(het lijkt mij een electrisch probleem in de bedrading of de ecu.)overigings heb ik al een andere lmm gebrobeerd en de vacuumpomp opbrengst gemeten en de slangetjes getest met handvacuumpomp.vacuumklep egr gewisseld met die er naast zit bracht ook geen uitkomst>

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

het vervelende van p0400 is dat dit domweg van alles kan zjn.



let goed op alle vacuumklepjes,laaddruksensor,lmm,vacuum. en natuurlijk de bedrading hiervan. dan moet het lukken.



mogelijk heb je een astra/vectra 2.0 dsl staan, wissel hier dan eens wat onderdelen van. (onderdelen zijn hetzelfde)





Michael7702 (0) PRO, 20 jaar geleden

Gistereren de inlaatdruksensor schoongemaakt en 1.5 uur gereden waarbij na ongeveer een uur het lampje aanging en de auto inhield voor +/- 10sec,daarna alles weer goed.

Is het zo dat de inlaatsensor de storig veroorzaakte en dat deze samen met de lmm alles wat fout gaat vertaalt in egr systeem doorstroming(po400)en zou het zo kunnen zijn dat de druksesor vast blijft kleven en dus ook bij stilstaande motor het lampje blijft branden?

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

jazeker kan dat. als het membraam/sensortje vastzit door kool ed is de beginmeetwaarde al verkeerd. dus als de motor niet loopt moet hij 1 bar aangeven (buiteluchtdruk) . als deze waarde niet deugt gaat het dus mis. overigens werken de lmm en laaddruksensor wel lekker samen. (wat er in komt moet er ook weer uit he.......)vandaar deze foutcode. bedenk wel p0400 geeft op veel testers een egr storing weer. dit is niet correct. dit moet zijn: algemene systeemstoring 1 of 2. wat dus van alles kan zijn. vandaar dat dit een vervelende foutcode is.




Michael7702 (0) PRO, 20 jaar geleden

deze auto heeft de klacht niet meer, ik moest het wel zeker weten,dus probleem was vervuilde inlaatdruksensor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Sintra of stel zelf een nieuwe vraag.