close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel ASTRA GTC: Amperage kachel motor.

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Z18XE, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 92

De weerstand van de kachel motor is doorgebrand. Voor ik een nieuwe plaats wil eerst uitsluiten of de kachelmotor niet teveel stroom trekt, anders zit ik volgende week weer met een kapotte weerstand.

Weet iemand hoeveel ampère de motor normaal hoort te trekken in stand 4? Dan heb ik een vergelijking. Het betreft een gewone standaard blower installatie met handmatige airco.

Geplaatst door

Eelco1982 (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe zwaar is hij gezekerd , dan heb je je antwoord , daar moet hij ruim onder blijven , je kunt in ieder geval ook controleren of hij niet zwaar loopt

Staat er geen wattage op de ventilator?

Volgens delphi 276 watt. https://www.bogijn.nl/onderdelen/artikel...

https://www.rapidtables.com/calc/electri...


Succes

JdeP 35

5 jaar

@Kaleido 1, Het probleem is dat als ik naar de zekering ga kijken ik nooit 't probleem kan tackelen omdat de weerstand gaat voordat de zekering gaat 😉. De zekering is 30 A

@JdeP, heb de motor er nog niet uit gehad, ik kan eens kijken idd, maar als ik het omrekenen zou een gezonde motor rond de 20a trekken, misschien iets meer als hij alleen op contact staat en bij het aanlopen. Ik ga eens kijken wat hij meet.

Bedankt voor het meedenken.

Eelco1982 0

5 jaar

Met een handmatige airco hoeft de kachelweerstand niet hopeloos defect te zijn want vaak is het een kwestie van een losgekomen + contact die de weerstanden van spanning voorziet. Op de bodem van de weerstand is een dikke koperstaaf bevestigd die de weerstanden van stroom voorziet en die koperstaaf is uit de verbindingen los gekomen. Het valt niet direct op maar met een kleine schroevendraaier de staaf bewegen wipt die staaf zo uit de verbindingen. De staaf en de contacten iets opschuren en daarna vastsolderen maakt dat de weerstand weer in orde is.

ronny503 0

5 jaar

@ronny503, dat ga ik eens bekijken, ik ben inmiddels wel tot de coclussie dat mijn kachelmotor wel op het eind van zijn latijn is. Hij voelt heel zwaar, ook smeren met wd40 biedt geen soelaas. Daarnaast hoor ik de lagers rammelen, net een tjirpende krekel. Dus die vervang ik sowieso.

Eelco1982 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.