hallo
als ik laag in toeren rijd 54kmpu 2100 toeren dat hikt hij iets
soms is het wat erger en pas ging ook het m.m. lampje branden
ook met wegrijden uit stilstand heeft hij de neiging af te staan
ik rem ook vaak op de moter af en begint hij ook behoorlijk te hikken (tegenwoordig)
hij is net een week terug van de garage en uitgelezen en geen storingen (mischien nu wel ivb met het branden van het storings lampje )
hij doet het zowel op benzine als lpg
wat kan het zijn
greetz albert
update 25-02-2010
heb hem uitlaten lezen maar niet echt een duidelijke oorzaak naar voren gekomen "te arm/te rijk"
ik ga een nieuwe bobine proberen en bougies die gaan nog wel eens stuk bij lpg auto,s volgens mij
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het lampje aangaat is er een storing opgeslagen. Even laten uitlezen, dat scheelt een hoop zoekwerk.
Doorrijden met een hikkende motor op gas kan grote schades veroorzaken, zoals verbrande kleppen of een gesmolten katalysator.
heb hem uitlaten lezen maar niet echt een duidelijke oorzaak naar voren gekomen "te arm/te rijk"
er zit inmidels een nieuwe bobine op en het onregelmatig lopen is weg, maar het toerental bij stationair blijft dansen en het wegrijden gaat ook niet erg soepel ( schudden)
en remmen op de moter bokt hij nog iets soms
wat kan het zijn?
greetz albert
14 jaar
Albert,
Als het motorstoringslampje weer gaat branden, laat hem dan nogmaals uitlezen en plaats de storingscode incl nummer hier, dan word het zoeken in de goede richting wat makkelijker.
'te arm - te rijk' kan vanalles zijn n.l.
Gr Stefan
14 jaar
Kontroleer eens alle slangen en slangetjes op lekkage, loszitten, poreus zijn.
Is de uitlaat volledig gasdicht? Vooral het 1e stuk tot aan de katalysator.
[quote=stefan84]Albert,
Als het motorstoringslampje weer gaat branden, laat hem dan nogmaals uitlezen en plaats de storingscode incl nummer hier, dan word het zoeken in de goede richting wat makkelijker.
'te arm - te rijk' kan vanalles zijn n.l.
Gr Stefan[/quote]
heb er 200 km mee gereden maar geen storings meldingen meer
maar de problemen doen zich nog voor
14 jaar
Controleer Oldford zijn dingen eens..
14 jaar
[quote=oldford]Kontroleer eens alle slangen en slangetjes op lekkage, loszitten, poreus zijn.
Is de uitlaat volledig gasdicht? Vooral het 1e stuk tot aan de katalysator.[/quote]
de uitlaat is tot de achterdemper gas dicht
het lijkt mij stug dat het daar aan kan liggen maar hij word van de week gelast.
ik heb tot zover geen lekkage kunnen vinden verder
ik heb de egr klep gedemonteerd en schoongemaakt maar dat heeft niet geholpen
ik heb vanavond weer een 150 km gereden , na 2 dagen stil staan
toen ik hem had gestart liep hij op 3 poten en stonk hij naar benzine (heb g3 die start altijd op benzine)
na een paar keer gas geven begon hij weer "beter" te lopen geen storingslampje
lampje is niet stuk.!
ik heb van het weekend ook nieuwe bougies er in gedraaid en ook dat was niet de oorzaak
wat ik nog niet heb verteld is dat hij is gemaakt 3 weken terug voor een lekke koppakking, distributie riem en waterpomp
en er iets te lang doorgereden heb met de lekke koppakking en vervolgens de 1e bougie ging roesten
hoop op een oplossing
Mvg Albert
14 jaar
Zijn die problemen dan begonnen na het vervangen van de koppakking ?
Maar je zegt dat de uitlaat gas dicht is, maar hij word van de week gelast ??
Gr Stefan
14 jaar
bij de achter demper lekt hij behoorlijk
hij had al kuren voordat de koppakking was vervangen
greetz albert
14 jaar
ik heb vanavond de uitlaat gelast maar volgens mij was dat het niet
ik heb verder de pakking van de egr klep omwikkelt met aluminium folie en weer terug geplaatst
wat mij daar in opvalt is dat hij onder het rijden bij stabiele snelheid niet meer hikt .(met accelereren ook niet )
alleen bij het uitlaten rijden nog wel
en bij stationair toerental zie je de tellernaalt een beetje zoeken ipv dijnen
wat ik eigenlijk had verwacht is dat het lampje nu wel zou gaan branden omdat de egr klep nu helemaal is afgesloten
graag jullie mening
Mvg albert
14 jaar
opgelost
de egr klep was stuk ondanks dat er geen storing is verschenen
bobine real was ook stuk
ik vind hem stationar nog niet echt lekker lopen maar ik kan er nu wel mee leven
14 jaar
Loopt de motor stationair niet goed op zowel LPG als Benzine? Of alleen op LPG?
op gas en benzine
eerder voelde ik de moter niet lopen en nu wel, hij loopt nu wat onrustiger stationar
ook met wegrijden klapperd de uitlaat
mischien een voorbode voor nog meer ellende ?
maar er is wel mee te rijden nu,
daar ben ik al heel blij mee
wat in nog zou kunnen doen is ecu laten resetten mischien
anderst zou ik het ook niet weten
ik heb vervangen;
bobine rail
bougies
egr klep
kop is er afgeweest en kleppen en de cilinderkop kunnen nog een ton mee volgens het revisiebedrijf dus ga er dan van uit dat dat niet het probleem kan zijn
14 jaar
Voor de reparatie heeft de ecu zichzelf ingreleerd op een situatie waarbij het mengsel verkeerd was.
Zo verkeerd dat je zelfs een foutmelding kreeg. Dan is de afwijking minstens 25%.
Als je er vanuit gaat dat het mengsel nu wel goed is, dan is die correctie verkeerd.
Je kunt proberen om de ecu te resetten met accu los voor een uurtje, tenzij dat al tijdens 1 van de reparaties is gebeurd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar