close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Astra G diesel blijft piepen bij verwijderen sleute;

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,7

Beste allen, bij het verwijderen van mijn sleutel blijft de auto piepen, de elektronica blijft aan, mijn radio wil niet uit (logies als de elektronica aan blijft) en ik krijg de deur niet meer via de sleutel bediening op slot. `het contact slot en het "kontje" zijn vervangen door de garage, daarna ging alles goed voor 1 dag, ik haal net de auto op en ik zet hem buiten en helaas weer het zelfde euvel. Iemand enig idee want we begrijpen er niets meer van. De dealer heeft het over een plastic palletje wat detecteer of de sleutel er wel uit is dat dat zou blijven hangen, helaas kan niemand mij vertellen waar dat palletje zou zitten.

Ik lees graag van jullie.

Grtjs Jarno jjw

Geplaatst door

jarnojjw (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zoiets is het inderdaad. Dat contact zit in het elektrische deel van het contactslot, achter de sleutelcilinder.
Flink smeren wil nog wel eens helpen.

moderator 0
badge

14 jaar

Volgens de garage werkt dat allemaal naar behoren. Maar even voor mijn beeld, het begint rechts met het cilinder slot, daar links van zit dus nog een elektrisch deel? wat dan weer verbonden is verder naar links aan een as die er voor zorgt dat er geheel links een gedeelte mee draait waarin de contacten zitten voor de elektra en start voorziening?

jarnojjw 0

14 jaar

Het bestaat uit 2 delen: het cilinderdeel waar je de sleutel insteekt en een elektrisch deel. Dat laatste wordt "aangestuurd" door een ovale pen die in het verlengde zit van de sleutelcilinder.
Kijk eens of de sleutelcilinder wel naar buiten komt wanneer je de sleutel er uit trekt. Zolang deze niet naar buiten komt, blijft het piepen. Om die ovale pen zit nl. ook een drukveer die het slot naar buiten moet drukken wanneer de sleutel verwijderd wordt.

moderator 0
badge

14 jaar

Je omschrijft precies wat ik in mijn hoofd heb zitten zoals het er uit moet zien. Ik zeg eerlijk, het cilinder gedeelte heb ik er zelf nog niet af gehad, dit heeft de garage gedaan en vervangen, hij zegt dat dit allemaal naar behoren werkt. ik heb het net door gegeven aan die man en hopelijk komt hij er dan uit. En anders, ik las her en der dat het zou kunnen komen omdat er een relais (start relais) blijft hangen, klinkt niet logisch maar heb je hier wel eens van gehoord?

jarnojjw 0

14 jaar

Nee.......Lijkt me niet logisch ook. Het commando wordt door het contactslot gegeven, niet door een relais.

moderator 0
badge

14 jaar

Smeren met sileconespray, het contact komt namelijk niet helemaal terug, dit euvel gebeurd wel vaker, dealers willen graag het spul vervangen maar als je het smeert dan kan het meestal nog jaren mee, het komt meestal omdat mensen een hele grote bos sleutels aan de autosleutel hebben hangen.
vooral tijdens de winter wanneer alles koud is doet zich het euvel voor het eerst voor.

pe3hmp 0
badge

14 jaar

Nee een relais klinkt ook niet logisch maar het gekke is, het is net allemaal vervangen, dat schreef ik ook. Het cilinder slot is nieuw, het start kont is nieuw en alles werkt naar behoren alleen die piep wil niet weg, ja voor 1 dag. Smeren doen we dus niet meer, de reden hiervoor is dat hij zoveel gesmeerd was dat er zoveel troep en ijzervijzel was blijven zitten door al die plakkerige smeerseltjes dat het slot kapot was gegaan. Maar goed, er zit een nieuwe in die volgens mij correct naar buiten komt. Het viel me wel op, we zetten de kappen er weer om heen en toen begon het weer.

jarnojjw 0

14 jaar

Ik zet er bewust bij smeren met sileconenspray, beslist geen andere middelen als wd40 of teflon spray gebruiken omdat die een plakkerige laag achterlaten waar inderdaad vijlsel in blijft zitten, ik heb hetzelfde probleem ook gehad met mijn beide astra's (1999 en 2000) waarbij de dealer graag alles wilde vervangen en het gewoon door mijzelf opgelost is met sileconen spray.

In jouw geval zegt dat garage dat alles is vervangen en dat alles naar behoren werkt, jijzelf ziet dat het nog steeds niet goed werkt, ten eerste zou je garantie moeten hebben ten tweede is met het duur vervangen van de onderdelen (die dus duidelijk niet kapot waren) het probleem niet opgelost, ik vraag me af of ze aan jou de 'vervangen' onderdelen hebben laten zien, in iedergeval hameren op garantie.

Valt hij wel in het stuurslot ?

Mark

pe3hmp 0
badge

14 jaar

Laat ik voor op zeggen, het slot moest vervangen worden omdat namelijk de sleutel geheel niet meer om draaide, dit was al slecht aan het worden maar heeft het lang vol gehouden. Een paar weken terug begon mijn auto lastig te doen wat betreft de sleutel bediening en het niet meer herkennen van de sleutel zodat mijn start blokkering niet uit ging. Het moest toch vervangen worden en de garage vertelde dat het waarschijnlijk daar ook aan lag. Het slot valt wel in stuurslot het enige wat niet wil is de herkenning dat mijn sleutel er uit is zodat de boord electronica uit gaat en de auto met de sleutel weer op slot kan. Nu is alles nieuw wat betreft cilinderslot. start kont en alles wat er tussen zit en helaas blijft het euvel toch aanwezig.

jarnojjw 0

14 jaar

even een heel gek idee omdat ook de afstandsbediening niet werkt, steek de sleutel eens in het slot, houdt de knop voor het openen van de deur eens ingedrukt op de sleutel en zet hem nu op het contact, even kijken of dan in iedergeval de afstandsbediening werkt.

pe3hmp 0
badge

14 jaar

Sprak net de garage, ze hebben alles nog eens nagekeken. Er schijnt een melding te komen vanuit het contact, deze melding een zogenoemde 15+ melding zorgt er voor dat de electronica mag uitvallen en daar door kan de auto ook weer op slot. Ik zelf ben alleen nieuwsgierig wat en waar en hoe deze melding precies doet, stuurt deze melding een relais aan, stuurt deze melding de boordcomputer aan zodat hij weet dat ie uit mag.... weet iemand dit?
Mark, de zogenoemde veer die zorgt voor het terug springen van de cilinder werkt naar behoren, het contact word keurig gemaakt zodat de electronica uit mag gaan, nogmaals, vanochtend deed de auto precies wat hij moet doen maar bij het herhalen van de procedure valt de auto weer ineens in storing.

jarnojjw 0

14 jaar

pe3hmp, helaas deze functie werkt niet omdat namelijk de auto denkt dat de sleutel nog in het contact zit. Dit resulteert in een waarschuwing piep en de sleutel functie doet dan niets. Ik kan hem wel handmatig op slot draaien maar het zogenoemde nacht slot werkt niet, door of 2x op sluiten te drukken of door de sleutel 2x om te draaien geraakt de auto in een nacht slot situatie. Deze functies missen zou nog niet zo rampzalig zijn maar daar de electronica wel de boord computer en dergelijke blijft aansturen resulteert dit vrij gauw in een lege accu

jarnojjw 0

14 jaar

Hmm, dan zijnmijn ideeen even op, iemand anders nog een suggestie ?

pe3hmp 0
badge

14 jaar

Het vermoeden gaat uit naar de zogenoemde cim module, deze staat in verbinding met de transponder van je sleutel en de boord computer en het CV relais, als deze niet goed werkt dan word het lachen, een dure grap. Iemand enige ervaring hier mee?

jarnojjw 0

14 jaar

CIM heeft de astra-G niet, dat is pas vanaf de astra-H.

Dit probleem word in 90 van de 100 gevallen veroorzaakt door de radio op de Accesoirestand. er blijft dan een stroom lopen, al is het een kleine, dan blijft de sleutelmelding piepen en sluit de CV niet af.

haal de radio los om dit te controleren.

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Willem bedankt voor je antwoord, wel heel vreemd dat er dan wel een module onder mijn stuur kolom zit, is dat dan alleen bedoeld om de sleutel uit te lezen?

Het gekke is, er is met de radio niets gebeurd in de tussen tijd, deze heeft het altijd gedaan. Uiteraard ga ik het morgen proberen. Als dat de oplossing is....dat zou simpel en geweldig zijn.

jarnojjw 0

14 jaar

Willem....als je een vrouw was. Vanochtend naar de garage, daar stond hij nog. Ik ben begonnen met het afsluiten van alle componenten en bij het tweede component viel de piep weg..... ongelofelijk hoe "te" moeilijk we allen aan het denken waren. Ben heel blij dat de garage nog niets had besteld wat in de kosten zou gaan lopen ook omdat hij ook het idee had dat het een simpel iets moest zijn. Het stuur signaal naar mijn eindversterker zorgde voor een lekstroom waardoor de auto idd bleef piepen..... Alles werkt nu weer keurig en dat zeker ook dankzij Willem....Dankje.

grtjs Jarno jjw

jarnojjw 0

14 jaar

De oplossing was simpel, in het interieur circuit waarin mijn radio en versterkers zijn opgenomen bleef een stuur spanning aanwezig naar de versterker om deze te vertellen dat hij aan mag. Dit mag niet van de auto, de auto blijft dus piepen om je te waarschuwen dat er nog "electronica" aan staat wat weer zorgt voor een lege batterij. Wel heel vreemd dat dan meteen de sleutel bediening voor de centrale vergrendeling niet meer werkt. De radio en versterkers zijn uit het circuit gehaald door mezelf en tada weg was de piep.

grtjs Jarno

jarnojjw 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.