Heb een astra uit 1995 houdt in gaat stotteren en bij koppeling intrappen soms uit , start daarna wel weer. Heb EGR uitgeschakeld map sensor vernieuwd nieuw brandstoffilter nieuwe bobine, nieuwe bougies benzineslang vervangen en olie verversen er zit 15w40 in maar vervang het door 5 w 30 , check engine lampje gaat branden als de auto op temperatuur komt, zolang motor koud is niet wie weet hier iets op
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laat de auto vanmiddag uitlezen bij de dealer
Temp sensor / Map sensor / vacuum probleem
laat m eerst uitlezen inderdaad
dan kan je vaak sneller een oorzaak vinden.
Willem
astra is uitgelezen stond fout in op egr klep is gewist die stond er al eerder in , egr klep was al uitgeschakeld map sensor is vervangen , verder waren er geen fouten te constateren door de dealer tijdens het uitlezen , andere garage heeft gemeld dat check engine lampje zou blijven branden als egr uitgeschakeld
Ivory
15 jaar
Die olie die je nu hebt volstaat prima ( 10 of 15W40 )
Van 5W30 gaat hij niet beter lopen,enkel je beurs.
Meet de temp sensor kvs eens bij warme en koude motor ( Ohm ) en plaats dat hier even.
Als je de stekker van de EGR afgetrokken hebt,sluit deze dan weer eens aan,blijkbaar heeft dit niks geholpen m.b.t. het probleem.
Gr Stefan
15 jaar
De stekker is er niet afgeweest door de garage uit geschakeld iets met een vacuumslangetje en een schroefje . De EGR zit wel vol roet dat meten van de temp sensor heb ik geen materiaal voor in huis. De opeldealer h ad verder geen foutmeldingen op sensoren ed
Ivory
15 jaar
EGR / vacuum slangetje en een schroefje.
ik moet nu eigenlijk in de lach schieten, maar dat doe ik niet.
de beste man (garagist) heeft niet de EGR afgedopt, maar het potje van de secundaire luchtpomp.
de EGR werkt VOLLEDIG elektrisch.
deze zit achterop het inlaat tegen het schutbord.
deze kan je ook enkel buiten werking stellen door een dichte pakking te plaatsen.
dus je EGR storing is zeker wel relevant bij het mogenlijk slecht lopen van de motor.
Dop de EGR af of maak hem schoon, en kijk wat de motor doet.
Waarschijnlijk loopt deze weer lekker na de reparatie aan deze EGR.
Willem
foto's van de betreffende onderdelen:
plaats EGR: (Naast de gasklep achterop het inlaat tegen het schutbord)
[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]
Willem
Beste Willem, Bedankt ons werd idd aangewezen het vacuumpotje als zijnde egr , volgens de garage kan bij onze astra dus niet afgedopt worden dus heeft ie dit gedaan het was ook niet bij de opeldealer hoe kun je dit goed afdoppen wat voor plaatje zou je er tussen kunnen zetten , mijn man is meteen richting auto
15 jaar
Op de 1e foto zie je een pakking onder de EGR.
deze pakking kan je dan in dichte vorm plaatsen, deze word dan wel wat dikker.
ik maak ze meestal zelf van plaatstaal van een autocarroserie.
Bij mijn Vectra 2.5 V6 houd dit al 4 jaar en 100.000kilometer.
Willem
oke ik snap het die vorm moet hetzelfde zijn als die van de pakking en dan is het er tussen zetten en klaar we gaan het proberen thx
15 jaar
Let wel.
bij afgedopte EGR kan zo nu en dan het motorregellampje gaan branden tijdens rijden.
dit is echter niet van ernstig aard.
en de motor zal niet in noodloop gaan.
De storing p0400 zal worden gegeven, heeft met niet juiste stroming EGR te maken.
Willem
oke als jij er al heel lang mee rijdt zal het met de astra ook wel goed gaan denk ik..het voornaamste is dat de motor niet in noodloop gaat en er afstanden mee afgelegd kunnen worden
groet Ivory
15 jaar
moet ik die code steeds laten wissen? bij de dealer
15 jaar
Code hoeft niet gewist te worden.
Als er namelijk GEEN aanwezige storingen zijn, zal het lampje NIET branden.
Willem
Oude EGR klep eruit nieuwe er in probleem opgelost
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar