Opel Astra 1999: Auto afgeslagen en start niet meer.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v xel

Hallo, de auto van mijn broertje is afgeslagen op de snelweg.
Afgesleept en naar het probleem gaan zoeken,bij het controleren
van de bougie's bleek er bij 1 een stukje porselein te ontbreken.
Auto vonkt en krijgt benzine maar wil niet aan slaan.
Moeten we nu van het ergste uitgaan,interne schade?

mvg Wouter.

wouter12323

Geplaatst door wouter12323 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

moderator (0) PRO, 8 jaar geleden

Kan maar hoeft niet. Zou eerst maar eens (laten) controleren of de distributie nog wel optijd staat.

wouter12323 (0), 8 jaar geleden

Hallo ,weet u waar de merk tekens onder op staan ?
De bovenste weet ik dat ze tegenover elkaar moeten staan.
De onderste kon ik geen info over vinden ,zie wel een uitstulping
op de kap maar niets op het onderste tandwiel.


mvg Wouter.

wouter12323 (0), 8 jaar geleden

Ik denk dat ik eerst de v riem er af moet halen toch?

bieuwke (0) PRO, 8 jaar geleden

Maar wel op de poelie toch!

wouter12323 (0), 8 jaar geleden

Ok bedankt, zal morgen nog eens wat beter kijken.
Dan heb ik ook een endoscoop om de cilinderwand
te controleren.

wouter12323 (0), 8 jaar geleden

Heb de distributie gecontroleerd en die staat
nog goed.Dus dat is het ook niet.
Iemand nog suggesties?

wouter12323 (0), 8 jaar geleden

Net de compressie gemeten.
Nu heeft alleen de cilinder aan de ontstekingskant
120psi en de rest helemaal niets.

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Nokkenas gebroken? Kleppen krom?
Distributie mogelijk verkeerd, waardoor kleppen zijn geraakt??

Klepdeksel eraf halen en inspecteren.

wouter12323 (0), 8 jaar geleden

Hallo ,ik heb de deksel eraf en alles draait .Zou het dan niet
kunnen zijn dat de koppaking tussen de cilinders lekt?
De distributie staat nog op tijd.


Mvg Wouter

kaleido 1 (1460) PRO, 8 jaar geleden

Geen compressie is mijns inziens niets anders dan kromme kleppen , door een probleem met de timing in de distributie.
Een koppakking op 3 cilinders defect lijkt me stug.

wouter12323 (0), 8 jaar geleden

Ja daar dachten wij ook aan maar de merktekens van de nokkenassen
staan tegen over elkaar en de krukas staat ook goed.Zou het mogelijk kunnen
zijn dat de krukas poelie verdraait is op de as zelf dan?Ik zal eens kijken
of ik druk op de cilinders kan zetten met de kleppen in afgesloten stand.

mvg Wouter

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Precies wat Ferrie zegt. Kijk onder het kleppendeksel of ALLE kleppen terug omhoog komen bij het verdraaien van de nokkenas.

wouter12323 (0), 8 jaar geleden

Ok zal zo nog eens kijken.

Bedankt voor het meedenken iedereen tot zover.

ronny530 (0), 8 jaar geleden

Als de eerste cilinder direct na de krukaspoelie wel compressie heeft en de drie cilinders daarna niet meer terwijl de kleptiming klopt zou het maarzo kunnen dat de krukas is gebroken.

wouter12323 (0), 8 jaar geleden

Nee de zuigers bewegen nog de laaste heeft alleen compressie.

wouter12323 (0), 8 jaar geleden

Als ik lucht in de 1ste cilinder blaas met de kleppen in gesloten
stand .Dan komt er lucht uit de 2 en 3 cilinders.Dus ik denk dat de
uitlaat kleppen kapot zijn .

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Als jij op bougiegat-1 lucht zet. En vervolgens komt uit bougiegat 2 en 3 lucht, is iig de inlaatklep krom van cil 1.
Kortom: lang verhaal kort >> kop demonteren, en schade opnemen.

wouter12323 (0), 8 jaar geleden

Heb de uitlaat er nu af en bij de eerste 3 voel ik lucht er uit komen als de kleppen
gesloten zijn.Dus zal mijn broertje de keuze moeten maken of hij dat nog de moeite
vind.De astra heeft er nu 200000 op staan dus ik denk dat het sloop word.
Dus bij deze is het probleem gevonden iedereen bedankt voor de info.

Mvg Wouter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.