Opel SIGNUM 3.2 V6: auto heeft vermogenverlies esp en motorlampje branden

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 3200, Vermogen (kw): 155

goedenavond,
ik heb net een opel signum gekocht.
op de terugweg bij huis ging plots het esp lampje branden en had de motor vermogenverlies, ook ging het steeksleuteltje(service) branden.
motor afgezet en aan, niks meer aan de hand echter na paar keer gasgeven hetzelfde probleem weer. nu alleen het motormanagement lampje aan en vermogenverlies.
waar kan het aan liggen?
maandag word de auto uitgelezen.
mvg bennie kollen

Bkollen

Geplaatst door Bkollen (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Signum? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Bkollen (0), 6 jaar geleden

goedenmorgen,
heb gisteravond beetje zitten zoeken en heb gezien dat ik hem kon uitlezen dmv rem en gas inhouden en op contact zetten en de lampjes tellen (knipperend) hier kwam uit P1526. volgens mij iets met EGR en nog wat kan de definitie niet precies vinden op t internet.

verder niks gedaan aan de auto en vanmorgen weer gekeken en klein stukje gereden.

je raad het niet, lampjes uit niks aan de hand en vol vermogen weer.

wat is er hier aan de hand. en hoe kon het verhaal van gisteren gebeuren?
als ik hem nu laat uitlezen komt er wss niks naar voren?
mvg bennie

Ralf_Jensen (0) PRO, 6 jaar geleden

OK, eerst maar eens uitlezen met de kast, en de code hier neerzetten. Waarschijnlijk kan je garage vrijwel direct een richting vertellen waar het probleem mogelijk zit.
BTW: had je geen proefrit gemaakt van tevoren ?

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

P1526 Elektronische gasklepregeling, stationair positie niet herkend (Uitleg verschilt per fabrikant - dit is voor Opel)
Dat heeft dus niets met de EGR te maken, maar met je (drive by wire) gasklep.

En dan zou er in het ABS systeem (waar de ESP deel van uit maakt) ook nog wel een foutcode kunnen zitten.
Want daar begon het bij jou mee. En die krijg je met de rem/gas truuk niet te zien.

Foutcodes worden nadat het betrokken lampje is uitgegaan in principe nog een aantal motorstarts bewaard.
Dus uitlezen heeft wel degelijk nut hier. Dient dat wel te geschieden met Opel dealer (of gelijjkwaardige) apparatuur.

Bkollen (0), 6 jaar geleden

beste ralf, ja en of ik een testrit heb gemaakt. van bijna 2 uur lang, heb m zelfs uit laten lezen omdat er een lampje brande (uiteindelijk van de bandenspanningsventiel)(kwaaltje)

ralf en oldford,
beide bedankt voor het reageren.
ik heb de auto vandaag uit laten lezen, maar liefst 16 storingen ongeveer. (ook oude)
ALLES kon gelukkig gewist worden.
daarna weer wezen rijden en goed gas gegeven ook. weer uitgelezen en nu alleen de bandenspanningsventiel die aan ging en verder helemaal niks dat zich meldde dat defect was.

heb ong 100km gereden vandaag, de storing(noodloop) is nog niet terug gekomen .. gelukkig. maar HOE heeft deze kunnen komen?

morgen ong 200km rijden ik hou jullie op de hoogte

Bkollen (0), 6 jaar geleden

foto uitleesrapport nadat alles gewist was en na opnieuw uitlezen

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

1 van die 16 gewiste foutcodes zal wel voor de noodloop gezorgd hebben. Als je weet welke het exact waren kan er meer van worden gezegd.

Wat is wel zie staan is dat een aantal modules niet reageerd - zoals de bandendrukbewaking en het airbag systeem.
Nu kan dat aan de gebruikte aftermarket scanner liggen, maar er kan ook een probleem in de auto zitten.

primera p11 (0), 6 jaar geleden

Bkollen,

Voor dit soort plotseling optredende storingen ben ik altijd huiverig.
Zeker zo kort na aanschaf ben ik er niet van overtuigd dat het nu weg blijft.
Ik denk dat de vorige eigenaar de auto er misschien wel voor weggedaan heeft.
Als er zoveel storingen instaan betekent het dus ook dat er ergens een onderbreking zit waardoor een aantal componenten niet voorzien worden van informatie met als gevolg deze storing.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de storing wegblijft.
Met name de melding "module reageert niet" duid op uitval van een elektrisch circuit of een gevolg storing door uitval van een component.
En dan kan het van alles zijn.
En dan moet je gaan zoeken en ik denk dat de vorige eigenaar de bui al zag hangen en misschien ook heeft geprobeerd om de storing te lokaliseren en toen dacht van snel weg ermee,dit gaat geld kosten.

Bkollen (0), 6 jaar geleden

dank allen voor t meedenken,
heb er nu ongeveer 200km weer opzitten en nog steeds geen probleem.
echter zegt mn gevoel ook dat t wel weer terug zal komen maar hoop t uiteindelijk niet.
de persoon was zeer netjes op zn auto zei die. mwah valt vies tegen en begin alleen maar meer te twijfelen, (zie foto). ook omdat hij aangaf dat zn broer 2000km terug de distributie en waterpomp heeft VV 😣

denk dat t nu maar afwachten is.
mvg bennie

Bkollen (0), 6 jaar geleden

asje van de ventilator maar even gesmeerd net, en filter VV en verstopping vrij gemaakt.. hooen dat t niet te laat was en ern nieuwe kan kopen..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Signum of stel zelf een nieuwe vraag.