Ik kan een Astra-G kopen op Gas, ik vind de auto super, alleen jammer dat het een 8 klepper is. Ik vraag me nu alleen af of dit voordelig is, dat het een 8v is. Zijn de kleppen bij een 8v groter en gaan ze langer mee? Of juist korter? Het lijkt me dat de 75 pk harder moet werken om hetzelfde vermogen te leveren en dat het blok dus ook eerder af is... Wie helpt me van mijn twijfel af?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wees wijs, Probeer een Astra-G te vinden met een Z18XE motor, deze staan bekend om hun Goede gas iegenschappen.
Z18XE: 1.8 16V met 125pk
De Opel 8 kleppers zijn het minst geschikt voor opgas, deze hebben vrij zachte klepzittingen namelijk.
De 16kleppers zijn daar tegenover wat verbetert.
Ik weet zelfs Z18XE Opels met dik 3ton op de teller en nog niet uit lekaar geweest
Zowel op de opel Koltec installatie als op de NECAM installatie
Willem
Effe tussendoor:
Z18XE is een motorcode: Staat achter type op kenteken deel 1 / deel 1a:
merk: OPEL
type: Astra-G-CC; Z18XE bijvoorbeeld
Willem
Ik heb toch de Astra met de 8 kleppen genomen. Volgens mijn vaste garage (die niet van gas houden), is het zo dat de kleppen bij 8v groter zijn dan bij een 16v. Ook het koppel ligt gunstiger bij een 8v, meer kracht op lagere toeren. Ik hoop niet dat deze auto gasproblemen gaat krijgen, maar als ik die krijg, dan ben ik zeker goedkoper uit met een 8v t.o.v. een 16v motor.
16 jaar
Heel veel geluk met je 8 klepper op gas. Zorg dat je de auto weer hebt verkocht voordat je de 2ton haalt, anders wordt de wijsheid van Willem de pijnlijke waarheid.
16 jaar
LPG
Jupz: De garage zegt kleppen zijn groter des ze slijten minder hard.
De waarheid die gewoon aanwezig is:
De klepzittingen van de 16kleppers zijn van harder materiaal en al aangepast voor LPG
Koppel:
Koppel kan wel gunstiger liggen, maar als er gewoon minder koppel aanwezig is trekt hij nog steeds moeilijker op, en dat is helaas zo bij de opel 1.6 8 klepper
De 16V komt net zo goed weg, heeft alleen wat extra power bij hoger toerental dan de 8 klepper
De 8 klepper is een behoorlijk lichte motor voor een Astra-G, deze moet meer werken, met als gevolg dat de verbranding heter wordt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alsnog wens ik je HEEL VEEL rijplezier met de astra.
De 1.6 8klepper is overigens een zeer betrouwbare motor.
Houd alleen in de gaten dat deze eigenlijk niet echt gek is op LPG, dit kan je op kosten jagen
Ik wens je VEEL Veilige en Probleemloze kilometers toe met deze auto.
Met vriendelijke groeten
Wim
Ik weet niet of ik dan mischien geluk heb,maar mijn Astra G uit 1999 met een x16szr motor (8 kleps) heeft inmiddels 292000 km gelopen,op LPG
Ik kocht m van een bekende die m nieuw heeft gekocht.
Aan de motor zelf is nog nooit wat geweest,geen koppakking,geen koprevisie of wat dan ook.
Motor loopt nog steeds mooi rustig,heeft geen olieverbruik,water hoeft er ook nooit bij.
Er is overigens wel altijd normaal mee gereden.Maar het kan dus blijkbaar wel
16 jaar
Tuurlijk kan het wel.
maar ik weet dat hij bij mij niet lag mee zal gaan omdat ik een behoorlijk vlotte rijder ben.
ik heb hier ook opel 2liter 8kleppers gehad met 3ton op de klok en nog niet uit lekaar geweest.
kan echt wel
alleen de 16V blokken zijn er veel meer op gebouwd
Willem
OK, even een update:
Ik heb de auto gekocht en heb er nu zo'n 2500 km mee gereden. Ik bracht hem vandaag voor een beurt weg en wat blijkt:
KOPPAKKING LEK!
Wat nu? Ali wil hem maken voor 325 euro, zal ik meteen de kleppen laten doen? Horen daar de klepzittingen bij?
16 jaar
Laat er dan een ruilkopje opzetten. Zitten nieuwe kleppen met zittingen in als ook nieuwe kleprubbers enz. Kost ongeveer 200,- ex btw. Ben je de komende 200000 km van alle sores verlost.
Gr.
Waar kun je zoal een ruilkop krijgen?
16 jaar
Kun je niet beter speciale gaskleppen nemen?
16 jaar
Aah bedankt. Wat ik me alleen afvraag: Is mijn kop niet aangepast ivm het rijden op gas?
16 jaar
[quote=jzn]Aah bedankt. Wat ik me alleen afvraag: Is mijn kop niet aangepast ivm het rijden op gas?[/quote]
Daar reken maar niet op. Deze motoren kunnen, zoals hiervoor al beschreven is, erg lang en goed op lpg lopen met de standaard kop. Veel is natuurlijk afhankelijk van de manier waarop de auto bereden is.
Een lekke koppakking heeft eigenlijk weinig tot niets te maken met benzine of lpg. Als deze auto op benzine was blijven lopen, had je nu ook een lekke pakking gehad. Dit is niet te voorspellen. We hebben ze gehad met 30000 km. maar ook pas met meer dan 2 ton.
Met zo'n ruilkopje rij je weer binnen een halve dag. Meteen even thermostaat mee vervangen en eventueel de distributieriem en waterpomp.
Gr.
het vragen om en het aanbieden van werk is niet toegestaan op problemcar.nl
mvg,
moderator.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar