Als ik na een lange rit ongeveer 10 minuten stilsta (tanken) en ik wil erna weer wegrijden, start hij niet meer.
Sleutel maakt contact, maar de motor slaat vervolgens niet aan.
Na ongeveer een half uur wachten en soms een uur doet ie het weer wel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb geloof ik exact hetzelfde probleem met mijn Opel Astra 1.7 CDTi uit 2005!
De startmotor draait wel gewoon (duurt iets langer) daarna probeert de auto het op te pakken, maar het toerental loopt maar tot 500-600 en de auto slaat weer af. En dan inderdaad even wachten, en hij pakt hem weer in 1 keer op.
Ik ben er inmiddels mee naar de garage geweest en ze hebben de kruk-as sensor vervangen, maar dat heeft nog niet geholpen. Ze zijn nu van plan om allerlei procedures langs te lopen, omdat het uitlezen verder ook geen enkele storing weergeeft (alleen een kapotte gloeispiraal, maar dat maakt bij warme start niet uit, is overigens wel vervangen)
Klacht: Probleem bij het starten van de mtoor
Oorzaak: Een losgemaakte accukabel is na de opslag niet correct vastgemaakt.
altijd de moeite van het controleren waard
13 jaar
Auto is naar de garage gebracht. Daar vonden ze meerdere problemen wat er mee te maken heeft. De meeteenheid is vervangen en er zit een nieuwe brandstofdruksensor in. Het grootste en duurste probleem is de Turbo. Er zou speling zitten in de as van de turbo zitten. Ik heb de meeteenheid en de sensor laten vervangen. Dit kostte rond de 330 Euro. Het onderdeel van de turbo zal rond de 1200 Euro uit gaan komen. Hiervoor ga ik dus proberen een ander adresje te vinden
13 jaar
zijn nogal bedragen zeg
auto rijden kost geld maar zo gaat het hard
misschien eeen demontage bedrijf een optie
13 jaar
weet niet of het helpt maar ik heb dit probleem gehad met een gloednieuwe peugeot 307 diesel. Als ik de auto stopte en binnen een half uur probeerde te starten was het jammer maar helaas, na een half uur geen probleem!? Diverse keer voor aap gestaan bij peugeot assistant monteur te plaatsen (na een half uur) geeft u de sleutel maar ... en je raad het al start in een keer! Na velen onderzoeken bleek het probleem bij de verstuivers te zitten, als het blok warm was onstond er ruimte waardoor er valse lucht werd aangezogen. Dit geeft geen probleem bij een draaiende motor maar wel als je hem afzet en weer probeert te starten dan slaat de brabdstofpomp op beveiliging.
wellicht kun je er iets mee, is erg frustrerend!
succes!
13 jaar
[quote=RTH01]Als ik na een lange rit ongeveer 10 minuten stilsta (tanken) en ik wil erna weer wegrijden, start hij niet meer.
Sleutel maakt contact, maar de motor slaat vervolgens niet aan.
Na ongeveer een half uur wachten en soms een uur doet ie het weer wel.[/quote]
Wij zijn ook eigenaren van een Astra F (X1.7DTL) Stationwagen uit 1995 en sinds afgelopen zaterdagavond hebben wij precies dezelfde ervaring als RTH01, alleen hoeft de rit niet lang te zijn. Hij start plots niet meer na even gelopen te hebben, als we dan 10-15 minuten wachten start hij alsof er niets aan de hand is.
Wat wij al gedaan hebben is het volgende:
- Brandstoffilter vervangen
- Luchtfilter (was erg vies) vervangen
- Redelijk recent zijn de gloeipluggen al eens vervangen
Na het vervangen van de luchtfilter startte hij direct weer maar het vervangen duurde ongeveer 10 minuten dus het kan ook aan de tijdsduur hebben gelegen. Omdat een kennis van me al eens eerder aangaf dat het vervangen van het brandstoffilter, na het aantal gereden km's (gekocht met 120.000 en nu 226.000km op de teller) nooit verkeerd is en ik al eerdere ervaringen met een Manta uit 1978 mbt slecht starten icm een vervuild filter had gehad, hebben we deze vanmorgen ook even vervangen en alles leek opgelost te zijn. Rondje gereden en direct na afzetten van de auto weer succesvol gestart maar omdat mijn vrouw er iedere dag ca 80km mee moet rijden naar haar werk in duitsland hebben we het nog een paar keer succesvol getest en vanavond rond 21:00 ging het wederom weer mis. Nu zitten we met onze handen in het haar....
Mijn neef gaf me nog een tip dat er bij de tank waarschijnlijk nog een soort filter zou kunnen zitten maar weet dit niet zeker, kan dit kloppen en zoja waar bevindt dit filter zich precies? Kan ik dit als leek maar inmiddels wel enige ervaring met pech en sleutelwerk zelf nakijken? Heeft er iemand nog suggesties? Misschien dat RT01H aan kan geven of zijn/haar probleem is verholpen en zoja, hoe?
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar