Opel Corsa: Auto wil niet aanslaan

Bouwjaar: 1998

Mijn corsa 1.4i heeft het volgende probleem. Hij wil met geen mogelijkheid aanslaan. Eerst was het nog bij slecht weer (koud en vochtig) Nu doet hij het helemaal niet meer. Hij is meerdere malen naar de dealer gegaan en daar was niets aan de hand.

Het aantal volts wat de accu leverd is normaal 12.5 volt. Met het starten zakt hij naar 11.5 volt.

Heeft iemand een idee?

Patrick J.

Patrick8448

Geplaatst door Patrick8448 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Bougie kabels slecht.

Patrick8448 (0), 18 jaar geleden

Kun je bougiekabels meten? Heb de auto namelijk al ingeruild. Krijg de nieuwe pas over 2 maanden en heb geen zin meer om er bergen geld aan uit te geven.

Patrick J.

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Vervangen en/of doormeten. De weerstand waarde weet ik niet.

Willem

RvL (0), 18 jaar geleden

Als de kabels meer dan 15KOhm (15000 ohm dus) aan weerstand hebben dien je ze te vervangen. Kost in mijn geval een kleine ¤60,-

Hoe zien je bougies er uit? Verdelerkap en rotor?

Patrick8448 (0), 18 jaar geleden

Waardes van de bougiekabels is tussen de 2,5 en 6KOhm. Die zijn dus nog goed. Bougies zien er perfect uit. Verdelerkap en rotor heb ik nog niet gevonden. (ben best wel een leek op autogebied)

Patrick J.

RvL (0), 18 jaar geleden

Verdelerkap kun je vinden door de bougiekabels te volgen. Deze zitten als het goed is op een plastic/rubber kap waar 5 dikke kabels aanzitten: 4 naar de bougies en 1 naar de bobine. In deze kap zou een rotor moeten zitten; een plastic ding gemonteerd op de nokkenas welke een koper stukje heeft. Deze draait rond en maakt op het juiste moment contact tussen de bobine en de juiste bougiekabel.

Test eens of je wel een vonk hebt. Dit kun je doen door een bougiekabel los te trekken, iets van aluminiumfolie of een spijker in te doen en een paar milimeter van een ongelakt stuk metaal (motor bijvoorbeeld) te houden terwijl de auto gestart wordt. Als het goed is moet er een vonk overspringen. Is dat niet het geval, dan zit het probleem of in je ontsteking of in je bobine.

Als je wel een vonk hebt kun je kijken of je benzinepomp nog werkt (er vanuitgaande dat er nog benzine in zit). Dit kun je testen door een benzineleiding los te trekken en kort te starten. Er zou dan benzine uit moeten komen.

mvdkant (0), 18 jaar geleden

is de accu niet gewoon langzaam aan het sterven?

onbelast zou je een spanning moeten meten van rond de 14.4 volt
onder de 12 volt kan het een probleem zijn om je auto te starten
je startmotor trekt enorm veel kracht uit de accu tijdens het starten.

groet,
martin

kasperht (0), 18 jaar geleden

ruim 14Volt hoor je toch te meten bij draaiende motor? Volgens mij geeft een accu 12-13V bij stilstand, maar misschien heb ik het mis hoor...

Patrick8448 (0), 18 jaar geleden

De accu heb ik in december vervangen omdat ik toen vergelijkbare problemen had. Was toen een klein beetje beter geworden maar niet erg veel. Op dit moment heb ik een keer of twintig best lang gestart dat verklaart dus de 12.5 volt een beetje. Accu is dus OK.
Heb wel gemerkt dat de temperatuurmeter in het dashboard op dit moment ongeveer 6 graden aangeeft. Tevens is de uitlaat ongeveer 10 cm verder onder de auto gedrukt (dat moet al 2 maanden zo zijn). Ongelukje met een erg laag paaltje. De garage weet hier ook van en dat was volgens hun geen probleem. Is in de tussentijd door de APK gegaan dus...

Patrick8448 (0), 18 jaar geleden

Nu snap ik er helemaal niks meer van. Wou de ontsteking controleren slaat de auto in 1 keer aan. Helemaal geen probleem. Ben dus nu terug bij af. Ik het een bijna altijd werkende auto. Wie heeft er nu een idee om hem altijd te laten lopen?
Martin heeft trouwens gelijk als de auto onbelast loopt heb ik een spanning van 13.9 volt.

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

controleer de stekker op de onsteking eens goed...is waarschijnlijk verrot.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.