Heren even het volgende probleem cq vraag.
Mn auto is net voor de apk en een kleine beurt geweest, voor de kleine beurt had ik het ook al, dacht van paar nieuwe bougie's en klaar.
Het volgende is aan de hand, als ik een sneller rit achter de rug heb, snelweg 140 150 etc... Of gewoon beetje doortrekken tot 4500 toeren oid...
Als ik dan vervolgens weer normaal tempo rij in het dorp oid en ik vervolgens gewoon plankgas geef op de snelweg op te gaan is het net of ie minder power heeft en er zit dan ook een beetje een raar geluid bij....
Net of ie op 3 cilinders loopt.... Zou dit een defecte boegie kunnen zijn??? Auto heeft 105000 km en bij 90000 is de kop gereviseert na een kapotte klep...
Als ik dan thuiskom en op de oprit sta en dan raam open en wat gas geef dan zit er een extra ronkje bij beetje apart geluid... Na een minuut of wat is het weg en heeft ie ook weer iets meer trekkracht tenminste zo voelt het.... Kan ook puur zo zijn dat dit door het geluid komt... Denk niet dat ie er langzamer om trekt...
Wie kan me uitleggen wat er aan de hand is voordat ie in de soep loopt ben ik bang.... Zelf zit ik aan het spruitstuk te denken maar daar zit al een vrij nieuwe pakking tussen.
Het probleem komt dus voor na wat harder rijden, en bij warme motor....
Ow het is niet zo dat ik een scheurder ben maar zon 1.6 16 klepper af en toe even doortrekken moet toch kunnen en 140 is ook geen super hoge snelheid imo...
Advies graag heren...
Groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk dat een bougiekabel doorslaat
weet het haast wel zeker groeten en suc6
[quote=jetten]ik denk dat een bougiekabel doorslaat
weet het haast wel zeker groeten en suc6[/quote]
Ok bedankt ik heb dat welles vaker gehoord, wat gebeurt er dan met zon kabel??? Volgende week effe bij de garage langs...
18 jaar
dan gaat de vonk niet door de bougie maar slaat hij naar massa ergens op de kabel
het doorslaan van de bougiekabel heeft niks te maken met een snelle rit dus ik verwacht daar het probleem niet zo snel, het probleem wat nu voorkomt is vermoedelijk te zoeken in de extra warmteontwikkeling, ik zit te denken richting kleppen/klepveren/klepgeleider dus dat op een of andere manier de uitlaat klep net niet goed dicht gaat, maar op afstand is dat lastig te bepalen, maar wel zelf makkelijk te meten met een compressie meter.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar