Dag allen,
Sinds een tijdje vertoont mijn Kadett 1.4i hatchback uit 1991 (165.000 km) een aantal kuren.
1)Na het starten (wat prima gaat) loopt de auto de eerste vijf minuten vaak wat stotterend. Alleen bij hoge toeren houdt dit stotteren op. (het stotteren wordt wel steeds erger)
2)Verder verbruikt de auto erg veel koelvloeistof. Na een rit van 150 kilometer moet ik het reservoir al weer geheel bijvullen.
3)Soms hangt er in de auto een sterke benzinelucht.
4)Het motermanagementlampje gaat af en toe branden.
Mijn vraag is eigenlijk of iemand weet waar deze kuren door komen en of er eventueel een verband bestaat (ongetwijfeld)? Verder de vraag of ik de auto naar een garage moet brengen of naar de sloop? Hij is immers niet veel meer waard.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.....
vriendelijke groet,
Sander van den Beld
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je geen koelvloeistof-lekkage hebt is denk ik je koppakking overleden, laat dit even controleren bij een garage.
beste Harry,
bedankt voor je reactie. Hoe zou ik zelf kunnen controleren of er koelvloeistof lekt? En zijn er doe-het-zelf testjes te doen om te kijken of de koppakking lekt? Is het zinvol om een koppakking te laten vervangen? Wat zijn ongeveer de kosten daarvan?
Een hoop vragen....
bvd,
Sander
16 jaar
Als hij lekt ligt er denk ik koelvloeistof onder de auto.
Koppakking lek, dan bouwt hij vaak druk op in het koelsysteem, je kan proberen om hem zonder expansie-vatdop te laten draaien en goed vol gooien, als de pakking lek is gooit hij het water er wel uit, denk om je handen het kan heet zijn.
Maar een garage kan het binnen 5 min. constateren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar