Hallo Mensen,
Ik heb een redelijk groot probleem.
Ik heb sinds afgelopen Zaterdag eigenaar van een Opel Kadett E met het C16NZ motorblok.
En dit is mijn verhaal. :D Ik heb mijn wagen een afgelopen maandag opgehaald en ermee naar huis gereden.
Dit ritje was zeer lekker eigenlijk, laat ik het zo zeggen. Als ik niet zou weten dat er een probleem met de wagen zou zijn zou
ik dat met dit ritje ook niet hebben gemerkt. Het probleem is eigenlijk dit: na een lang stuk hebben gereden slaat de motor af en wil deze
TOTAAL niet meer starten. Dit is nu al 2 dagen zo. Mijn kennis (waar ik de auto van gehad heb) zei het volgende. Als de wagen afgeslagen is
start hij weer na verloop van tijd (in dagen dus) Ik ben vandaag dus maar even naar de sloop geweest en andere onderdelen gehaald van een andere kadett (bobine) Maar nou wil hij dus nog steeds niet starten.
Wat ik te weten ben gekomen is. Met de oude of de "nieuwe" bobine krijg ik nog steeds geen vonk. ik heb mijn zekeringen ook gecontroleerd en hier ligt het ook niet aan. Mijn verdelerkap heeft een diepte van 125 MM. (weet ff niet de type) miss weten jullie dan voldoende.
Dus ken iemand mij vertellen wat heb beste is om te doen ik zit met mijn handen in het haar. Dit is me 3e kadett en ik heb geen linkerhanden (om het zo te noemen :D)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk onstekingsmodule defect. deze zit onder de verdelerkap gemonteerd...een zwart blok met stekkers...
Bedankt voor je snelle reactie.
Maar ken dat dan zomaar. Ik bedoel. volgens mij kennis heeft die auto het vaker maar na een aantal dagen start hij weer en kan je weer rijden inprinciepe. maar hoelang is de vraag.
16 jaar
helaas brengt je link ons naar een login pagina..
is dit een blokje met 7 pinnentjes ?
ik heb namelijk wel een pagina gevonden namelijk Hbase.nl maar die geeft de image helaas dus niet door.
16 jaar
klopt....
Als de bobine wel stroom krijgt dan moet het haast de onstekingsmodule zijn. Let wel op dat je de goede hebt
als je een van de sloop haalt. Nieuw zijn ze geloof ik nogal prijzig
16 jaar
Ontsekings-module, Delco D 2053 7 polig Euro 64 Bruto ex BTW.
Hey mensen,
ik wou jullie hartelijk danken voor het meedenken. Me wagen die rijdt weer als een zonnetje.
Ik heb de gehele module vervangen (stelplaat t/m de stroomverdelerkap) van een sloopauto
dus eventueel kan ik alles vervangen door nieuw op een latere tijdstip.
Op deze topick kan een slotje op. (of gaat dat niet zo :D)
Mensen gegroet ;)
16 jaar
Moooooi wark. Wat kost zo`n ding op de sloop eigenlijk?
16 jaar
ik was een jaar of 8 geleden voor een bijna nieuw exemplaar 150gulden kwijt
Willem
Mensen we zijn weer terug van weggeweest.
Maar het probleem is er weer.
sinds vandaag opgetreden.
Ik heb alleen nog niks nagekeken want zoals je waarschijnlijk wel weet vandaag is het ***weer.
Zouden er suggesties op kunnen komen.
Denk zelf dat het nog aan de ontsteking ligt -> bougies ofzo ???
Ik hoor het wel
Greetzzzz. kevin.
16 jaar
[quote=Da_Dweas]Ik heb de gehele module vervangen (stelplaat t/m de stroomverdelerkap) van een sloopauto
dus eventueel kan ik alles vervangen door nieuw op een latere tijdstip.[/quote]
Denk de volgende sloopauto zoeken.................
Gr.
als ik me niet vergis, heb je een delfhi ontsteking, met een losse pick-up speol, deze kun je ook los bestellen, probleem met die dingen is dat na verloop van tijd de isolatie van de draden erafbrokkelt. Je kunt ervoor kiezen een losse spoel erin te zetten, maar een sloopontsteking is makkelijker
Groeten Marcel
[quote=Petje57][quote=Da_Dweas]Ik heb de gehele module vervangen (stelplaat t/m de stroomverdelerkap) van een sloopauto
dus eventueel kan ik alles vervangen door nieuw op een latere tijdstip.[/quote]
Denk de volgende sloopauto zoeken.................
Gr.[/quote]
Daar ben ik ook al mee bezig ;)
Heb een leuk GSItje zien staan :P
Thnx Hellbatt
Ik ga dat zodra het droog is ff uitzoeken.
Wat wel verwonderlijk is.
Dat me kuren kwamen toen het weer echt wat natter werd.
ik heb er voor de rest sinds die module heb vervangen nog geen problemen mee gehad.
Tot nu dan.
16 jaar
nou ik heb even zitten neuzen onder de motorkap.
en wat ik gevonden heb is geen vonk maar ook geen voorinspuiting van benzine. :s
Me Bougies zijn koffiebruin, de rotor en verdelerkap zijn ook in orde.
De benzine kan het niet zijn, ivm halfvolle tank.
Dus nou ga ik twijfelen of de Motormanagement/boordomputer gewoon de geest heeft gegeven.
Iemand bekend met dit verdere probleem???
16 jaar
Klopt. Als je geen vonk hebt, krijg je ook geen inspuitpuls. Dus eerst zorgen dat je weer vonk krijgt.........dan komt de benzine vanzelf er achteraan.
Gr.
Jah dat vind ik weer aan de ene kant vreemd. Want toen dit topic gestart werd ervaarde ik wel de bekende verzuipingslucht en ik had toen ook geen vonk. Nadat de onstekingsmodule vervangen was door een andere van de sloop heeft deze auto zeker 5000 kilometer verreden zonder enige klachten. Sterker nog, hij ree heerlijk. dus ik ging ook in gedachte denken miss nokkenas sensor naar de kloteuh. Maar dat zou de voorinspuiting niet kunnen verklaren. Heb namelijk ook een 1.4 en een 1.8 gehad (nu dus 1.6) en ze hebben allemaal voorinspuiting voor het startten van de motor.
Jah kijk ik ben wellicht geen professional. maar ik deel wel mijn ervaringen met jullie.
Dus als jullie nog een idee hebben voordat ik hem leeg gaat ruimen dan graag.
16 jaar
Geen toerental signaal geen (voor)inspuiting..
toerental sensor kapot.
Willem
Is dit de zogehete Gasklep Positionerings Sensor ????
Lijkt mij eigenlijk niet. Maar ik heb via hbase niet 1,2,3 kunnen vinden.
gr kevin.
16 jaar
[quote=Da_Dweas]Is dit de zogehete Gasklep Positionerings Sensor ????
Lijkt mij eigenlijk niet. Maar ik heb via hbase niet 1,2,3 kunnen vinden.
gr kevin.[/quote]
Nee, een toerentalsensor is een toerentalsensor en geen gaskleppositiesensor.
Zet er nou eerst eens een andere ontsteking op waarvan je zeker (!) weet dat dat die goed is.
Gr.
rij anders eerst eens langs de garage voor een diagnose voor dat je alles gaat veranderen . direkt heb je allerlei dingen gedaan die niet nodig zijn .groet willem2
16 jaar
[quote=kleijn]rij anders eerst eens langs de garage voor een diagnose voor dat je alles gaat veranderen . direkt heb je allerlei dingen gedaan die niet nodig zijn .groet willem2[/quote]
Dat gaat niet maar ik snap wel wat je bedoel.
16 jaar
Het relais van de benzinepomp werkt ie wel?
Kun je horen klikken als je de contactsleutel aan/uit zet.
popey
16 jaar
kevin weet je wat je moet doen als je lid bent van de wegen wacht en je hebt woonplaats sevice die bellen heb je geen woonplaats service moet je hem even het dorp uitslepen groet willem2
16 jaar
[quote=popey]Het relais van de benzinepomp werkt ie wel?
Kun je horen klikken als je de contactsleutel aan/uit zet.
popey[/quote]
zodra je het contact aanzet hoor je hem zeg maar de leiding onder druk te zetten.
wat je eigenlijk altijd hoort bij het aanzetten :S
[quote=kleijn]kevin weet je wat je moet doen als je lid bent van de wegen wacht en je hebt woonplaats sevice die bellen heb je geen woonplaats service moet je hem even het dorp uitslepen groet willem2
kleijn[/quote]
Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken, maar ik ben helaas geen lid. en om aan die actie mee te doen (jongeren nogwat) ben ik net een jaar te oud voor :((
Ieder geval bedankt mensen voor het meedenken.
Mochten er nog meer opties of dingen zijn die ik voor jullie moet nalopen dan hoor ik het wel.
Petje57: ik had nog een onstekingsmodule liggen en die heb ik getest zonder resultaat, en over die toerentalsensor.
Ken jij hem dan vinden voor me in hbase.nl gegevens staan bovenaan.
Bedankt mensen en ik hoor jullie volgende reactie wel weer.
Groet Kevin.
16 jaar
mijn zoon heeft hetzelfde gehad wat ik daar nog van weet dat er toen van de sloop een andere ontsteking is ingezet maar het moet er wel een zijn voor dat type motor was de spoel achter de verdeler die was doorgebrand was in duitsland dus garage werk groetwillem2
16 jaar
[quote=Da_Dweas][
Petje57: ik had nog een onstekingsmodule liggen en die heb ik getest zonder resultaat, en over die toerentalsensor.
Ken jij hem dan vinden voor me in hbase.nl gegevens staan bovenaan.[/quote]
Deze heeft ook geen losse toerentalgever. Die zit nl. verwerkt IN de ontsteking.....
Gr.
[quote=Da_Dweas][
Petje57: ik had nog een onstekingsmodule liggen en die heb ik getest zonder resultaat, en over die toerentalsensor.
Ken jij hem dan vinden voor me in hbase.nl gegevens staan bovenaan.[/quote]
Deze heeft ook geen losse toerentalgever. Die zit nl. verwerkt IN de ontsteking.....
Gr.
Die heeft ie wel petje, de zgn Pick-up spoel, is in Hbase te vinden, dat weet ik zeker, ik heb er zelf ook al eens 1 ingezet, wel veel werk, maar als dat het laatste redmiddel is, er zijn niet veel complete en HELE ontstekingen te vinden op de sloop voor dit type.
Ik zal nog wel es effe zoeken.
Groeten Marcel
Het zou nog maar zo kunnen dat de ontsteking van de Astra-F C16NZ van de bouwjaren '91 t/m '93 identiek zijn en dus ook passen. De motoren zijn in ieder geval wel gelijk. Dit verhoogt de kans weer om een goede verdeler te vinden.
Gr.
Klopt petje, zelfs die van de vectra zijn nog identiek volgens mij, maar ik heb er toe ( ongeveer 6 maanden geleden ) geen 100% zeker weten werkend exemplaar meer kunnen vinden. Uitlezen met knippersignalen gaf toen een storing in die spoel op, die heb ik toen los vervangen (van een vectra dan ).
Wel veel werk, want de complete ontsteking moet je uitelkaar rippen, maar het kan wel.
Groeten Marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar