Ik heb problemen met schakelen alleen in zijn 1 en 3 en achteruit doet hij het nog, in zijn 2 en 4 gaat hij niet in. Weet iemand wat ik kan doen of waar het probleem zit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Onder de auto de het schakel mekanisme controleren
Alles naar voren werkt dus nog, stang onder de auto losmaken en even een aantal standen proberen.
Lijkt dat de stang te 'kort' is afgesteld.
[quote=Roger10]Onder de auto de het schakel mekanisme controleren[/quote]
Kun je lang zoeken daar want het zit daar niet.............
Betreft het hier een Kadett met een "korte"pook of een "lange"pook?
Als het er een is met een korte pook zal waarschijnlijk een van de schakelstangen in de bovendeksel verschoven zijn of de borging van de schakelvork in de bak, die de schakelmof moet verzetten, losliggen.
Je kunt zelf de pook verwijderen door in de auto het afdekkapje te verwijderen met de 3 schroeven en daarna de pook d.m.v. de borgring middels de 2 oogjes bij elkaar te knijpen met een punttang.
Als je dan onder in het schakelhuis kijkt, zie je 3 platte schakelstangen. De rechtse is voor de achteruit, de middelste voor 1 en 2 en de linkse voor 3 en 4.
In de vrijstand moeten deze alle 3 netjes naast elkaar liggen. Je kunt ze stuk voor stuk met een schroevendraaier heen en weer schuiven als het goed is.
Zo niet, dan zal toch de bak er even uit moeten. Kwestie van 20 minuten voor de kenner.
Het schakelhuis zit met 6 boutjes boven op de bak gemonteerd en kan er zo afgedraaid worden.
Bakken van de B en C-Kadett zijn allemaal hetzelfde, ook die met een lange pook. Daarbij moet je dan alleen het schakelhuis omzetten met de 6 boutjes.
Gr.
[quote=janbakker]Alles naar voren werkt dus nog, stang onder de auto losmaken en even een aantal standen proberen.
Lijkt dat de stang te 'kort' is afgesteld.[/quote]
Als je nou niet weet hoe de vork aan de steel zit bij zo'n auto, reageer dan liever niet. Wat je voorstelt kan helemaal niet en de vraagsteller heeft er niets aan.
Gr.
Bedankt voor de info Petje 57 ik zal kijken of het me lukt.
16 jaar
[quote=rkp]Ik heb problemen met schakelen alleen in zijn 1 en 3 en achteruit doet hij het nog, in zijn 2 en 4 gaat hij niet in. Weet iemand wat ik kan doen of waar het probleem zit.[/quote]
Heeft ie geen 5?
nee,een 12honderdje met een getragbak heb ik nog niet gezien.en nee!rkp heeft het niet over een 5!
De andere 5 bakken zijn ook geen getrag bakken hoor.
De bakken met de R rechtsachter zijn getrag bakken en de F28 6bak is ook een getreg bak.
de kadett 1.2 is wel leverbaar geweet met een 5bak overigens, allen werd er altijd op bezuinigd, en voor een 4bak gekozen.
Willem
Ik heb de bak eronderuit gehaald en het schakelhuis eraf gehaald, alles werkte prima kan alle stangen heen en weer bewegen alleen achteruit gaat maar 1 kant op maar dat hoort zo denk ik. Na nog een keer goed kijken vond ik in het schakelhuis een kunstof soort ring die niet helemaal heel meer is ik denk dat die klem gezeten heb achter de stangen alleen de vraag is nou waar heb het gezeten? Wat kan het zijn en is er nog aan een nieuwe te komen?
16 jaar
Kun je een foto plaatsen van die ring?
Hans
Dat zal een ring zijn (geweest) die onder de kogel van de pook heeft gezeten. Aan de bovenzijde moet ook zo'n ring zitten met daarbovenop een veer en een afdekring.
Die 2 plasticringen dienen ter opsluiting van de kogel aan de pook. Als er 1 stuk is, kan dat inderdaad moeilijk schakelen veroorzaken.
Wellicht zijn ze nog nieuw te krijgen bij een dealer, maar meevallen zal dat niet. Je meot wel een beetje de medewerking van de magazijnman hebben dan. Anders even een advertentie op Marktplaats zetten. Krijg je snel genoeg reply.
Gr.
[quote=Willem12089]De andere 5 bakken zijn ook geen getrag bakken hoor.
De bakken met de R rechtsachter zijn getrag bakken en de F28 6bak is ook een getreg bak.
de kadett 1.2 is wel leverbaar geweet met een 5bak overigens, allen werd er altijd op bezuinigd, en voor een 4bak gekozen.
Willem[/quote]
EDIT: zat met een voorwielaandrijver in mijn hoofd, mijn excuses
Willem
Oke bedankt ik zal eens informeren
16 jaar
De bak zit er weer onder en alles werkt goed, heb gelijk de olie ververst. Nou staat er in de handleiding dat er ongeveer 0.6 L olie in moet. Dus ik hem gevuld bij de vulplug maar er kwam geen olie uit toen ik er 0.6 L ingedaan had verder gevuld tot 0.8 L kwam nog steeds geen olie door de plug. Normaal gesproken moet je toch vullen tot het bij de vulplug eruit loopt? of is dat niet bij iedere auto? Dus wat moet ik nou doen gewoon zo houden of blijven vullen tot het eruit loopt?
16 jaar
Vullen totdat de olie er uit komt lopen.
Sommige auto's moet je inderdaad niet zover vullen maar deze wel.
Welke olie doe je er op?
Gr.
ik weet niet uit me hoofd wat voor olie maar ik ben speciaal er voor naar de opel dealer geweest en volgens hun was dat de goeie
16 jaar
Ik moest er nog een klein beetje olie bij doen en toen liep hij al over. Bedankt voor je hulp nu kan ik er weer lekker mee rijden.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar