Met mijn E-kadett heb ik het volgende probleem:
Auto start prima en loopt ook prima (geen probleem tot nu toe) echter wanneer ik de auto stilzet dan is deze niet meer te starten (althans niet op korte termijn).
Persoonlijk heb ik het idee dat de auto verzuipt / te veel benzine krijgt aangezien starten met de koppeling volledig ingetrapt het beste lijkt te werken. (Shoke blijft niet hangen oid!)
Wat kan het probleem zijn ?? Dit is zomaar van de ene op de andere dag gekomen.
Heb al geprobeerd met een andere caborateur echter hierbij nog steeds exact hetzelfde probleem
Wie oh wie heeft er een idee
Alvast bedankt
Marius
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je je carburator en ontsteking al eens laten afstellen zoals het moet?
Zijn de filters (luchtfilter) en bougies op tijd vervangen?
Wat voor motor?
wat voor carburateur?
Hallo dank voor reacties,
Om er direct even op te reageren.
Afstellen ed is nog niet gebeurd maar het luchtfilter is wel gewoon schoon!
Noot:
Als de auto draait loopt alles gewoon goed / gewoon netjes.
Wat betreft motor / type
13 NB
Pierburg (1B)
Alvast bedantk weer
Groet
16 jaar
Ik denk niet dat dit een benzineprobleem is. Eerder verdenk ik het spoeltje in de stroomverdeler of de bobine. Die gaan (gingen) allebei nog wel eens stuk.
Gr.
Het heeft even geduurd voordat ik tijd had mij erin te verdiepen en heb onlangs het volgende geconstateerd.
Luchtklep bovenop de carburateur blijft tijdens starten gesloten en daardoor 'verzuipt' de motor dus inderdaad.
Hoe kan ik dit eventueel oplossen (indien de klep handmatig maar iets opgezet wordt start tie direct)
Alvast bedankt weer
Groet
Marius
16 jaar
De Kadett met een 13NB-motor heeft, als het goed is, een handchoke. Dit is zgn. "Euronorm"motor.
Als er een autm. choke opzit, zou het een 13S moeten zijn. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er later een andere carburateur is opgezet.
Als de motor koud is, valt de klep dicht maar moet, indien er volgas getrapt wordt, ongeveer 3 mm. open getrokken worden.
Bekend is wel dat er soms iets van kunststof onder aan het chokehuis wilde afbreken, maar hoe de vork toen precies aan de steel zat, is me intussen ontschoten. Er waren toen wel reparatiesetjes voor verkrijgbaar.
De opening van de chokeklep met volgas is ook af te stellen maar zou dat eerst weer even moeten opzoeken.
Maar probeer eerst eens te starten met volgas te houden ( niet loslaten of "pompen"dan) tijdens het herstarten van de motor en kijk of de motor dan wel wil aanslaan.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar