Ja hoi wie o wie kan mij helpen want electriciteit is niet mijn sterkste kant.
Het probleem is dat als ik de ventilator of het licht aanzet mijn wijzertjes van de tankinhoud en temperatuur drastisch naar beneden gaan,ook gaat het toerental van de motor naar beneden die zowiezo niet echt superregelmatig loopt,maar dat is weer een ander probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik me het goed herinner zit er op de wissermotor een massa draad,maar die aansluiting eens schoon.
Hans
Je bedoelt de ruitenwisser dan,toch??
Ik ga morgen even kijken,many tanx .
Lang leve deze site trouwens
martijn
16 jaar
ja de ruitenwissermotor.
hans
Betreft het hier een Kadett-B of C?
Gr.
Het is een b kadett uit 1973 met een 1.1 motor erin.
16 jaar
[quote=goldylox]Het is een b kadett uit 1973 met een 1.1 motor erin.[/quote]
Morgen ga ik er ook een andere waterpomp in zetten die ik op de sloop heb kunnen vinden voor een tientje(heel fijn) en dan ga ik ook mijn kleppen stellen want hij loopt niet echt mooi regelmatig.
Het is mijn eerste kadett dus ben benieuwd.
Hopen dat het de massa kabel is,dat geval met die terugvallende stroom.
groetjes
16 jaar
Zal kloppen ja. De C-Kadett heeft de meters horizontaal.
Is en was een veel voorkomend euvel bij deze modellen. Je kunt indrdaad even naar de massa-aansluiting bij de wissermotor kijken zoals Hans al zei, maar tevens naar de massaverbinding tussen motor en carrosserie. Deze zit bij de startmotor. Die willen nog wel eens wegrotten en/of los gaan zitten.
Maak tevens de contacten in de zekeringkast goed schoon en VERNIEUW de zekeringen. Door oxydatie komt er wel stroom door, maar geeft het wel storing(en). Zoek ook even de (bruinkleurige) massadraden op achter het dashbord en kijk of deze goed schoon zijn en vastzitten.
Wat betreft de benzinemeter: de tank in de koffer moet ook goed massa maken. Deze massa haalt de tank via de bevestigingsband vanaf de kofferbodem waar deze band met een splitpen aan vast gemonteerd is. Ook hier zit vaak oxydatie/roest en is dan ook niet bevorderlijk voor een goede meterstand.
Een andere (gedeeltelijke) oplossing is het aanbrengen van een extra massadraad achter het instrumentenpaneel. Je kunt deze er zo uittrekken nadat je eerst even vanonder uit de tellerkabel hebt losgedraaid. Helemaal zal deze klacht echter niet verdwijnen. De latere modellen waren uitgerust met een spanningsbalancer en hadden daar geen last meer van.
Gr.
Wat betreft de waterpomp van de sloop: heeft de flens waar de poelie aan komt wel 4 (vier) schroefgaatjes? Of soms 3 ? Je moet er een hebben met 4 gaatjes.
Er zijn nl. 4 types: 2 modellen wat betreft de poeliemontage en 2 modellen voor de kachelslangaansluiting. Een nieuwe pomp ( met pakking ) kost 50,- euro........ Is ook de hele wereld nog niet........
Kleppen even netjes stellen op 0,20 mm inlaat en 0,30 mm uitlaat. Voorschrift is 0,15 en 0,25 mm ( warm met lopende motor ) maar als je ze 0,05 mm wijder zet, lopen ze beter en mooier rond.
Gr.
[quote=Petje57]Zal kloppen ja. De C-Kadett heeft de meters horizontaal.
Is en was een veel voorkomend euvel bij deze modellen. Je kunt indrdaad even naar de massa-aansluiting bij de wissermotor kijken zoals Hans al zei, maar tevens naar de massaverbinding tussen motor en carrosserie. Deze zit bij de startmotor. Die willen nog wel eens wegrotten en/of los gaan zitten.
Maak tevens de contacten in de zekeringkast goed schoon en VERNIEUW de zekeringen. Door oxydatie komt er wel stroom door, maar geeft het wel storing(en). Zoek ook even de (bruinkleurige) massadraden op achter het dashbord en kijk of deze goed schoon zijn en vastzitten.
Wat betreft de benzinemeter: de tank in de koffer moet ook goed massa maken. Deze massa haalt de tank via de bevestigingsband vanaf de kofferbodem waar deze band met een splitpen aan vast gemonteerd is. Ook hier zit vaak oxydatie/roest en is dan ook niet bevorderlijk voor een goede meterstand.
Een andere (gedeeltelijke) oplossing is het aanbrengen van een extra massadraad achter het instrumentenpaneel. Je kunt deze er zo uittrekken nadat je eerst even vanonder uit de tellerkabel hebt losgedraaid. Helemaal zal deze klacht echter niet verdwijnen. De latere modellen waren uitgerust met een spanningsbalancer en hadden daar geen last meer van.
Gr.[/quote]
Ok dan, geweldig,ik ga morgen even alle massa's na.
Kan dat dan ook de reden zijn van een teruglopende toerental bij het gebruik van meer stroom?
Ik ga ze morgen in ieder geval allemaal even na en maar hopen op mooi weer want heb helaas geen garage en moet ook nog de remmen van de alto van mijn vriendin fixen.
Bedankt in ieder geval en ik laat morgen even weten of het probleem opgelost is
Groet martijn
16 jaar
[quote=Petje57]Wat betreft de waterpomp van de sloop: heeft de flens waar de poelie aan komt wel 4 (vier) schroefgaatjes? Of soms 3 ? Je moet er een hebben met 4 gaatjes.
Er zijn nl. 4 types: 2 modellen wat betreft de poeliemontage en 2 modellen voor de kachelslangaansluiting. Een nieuwe pomp ( met pakking ) kost 50,- euro........ Is ook de hele wereld nog niet........
Kleppen even netjes stellen op 0,20 mm inlaat en 0,30 mm uitlaat. Voorschrift is 0,15 en 0,25 mm ( warm met lopende motor ) maar als je ze 0,05 mm wijder zet, lopen ze beter en mooier rond.
Gr.[/quote]
Mmmm,de waterpomp heeft 4 gaatjes dus dat is dan dezelfde,was ook hetzelfde model kadett.
Is een te gekke sloop waar je zelf dingen eraf mag slopen(geweldig) dus dat scheelt me weer 40 euro en daar kan ik weer een hoop haring van eten(sorry te lang in spanje geweest).
Ik ga het proberen met die 5mm extra speling,je kan het toch ook live horen of ze beter klinken dan??
Ik ben nml een mercedes 508 bus gewent waarbij je de kleppen absoluut koud moest stellen.
groet
16 jaar
Nou, 5 mm meer is wel iets teveel van het goede. Hou het maar op 0,05 mm.
Officieel moet je ze met lopende, warme motor stellen, maar stilstaand kan het ook. Let er wel op dat je goed controleert of de tuimelaar wel altijd vlak staat tijdens het stellen. Ze kunnen nl. vrij bewegen omdat ze scharnieren op een ronde conus.
In de carburateurvoet zit aan de uitlaatkantzijde een klein stelschroefje waar je bij stationair toerental de benzinetoevoer mee kunt stellen. Na het kleppen stellen de motor laten lopen en deze net zolang indraaien totdat het toerental begint te zakken. Dan weer 'n halve tot driekwart slag uitdraaien.
Het toerental zakt inderdaad bij een grotere stroomafname, zoals koplampen aanzetten en/of achterruitverwarming. Is gewoon een gevolg van de dynamo die harder moet gaan werken om aan alle stroomvraag te voldoen.
Wel een nieuwe pakking monteren bij de waterpomp !! Kun je zelf eventueel maken van bijv. een kartonnen doosje waar bijv. koffiefilter in hebben gezeten. Komt het knip- en plakwerk van vroeger ook nog weer eens van pas.
Gr.
Mijn hart gaat weer helemaal open SNIK
Hans
[quote=Hans4037]Mijn hart gaat weer helemaal open SNIK
Hans[/quote]
Als ik je helpen kan om van een trauma te verlossen door een dag te laten sleutelen aan zo'n auto.................???????? Je bent welkom.
Gr.
[quote=Petje57][quote=Hans4037]Mijn hart gaat weer helemaal open SNIK
Hans[/quote]
Als ik je helpen kan om van een trauma te verlossen door een dag te laten sleutelen aan zo'n auto.................???????? Je bent welkom.
Gr.[/quote]
Dat is mooi petje. en Leiden is kortbij ,maar eerst moet mijn arm even gaan meewerken want die is wat nukkig de laatste weken.
Hans
Dank jullie wel HAns en petje, allemaal heel fijn maar vandaag regende het best en mis een garage(ja ik ben een watje) dus vandaag alleen de waterpomp erin kunnen zetten,ja ,met een nieuwe pakking ,nog wel wat massaaansluitingen kunnen schoonmaken en met wat kopervet erop maar nog steeds hetzelfde probleem,maar ga morgen verder want het is duidelijk een massa probleem(denk ik).
En dan ga ik de kleppen stellen(met spatkapje).
Maar vind het wel een te gekke respons,laat jullie morgen meer weten en ga nu een biertje drinken(burp)
groetjes martijn
16 jaar
Wie heeft de meeste dorst? Jij of de auto?
Gr.
Mmm biertje, Zandvoort kan ik bijna lopend af....
hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar