close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Kadett: wat te doen bij distrubutie merkteken probleem

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: c2.0xe

ik heb het volgende probleem heb een nieuwe distrubutie erop gezet en alles weer volgens de merktekens inelkaar gezet op de nokkenassen en krukaspoelie
maar als ik hem nu een slag wil geven met de sleutel loopt hij vast op de kleppen en de zuigers
iemand een oplossing


grt

Geplaatst door

juppe (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is je tandwiel verlopen
zit de onderste poulie niet goed gemonteerd

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

nee de tandwielen kunnen er maar op 1 manier op bij dit motortype
op de nokkenassen zit een stiftje en op de krukas zitten er 8 boutjes in de poelie die er maar op 1 manier op kan

juppe 0

16 jaar

dan heb je toch iets verdraaid
maar volgens mij zat t onderste tandwiel met een nokje ipv een spie

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

dat klopt ook op de poelie staat een gleufje die poelie wordt gemonteerd op het tandwiel waar de riem omheen ligt dan zit er op een achterplaat een pikje en die moet dan overheen komen met het gleufje op de poelie en de gaten waar de poelie mee vast wordt gezet die zijn verspringend dus die past maar op 1 manier
grt

juppe 0

16 jaar

ik weet alleen niet of er de orginele nokkenassen in zitten mag dat mss dit probleem kunnen zijn of is dit van nature niet van pas

juppe 0

16 jaar

zet de nokken as op tijd
riem eraf en de 1e cilinder op top
dan nokkenas zo draaiendat de 4e cilinder op tuimelen staat(nokken onderin ) en de 1e nokken boven
dan riem erop en met de hand rond draaien
wel alles GOED vastzetten

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

op de rechtse nokkenas staan wel twee merktekens héé, niet vergeten,:

Vex 0
badge

16 jaar

hey jerry geldt dit voor allebij de nokkenassen moeten die allebei hetzelfde staan zeg maar iedergeval al super bedankt voor je reacties

juppe 0

16 jaar

Als het goed is moeten 2 streepjes naar elkaar toe

en 2 op het merktekens bovenaan de distri achterplaat.

Als deze verkeerd zitten loopt ie inderdaad vast op de kleppen

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

dat is dus het beroerde ervan willen dat die merktekens goed staan zie verhaaltje 1 maar nu d8 ik mss zitten er andere nokkenassen in of zoiets en had van jerry al een goede uitleg gekregen maar voor mij was het nog niet geheel duidelijk of dat het zelfde werkte om alle 2 de nokstokke zo aftestelen zeg maar omdat ik uit het verjaar van jerry begreep dat deze afstelling om 1 stok ging en mss over 2?????
verder wel bedankt voor de reacties

juppe 0

16 jaar

het maakt niet uit 1 of 2 nokken assen
als de inlaat nok en de uitlaat nok staan zoals ik oschreef moet t goed staan(ook merktekens)

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

bedankt jerry ik begreep je wel goed ik ga het vanavond proberen
je hoort morgen van me
grt

juppe 0

16 jaar

de nokken van de 4e cilinder staan beide naar beneden(kleppen open)
dan staan ze van 1e cilinder boven(kleppen dicht/ontsteking)
dan zoek je de merktekens let wel op dat je t juiste merkteken op de re as gebruikt
daarom de indicatie van de nokken
de motor kan je met een schroeven draaier door een bougie gat op top zetten en dan ook daar y merkteken zoeken
als je dan de riem op de nokken assen legt kan je 1 as iets terug draaien om de riem er op te doen
zet desnoods met een par was knijpers vasren draai da strak bovenin
let weer op de merk tekens
dan zet je dat ook vasr
dan aan de niet span zijde strkzetten op eventueel de zelfde manier
als alles echt goed (blijft) staan dan met spanrol op spanning zetten zodat je de riem op t langste eind nog ongeveer 1/4 slag kan torsen met best een beetje kragt in je vingers
dan met een sleutel op de onderste poulie bout zeker 2 maal rond draaien om te controleren of alles soepel vrij draaid
dan nogmaals controleren voor je start

dit was de juiste versie verkregen van JERRY alleen dit dan zonder merktekens te hebben uitgevoerd loopt hij nu weer als een zonnetje het probleem zat in de merktekens die op onbegrijpelijke manier niet meer overkomen
maar alles is weer opnieuw gemerkt
en iedereen bedankt voor zijn reactie,s
grt

juppe 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.