Dag allemaal,
een tijd geleden had ik een probleem met mijn kadett (reed niet en wilde helemaal niet starten). Het bleek mijn massastrip te zijn van de carosserie naar motorblok; BEDANKT VOOR JE TIP OPELTJE want dit was inderdaad het probleem.
Nu doet alles het weer behalve de brandstofpomp. Die zit bij mij in de tank.
Weet iemand hoe deze pomp aangestuurd wordt en waar het relais, zekering zit?
Kan er iets kapot zijn gegaan doordat die massastrip kapot was (maakte bijna geen contact en was helemaal verweerd)?
Ik heb een Kadett Frisco 1.8 motor type C1.8NZ
Alvast bedankt voor de hulp
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt mij stug dat het door je massastript komt, deze is puur voor de (start)motor ed. Zijn de aansluitingen op de tank misschien vies??? ZItten bij het rechterachter wiel
Hoi Martijn,
Ik ben gisteren weer ermee beziggeweest en heb de brandstofpomp wel werkend gehad. Het gekke is dat als ik de aansluitingen bij het brandstofpomprelais doorverbind, de pomp gaat lopen. Deze doet het dus wel. Weet je misschien of er in dit circuit nog ergens een zekering zit?
In mijn zekeringskastjes zit een goede zekering op de plek aangeduid met FI. Verder kan ik niets vinden.
Wordt de pomp aangestuurd door de computer ofzo? Als ik kijk naar de draden bij het relais dan heb ik 2xRood, 1xZwart en een Rood met Bruin. Die rood met bruine gaat namelijk mijn computer in.
Oh ja het relais is gecontroleerd en die is gewoon goed.
Heb jij of iemand anders ideeen?
19 jaar
Staat er ook spanning op de FI zekering?
Hans
Ik denk niet dat de pomp aangestuurd wordt een computer maar door het contactslot(of dat het contact slot een puls levert aan de computer...), er zitten immers gewoon retourleidingen op voor van en naar de tank als dr teveel benzine gepompt wordt..... helemaal zeker weet ik dit niet....
Dat van die retour leidingen klopt, maar de pomp werkt wel via de computer. als het goed is zit het pomprelais bij de motorcomp. in de buurt.
In de passagiers voeten ruimte rechts achter het kapje waar het service boekje in hoort.
Willem
ik weet niet of je er nog wat aan hebt maar hier een beschrijving van het schema van de c18nz brandstofpomp
zwarte draad +12 volt komt van contactslot gaat naar 86 op het brandstofpomprelais
op 85 zit bruin/rood gaat naar ecu b6
dit bedient de spoel van het relais wort via de min geschakelt.
op 30 zit een rode draad +12 volt komt van de accu
87. rood/blauw gaat via een zekering 20Amp (nr11)naar de brandstofpomp
aan de pompzit nog een bruine draad dat is de min (massa)
gr. ton
19 jaar
Hoi Ton,
Bedankt voor je reactie. Ik heb alles nagemeten en kom steeds bij de computer uit. Die bruin/rode draad loopt naar de computer en die moet deze aan massa leggen. Dan begint de pomp te lopen. Ik denk daarom dat het probleem in de computer zit, dat deze kapot is.
Weet iemand hoe ik aan de het juiste computernummer kom en aan een adres voor een 2e handse??
Degene die ik eruit heb gehaald heeft het nummer 16153969 AUYM en is er een met 'made in singapore' erop, dus waarsch. niet origineel. Bij de Opel dealer wisten ze het ook niet precies en gaven mij het nummer 16154669 en op een duitse site stond weer dat type 16149539 geschikt zou zijn.
In de vraagbaak van de opel kadett kom ik er niet uit. Kan iemand me hierbij helpen? Alvast hartelijk dank
19 jaar
hoe zo niet orgineel de duitsers maken ook niet alles zelf als je hem openmaakt zal je waarschijnlijk japanse onderdelen vinden was laats bij een sloper en zag er veel liggen met made in singapore ga naar een sloper en neem de ouwde mee heeft er waarschijnlijk genoeg liggen met het zelfde nummer
gr.
Ton
19 jaar
ik snap het niet goed jij zegt dat alles werkt behalve de benziene pomp als de pomp niet werkt werkt er niets dan kan hij niet lopen.
als je het contakt aanzet zal de pomp een paar sec lopen en dan stoppen dit is normaal hij gaat dan pas weerlopen als de onstekings module in de verdeler signaal geeft of het contact een tijdje afzet en weer aanzet
proberen
gr.
Ton
19 jaar
De computer moet de rood/bruine draad aan massa leggen als het contact omgedraaid wordt. Mijn computer gaf deze draad een +. Nu heb ik een nieuwe computer erin gedaan en de auto liep meteen; brandstofpomp begon meteen met lopen. Kennelijk heeft de computer een piekspanning ofzo gekregen door die kapotte massastrip??
In ieder geval doet ie het weer. Bedankt voor jullie hulp!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar