De Vectra is een Automaat. Rijdt je boven de 80 Km per uur en laat het gas los gaat de verbruiksmeter gelijk naar 0. Rijdt je nu beneden de 80 Km per uur dan wisselt de waarde van de verbruiksmeter heel erg dus bijv 6,7 liter per 100 km. Dus ook bij bijv. 30 Km per uur gas loslaten en de meter geeft 3,4 en loopt op tot 7.0 en weer terug etc. Ook heb ik het idee dat de wagen dan wat minder op de motor afremt. Zelf rijd ik al jaren automaat en weet dat deze slecht afremt op de motor. Zijn vorige auto was een Astra 2.0XEV CDX automaat verbruik 1 op 12/13 en die gaf altijd na gasloslaten een waarde aan van 0. Het smoorklephuis en LFR schoongemaakt en de EGR gecontroleerd. Benzineverbruik Vectra is 9,7 liter op 100 Km. Gemeten na een 2 volle tanks. Waar zou ik dat moeten zoeken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
die waarden zijn indicaties, gegeven via het toerental, de spruitstukdruk, snelheid en injectiesignaal.
Op geen manier is hier een exact verbruik aan toe te kennen, het is maar net wat voor rekensommetje de fabrikant op deze gegevens loslaat.
Verbruik 0 in een automaat is moelijk te realiseren, dit zal enkel komen als je hogere toeren rijdt, en dus de motor nog redelijke aandrijving vanuit de bak krijgt. Je inspuiting zal dan even stoppen, en verbruik 0 aangeven.
Daalt het stationaire toerental echter te ver, dan zal hij weer gaan inspuiten, wat resulteert in een hogere verbruikswaarde.
Groeten Marcel
Probleem van benzineverbruik is opgelost. Het probleem waren de bougie's die stroom lekten op de rand van porselein en ijzer. Dit kwam omdat de klepdekselpakkingringen wat lekten en er olie in de bougiegaten stond. Klepdekselpakking, nieuwe bougie's en bougiekabels vervangen. Motor loopt nu veel beter en soepeler. Benzineverbruik nu gemiddeld 8 liter op 100km. Waarvan aardig wat files. Bedankt Marcel voor de reactie.
Groeten Henry
Blij dat het opgelost is maar dat bougies stroom lekken op de rand van porselein en ijzer klinkt voor mij nieuw!!
Ja inderdaad ik vond het ook gek, maar ik zag op het witte porselein bij het ijzer een donkere rand die ik bij bougie's nooit eerder heb gezien. Ik heb de midden electrode verlengd daarop de bougiekabeldop motor laten lopen en zag in het gat van de bougie rond het porselein allemaal kringelende vonken. Bij gasgeven werden deze feller. (Het porselien is niet gebroken dat heb ik gecontroleerd poreus dat zou kunnen). Nieuwe bougie's gemonteerd weer gecontroleerd niets te zien. Het waren er 3 van de vier waarschijnlijk een slechte serie bougie's gemonteerd. Ze waren origineel van GM met dubbele massa electrode. Je blijft leren zo zie je maar weer.
Groeten Henry
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar