close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: Oliedruk probleem

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: X20XEV

als de motor loopt na het starten dan blijft het oliedruk lampje branden,net zolang totdat je een keer gas gegeven hebt dan gaat het lampje uit.
Het lampje gaat dan ook niet meer branden ook niet na een lange rit op de snelweg als de olie echt warm is.
als ik de motor dan uit zet en binnen ongeveer 30 seconden weer start dan gaat het oliedruk lampje direct uit wacht ik echter een paar minuten dan blijft het lampje weer branden net zolang totdat ik gas geef
we hebben oliedruk gemeten en deze is dik in orde als er even gas gegeven is.
de oliedruk zender is al eens vernieuwd.
als we de motor laten lopen en we geven geen gas zodat het oliedruk lampje blijft branden dan gaan na ee ntijdje de klepstoters tikken geven we dan weer gas dan gaat het tikken weer weg,dit betekend dan toch een tekort aan oliedruk.
wie heeft er ervaring met dit probleem en kan mij helpen?

b.v.d. Dick

Geplaatst door

VectraSport (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Overdrukplunjer schoonmaken. Deze blijven wel eens hangen. Zit net achter de onderste krukaspoelie aan de zijkant.

moderator 0
badge

17 jaar

ga ik v.d. week ff naar kijken maar zag ook al dat me airco pomp ff los moest.
Ik hou je op de hoogte.

VectraSport 0
badge

17 jaar

Kan kloppen........

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Hoi Petje

Wat kan kloppen?
Dat het die plunjer is of dat me airco pomp los moet?

VectraSport 0
badge

17 jaar

Om bij het overdrukventiel te kunnen komen zal idd. de aircopomp losmoeten.
De kogel wil wel eens blijven hangen in troep.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Hallo

Het heeft even geduurd maar het is nu opgelost.
Ik wilde eerst even de reserve onderdelen hebben voordat ik de boel uit elkaar ging halen.
De veer en het ringetje waren geen probleem maar naar de plunjer ben ik wel ff op zoek geweest.
Deze is via opel niet meer leverbaar maar ik heb hem via via ergens in belgie bij een opel dealer gevonden daar lag hij dead stock.
Ik had ook nog een andere weg bewandeld en daar heb ik nu ook een plunjer van.
heb dus nu een nieuwe plunjer over dus als iemand er nog eentje zoekt......
stuurbekrachtings pomp,airco pomp en voorste motorsteun moesten ff los.
de nieuwe veer die ik nu gemonteerd heb is ongeveer 1,5 cm langer dan de oude veer.
de plunjer was gewoon gangbaar maar toch maar vervangen er zaten wel wat slijtage plekken op en het lag nu toch open.
moest wel ff een dop 24 op maat slijpen want een gewone dop wat te dik en kwam schuin voor het gat om de boel weer te monteren.
heb het nog ff nagekeken in EPC maar die nieuwe langere veer is echt de juiste dus waarschijnlijk wisten de makers van deze pomp dus ook van het probleem.
eindelijk gaat me oliedruk lampje nu meteen uit na het starten.

VectraSport 0
badge

17 jaar

we zijn nu 2 weken verder en in die 2 weken ging het heel goed
maar afgelopen zaterdag is precies hetzelfde probleem weer begonnen
me olielampje blijft weer een tijdje branden
heeft iemand nog ideeen?

VectraSport 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.