Hoi allemaal,
Ondertussen al weer een maand in het bezit van een Signum (2003) en zo'n 1000km verder, heb ik een welbekend probleem. Op-com geeft: P1191(5B) error: Druksensor br.st.verdeelleiding, ing.sign. op circ. te hoog
De auto rijdt prima, ook als ik even flink gas geef, maar een paar minuten nadat ik op hogere snelheden heb gereden, treden de problemen op zodra ik weer wat langzamer rijd. Hij valt dan spontaan uit en is niet meer aan te krijgen. Pas na twee minuten start hij en rijdt weer enkele meters. Als ik de motor helemaal laat afkoelen, dan kan ik weer een half uur doorrijden.
Op het moment dat ik probleemloos rijd, dan geeft op-com aan dat de gewenste druk gelijk is aan de gemeten druk (7k - 9k kPa).
Maar als de problemen optreden, dan wordt de gemeten druk opeens veel hoger dan de gewenste druk. (vaak 3-4k kPa te hoog) maar kan ik nog wel rijden. Na een paar minuten neemt de druk nog meer toe (soms tot wel 15k kPa), en dan valt hij uit.
Ik las dat wanneer gemeten druk groter is dan gewenste druk, de drukregelaar kapot is. Zou dat, gezien mijn symptomen, ook het geval kunnen zijn?
Onderstaand een foto van mijn drukregelaar (oude serie, dus terugroep actie niet uitgevoerd denk).
Alvast bedankt!
GR. Anthony
[url=http://postimg.org/image/vjgvckidv/][img]http://s13.postimg.org/vjgvckidv/foto_4....[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mechanische meter aansluiten parallel in het systeem , en kijken wat de druk doet , blijft de mechanische drukmeter goed , maar geeft de electronische op een gegeven moment wat anders aan , dan weet je het.
Modificatie is niet uitgevoerd ? , misschien een optie om dat alsnog te doen .
Is het probleem misschien ook wel op gelost.
Hoi Kaleido,
Dank voor je snelle antwoord! Ik zit inderdaad te overwegen om sowieso een nieuwe regelaar te kopen. Maar die dingen kosten 100+ Ik denk niet dat ik Opel zo ver krijg om dit onderdeel kado te doen. Mocht ik inderdaad een brandstofdrukmeter willen aansluiten, waar kan ik dan zoiets vinden voor een redelijke prijs?
Gr. Anthony
10 jaar
Ik zou heel, heel voorzichtig zijn met brandstofdruk meten. Die is zo'n 50 tot 100 bar als alles goed werkt.
Bij jou zou de druk zo maar 40 bar hoger kunnen zijn en als ik het goed begrijp bij uitval zelfs 150 bar hoger.
Daar moet je dus een 250 bar meetapparaat voor hebben. Ik denk niet dat die goedkoop te vinden zijn.
Ik hou het op de brandstofdruk sensor die een te hoog signaal afgeeft.
Bedankt voor de tip Oldford. 150bar is inderdaad niet niks...
Kan een brandstrofdruk sensor ook ervoor zorgen dat mijn auto er spontaan mee stopt, zoals nu het geval is?
Hoe zou ik kunnen achterhalen of het de brandstofdruk sensor is? Is dat een duur onderdeel, en is dat makkelijk te vervangen?
gr. anthony
10 jaar
Als hij buiten zijn regelgebied komt , wordt uit veiligheidsoverweging de motor uitgeschakeld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Signum of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar