Opel Signum: Start problemen op EEN locatie

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: Z22YH

Hi allemaal,

OMSCHRIJVING: Mijn vriendin leent af en toe de auto, en ze zeurt altijd start problemen op één locatie (sport school). Vandaag startte hij helemaal niet en ben ik maar gaan kijken.

OBSERVATIE: start motor werkt prima, GEEN compressie, en AUTORADIO gaat niet aan (vraagt om code).
Foutcodes:
B3902 - Wrong Immobiliser Identifier Received
P1112 - Port Deactivation Solenoid Valve Circuit High Voltage
P1606 - Replace Electronic Control Unit (ECU)
P1112 - Swirl Flap Adaption Malfunction

Helaas was ik net bezig met het wissen van de fout-codes toen de monteur langskwam. Ook hij kon er geen chocolade van maken.

Bizarre symptomen omdat de auto anders altijd start. Auto is inmiddels weggesleept. Bij thuiskomst ging een belletje rinkelen: zou het misschien het bekende probleem kunnen zijn van een storende radio frequentie??? Ik vraag het mij af omdat de start motor wel draait, maar de motor niet. Mijn ervaring met andere auto's ging enkel een lampje branden (VW Golf).

Ik ben benieuwd naar jullie mening betreffende deze fouten. Alvast bedankt!

Anthony
Signum Z22YH uit 2003

kaasboer09

Geplaatst door kaasboer09 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Signum? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

kaleido 1 (1325) PRO, 8 jaar geleden

Thuis sloeg hij wel weer aan ?

jan5047 (0) PRO, 8 jaar geleden

Geen compressie kan niet door storing van buitenhof

kaasboer09 (0), 8 jaar geleden

Dank voor jullie reacties,

Vandaag probeerde ik de auto te starten voor de Opel dealer, zonder resultaat. Ik heb hem afgegeven bij de garage, en verwacht vandaag/morgen een belletje van hun. Als ik meer weet, zal ik het posten in deze thread.

Groetjes,
Anthony

kaasboer09 (0), 8 jaar geleden

Zojuist belletje gekregen: ketting niet gebroken, maar omdat er geen compressie plaatsvindt willen ze de kleppen inspecteren. Hiervoor rekenen zij 3,5 uren (E600) en dan mogelijk vervangen. Ruwe schatting zou zijn 10 uren (E1800).

3,5 uren om de kleppen te controleren. Is dat niet een beetje veel? Wat raden jullie mij aan om te doen?

Groet, Anthony

arjenhofstra (0) PRO, 8 jaar geleden

3,5 uur voor kleppen controleren zou best kunnen, maar volgens mij zit er in die uurtarieven meer verwerkt dan enkel het uurloon.
Neem tenminste aan dat het uurloon daar geen 180 euro is.

kaasboer09 (0), 8 jaar geleden

Hi Arjen, en anderen,

Uurloon is hier (helaas) inderdaad +/- 150 - 200 euro per uur... Vandaag bericht gehad dat op geen enkele cylinder compressie heeft. Ik laat de auto afslepen naar de sloop. Reparatie zou ongeveer 2500-3000 euro gaan kosten (12 uren + nieuwe kleppen + nieuwe distributie ketting set). Nadat ik een defecte brandstofpomp, brandstof drukregelaar EN nu een gebroken ketting heb, heb ik alle drie de bekende kwalen gehad. Gebaseerd op deze ervaring raad ik de Z22YH af, en hoop ik voor ieder met deze motor dat ik gewoon pech heb gehad.

Ik heb vandaag een Prius besteld.

Dank voor de hulp jongens!!!!
Groetjes,
Anthony

jan5047 (0) PRO, 8 jaar geleden

Weet je zeker dat het uurloon zo hoog is?

Shadowranger (0), 8 jaar geleden

uurloon = werkplaatstarief zal Anthony bedoelen. Daar zit idd meer in dan alleen de salarissen van de monteurs.

jan5047 (0) PRO, 8 jaar geleden

Ja maar het komt het op neer dat de klant per uur een bedrag van 180 euro betaalt voor een uur werken zonder onderdelen te vervangen !!!!!!!

Shadowranger (0), 8 jaar geleden

Ik weet niet wat er precies in wordt gerekend, maar als klant betaal je gewoon mee aan het pand, de werkplaatsinrichting, koffie, gereedschappen etc. zonder dat er ook maar even naar de auto gekeken wordt. Dat is nu eenmaal het probleem met een dealer, ga je naar een universeel garage zullen de kosten lager zijn, bij de beun nog minder maar dan moet je niet klagen over het geleverde werk.

We gaan teveel off-topic nu, ik begreep dat de auto was afgevoerd.

jan5047 (0) PRO, 8 jaar geleden

Ben toch blij dat ik zelf iets kan doen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Signum of stel zelf een nieuwe vraag.