Hallo,
Ik wil mijn brandstoffilter vervangen voor mijn x20 dtl (82 pk).
Ik zie dat er 1x electronisch stekker op aangesloten zit en 2 brandstofslangen.
Welke van de 3 aansluitingen moet ik losmaken voordat ik hem open kan maken om bij het filter te komen en hoe moet ik precies te werk gaan.
Graag alleen reaktie als je zeker ervan bent hoe het moet.
Ik hoor het wel, bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stekker van de filterverwarming loshalen, torxbout losdraaien, deksel verwijderen, filterhuis loshalen en leeggooien/reinigen, nieuwe filter er in, tot aan de rand vullen met schone diesel, deksel erop, torxbout vastdraaien, stekker monteren en starten maar. Kijk ook even of je geen rotzooi tegenkomt in je filterhuis.
Denk ik! ;-)
Hallo BvD
IK heb zelf ook een Astra 2,0 dtl
De steker voorzichtig los halen (uitkijken dat het vergerendelingslipje niet afbreekt)
dan de torx bout los maken de kap omhoog halen en die leidingen komen gewoon mee dus daar hoef je niks aan te doen
het filter eruit halen en de andere er weer in terug zetten,bout vast stekker erop
en dan starten,hij zal eerst gelijk lopen en dan na 10 sec ongeveer stil vallen,dan ga je starten net zo lang totdat hij aanslaat (LET WEL OP even een tussen pauze doen voor de startmotor dus niet langer achteen dan 30 sec starten)
en dan als je nog een keer lang doorstart zal hij aan slaan en is het brandstof filter vervangen voltooit.
mocht je nog meer vragen hebben over de 2,0 dtl dan hoor ik het wel.
succes
gtrs
stefan
18 jaar
Dat is nog eens een prachtige uitleg,
Moet ik de diesel die ik tot de rand vul nog tanken, of kan ik de diesel die uit het bakje valt ergens opvangen en die weer gebruiken?
En een vraag, als ik een brandstoffilter koop bij brezan krijg je dan ook nieuwe zogenaamde o-ringen erbij, en maakt het uit dat het een imitatiefilter is?
bart.
18 jaar
je hoeft je filter niet opnieuw op te vullen met diesle deze zuigt hij zelf weer aan tijdens het starten
het bakje (de houder zelf) komt niet eens los dus veel werk om dat ook nog eens los te halen is nergens voor nodig er zit wel een aftap plugje voor het water (condens) af te tappen onderaan
het bakje die kan je ventuweel een lag los draaien en kijken of er iet suit komt
je krijgt geen o ringen bij het filter
ik gebruik zelf een Farm filter ervoor
18 jaar
Bedankt,
Maar is het niet zo dat er nieuwe o-ringen gemonteerd moeten worden vanwege eventuele lekkages.
En een farmfilter is dus ook imitatie?
En om de hoeveel kilometer moet het filter eigenlijk vervangen worden, mijn auto start en rijd prima, is het dus wel nodig........
18 jaar
nee bij dit filter hoeft dat niet
farm filter is niet orgineel maar een goed vervanger van het orgineel .
om de 30.000 km moet het brandstoffilter vervangen worden
ook als je auto nog goed start ,het gaat er vooral om dat er schone brandstof in de brandstof pomp komt en die pompen van de 2,0 diesel van opel zijn al niet zo best dus gewoon lekker vervangen dat diesel filter
succes
en hoeveel km heeft jou 2,0dtl al gelopen ?
grts
stefan
18 jaar
200.000 km gereden.
OK, ga ik het luchtfilter en brandstoffilter zelf proberen.
Ik wil ook de olie doen, bij de kwik-fit hebben ze 5w-30 olie van mobil, is dat goeie olie voor deze diesel?
Heb nu 5w-30 Longlife van opel zelf.
18 jaar
5W30 is goede olie LET WEL OP (volsyntheet moet het zijn)
ik zou zelf niet op de olie besparen ,koop liever wat duurde van kroon olie of shell of elf deze zijn beter
veel succes
met je eigen onderhouds beurd
die van mij heeft al 216.000 gelopen
grts
stefan
18 jaar
@ Stefan, het lijkt me toch verstandig om het filterhuis leeg te gooien en te reinigen.
Als er vuil in het filterhuis zit en je haalt het oude filter eruit er stopt er een nieuwe in zit het vuil dan VOOR of NA het filter?
Dat weet je dan niet.
Zoals je zelf al schrijft kan de brandstofpomp niet goed tegen vuil.
Ik zou zeggen reinigen die handel.
Maar dat is mijn mening.
ik haal de torxbout los en ga het zien,
bedankt...
18 jaar
Mobil is toch ook een prima merk d8 ik zo???
in ieder geval bedankt....
wel 1 vraag nog wanneer ik de torx bout los heb moet ik dan het huis waar het filter inzit nog demonteren om bv. het bakje leeg te laten lopen en eventueel schoon te maken?
18 jaar
nee dit hoeft niet alleen de desksel voorzichtig omhoog halen en filter verwisselen
en je moet het zelf weten over die olie zolang het maar 5W30 vol syntheet is
ow wat me nu nog te binnen schiet is dat er een rubbere ringetje achter je aftap plug zit waar je de olie aftapt !! zorg dat je het juiste rubbertje daar voor hebt
en aftap plug moet ook met een torx los , totaal 5,5 liter olie en heel belangrijk eerst de olie filter doen en daarna de olei er pas uit doen (dan kan de olie uit het filterhuis eerst terug lopen in het carter)
zo ik hoop dat ik je aardig opweg heb geholpen
grts
stefan
18 jaar
laat het even weten of het allemaal volgens plan is verlopen
18 jaar
Een imitatiefilter incl. rubbers kost bij brezan 30 euro.
De dealer vervangt hem met een orgineel brandstoffilter voor 40-45 euro.
Op naar de dealer dus.
Ps, heb olie en luchtfilter vervangen (luchtfilter was gitzwart, gelukkig dat ie vervangen is dus...).
Bedankt allemaal...
18 jaar
Als je het filterhuis na het schoonmaken en het vervangen van het oudefilter, het nieuwe filter weer geplaatst hebt en je vult het filterhuis weer af met diesel zal hij minder snel tot niet stil vallen, lijkt mij toch wat handiger.... maar goed.
Het diesel dat uit het filterhuis komt (kan je aftappen door het aftappunt) weggooien en schone (nieuwe) diesel pakken om te vullen.
Bij de dealer vervangen voor 33 eurootjes.
Alles is weer vervangen en gesmeerd.......
Dank u!!!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar