Hallo Mensen,
Ik heb een probleem,
Ik verlies een hoop koelvloeistof,
Ik zit een beetje in dubio,
Als ik de motor koud start gaat NIET mijn koelwater borrelen
Maar er wordt binnen notime een enorme druk opgebouwd, en ik heb last van behoorlijk veel rookontwikkeling.
Er wordt veel water volgens mij door de hogedruk door de overdrukuitlaat geloost, voor de rest zijn alle slangen droog.
Ik moet eigenlijk altijd evenveel water bijvullen, of ik nu 2 km of 100 ermee heb gereden.
nu heb ik dit forum eens goed onderzocht en kwam tot de conclusie dat het een van de volgende dingen moet zijn:
Kapotte/lekke Koelwaterpomp
kapotte koppaking / cilinderkop.
Mijn vragen:
a) wat denken jullie dat het is.
b) Kan ik er morgen nog een ritje mee maken van plusminus 2 x 20 minuten
c) wat kost dat om te vervangen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maarten
die rook wat je ziet,is koelvloeistof/water wat mee verbrand word,en door de druk worden de koelslangen ook 'hard'
a) denk dus ook aan een lekke koppakking!!
b) als de temperatuur niet te hoog oploopt,netjes blijft koelen,en gewoon warme lucht binnen blaast,kun je het erop wagen.wel blijven bijvullen natuurlijk..echt geweldig is het niet,doorrijden met een lekke koppakking.
c) Voer je de reparatie zelf uit,kost het je nog geen ¤ 50,- aan materiaal,
Stefan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar