Opel Zafira: brandstofpomp

Bouwjaar: 2001

In maart 2004 heb ik een tweedehands Opel Zafira type 2.0 DTH, bouwjaar april 2001, kenteken 82-GV-VP aangeschaft. Ik rijd al jaren tot volle tevredenheid Opel en ook deze Zafira bevalt me meer dan uitstekend.

Echter, maandag 14 februari j.l. bracht ik de wagen naar de firma Rijkmans, Opel dealer te Emmeloord, voor een APK en een onderhoudsbeurt. Tijdens de zogenoemde roetmeting is de brandstofpomp "vastgeslagen", terwijl deze tot nu toe geen enkele aanleiding heeft gegeven tot klachten. De motor start altijd vlot, loopt steeds als een zonnetje, maakt geen abnormale geluiden, kortom is motorisch in uitstekende staat op het moment dat er gekeurd wordt.

Het is de tweede keer dat het mij overkomt dat ik een auto naar de OPEL garage breng voor een APK / onderhoudsbeurt en dat ik geconfronteerd wordt met schade aan de motor die er voorheen niet was. De vorige keer was het bij mijn Opel Astra ( NV-NV-21) en dat heeft mij toentertijd ook een behoorlijke garagerekening opgeleverd. Ik realiseerde me toen dat zoiets kan gebeuren en dat er dan sprake is van pech.

Zonder de schuld bij OPEL garage te leggen, zou ik toch graag wat nadere informatie willen. Een medewerker van garage vertelde dat de motor waarschijnlijk te langdurig met te lage toerentallen had gedraaid waardoor er in de brandstofpomp bramen waren ontstaan! Ik ben geen “technisch specialist” maar ik denk dat het niet zo kan zijn dat bij een auto, van welk merk dan ook, een brandstofpomp het begeeft als er gedurende een betrekkelijk korte tijd een hoog toerental gedraaid wordt. De rekening zal dit keer plus minus € 2.250,- (voor de brandstofpomp) + ca € 400,- (APK / onderhoudsbeurt) bedragen. Ondanks de toegezegde korting van € 150,- van de firma Rijkmans vind ik dat een bijzonder hoog bedrag voor een auto van 4 jaar oud en het zet mijn vertrouwen in het merk Opel onder druk.

SAH

Geplaatst door SAH (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Rob9901 (0), 19 jaar geleden

geen tweedehands Opel diesels meer kopen dus.

tijne (0), 19 jaar geleden

sah,

ten eerst die opel dealer waar jij het over heb ben ik heeeeeeeeeeeeeeeeel erg hard weg gerent toen ik nog in emmeloord woonde.

daarnaast geloof ik het verhaal van de bramen voor geen enen meter(even afwachten wat de andere reacties zijn)

ik ga er tot nu toe van uit dat die $&#$&#$&#^% gewoon met een koude motor het gas pendaal onderin hebben getrapt en zo alles aan gort hebben laten lopen.

daarnaast zou ik ook is contakt op nemen met opel nederland omdat het een jong auto is van 4 jaar kijken of er niet een colanse regeling getroffen kan worden.

wat je ook nog kan doen is morgen even een anwb keurings stadion bellen en vragen wat zij er van zeggen als zij zeggen dat het niet waar is moet je vragen of ze dat zwart op wit willen zetten voor je en dan zou ik daar mee naar de rechter gaan.

gr tijne
ps: ik zou me er niet zo maar bij neer legen.

Hans4040 (310) PRO, 19 jaar geleden

Ik denk niet dat dit geval voor een coulance regeling in aanmerking komt Tijne.
Tenslotte is dit geen construktie fout.
Ik denk inderdaad dat de garage met koude motor aan de gang gegaan is.
is dat zo Sah , of ben je er niet bij geweest?
Tevens vind ik dit weer een gevalletje voor de ANWB,want volgens mij is dit de enige organisatie die dit soort dingen aanhangig kan maken bij de RDW.
die roetmeting is toch van de zotte op deze manier?

mvg,
Hans(ook boos)

sleutelgek (0) PRO, 19 jaar geleden

inderdaad is coulance uit den bose. heb je de oude onderdelen nog? anders kun je wel een keuring doen, maar dat heeft weinig zin...overigens heb ik nog nooit een pomp kapo gedraaid bij een opel diesel.

bennie1063 (0), 19 jaar geleden

ik heb vorig week ook brandstof pomp laten vervangen van astra 2000 die had ook plotseling opgehouden met een pompsensor.daar voor had ik nooit last van.

jan wolter (0) PRO, 18 jaar geleden

WAT VAAK GEBEURT BIJ HET VERVANGEN VAN HET BRANDSTOFFILTER DAT HET NIET GOED ONTLUCHT WORD!
MET ALS GEVOLG DAT DE POMP TE WEINIG BRANDSTOF KRIJGT EN ER MEE KAPT!!!
DUS DAT VERHAAL VAN BRAMEN IS DIKKE ONZIN MOETEN ZE TOCH MET BETERE SMOESEN KOMEN!!!

GROETJES JW

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.