Hallo,
mijn probleem is dat als ik de kachel aandoe, dat hij helemaal niet warm wordt.
Ook niet na 40 min rijden.
Heb gisteren een nieuwe thermostaat erin gezet, maar geen succes.
Temperatuur is gewoon goed, koelvloeistof ook.
Wie weet wat het is?
Word nu namelijk een beetje koud in de auto.
Gr Roy
Geplaatst door Above The Law (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
jan T (20) PRO, 13 jaar geleden
werken je kachelkleppen goed of is de kachelradiateur gewoon verstopt.
groetjes jan.
Above The Law (0), 13 jaar geleden
Heey Jan.
Is er een manier om dit makkelijk te testen.
En kom je hier gemakkelijk bij.
Ik weet namelijk niet waar die zitten.
Maar als ik hem van koud (blauw) naar warm (rood) doe, hoor ik wel dat het lucht veranderd van snelheid.
Alleen blijft het koude lucht.
Gr Roy
Punt (35) PRO, 13 jaar geleden
Roy ;bij opel gebruiken ze alleen kleppen en geen kranen meer bij het verwarmingsysteem. Voel aan de kachelslangen of er temperatuurverschil is . Zit er misschien een achtergebleven klem op een slang. Duik verder onder het dashboard en kijk of alle kleppen wel werken. De radio montage is er vaak de oorzaak van dat een en ander niet meer werkt. Verstopte radiateuren heb ik bij die auto's niet meegemaakt wel lekke .Ook een feest om te doen. Groeten.
Above The Law (0), 13 jaar geleden
Ok, we gaan het proberen. Als het lukt of niet zal ik het wel melden.
Dank u wel.
Above The Law (0), 13 jaar geleden
Ik heb eindelijk kunnen kijken.
Mijn slangen van me verwarming zijn alle 2 warm, naar heet toe.
Toevallig deed me verwarming het 2 dagen.
Maar nu is het weer koud.
Snap er niks van.
Moet nog wel even naar die klep kijken.
Punt (35) PRO, 13 jaar geleden
Het water gaat er dus wel doorheen , nu de klep nog goed zetten desnoods met de hand en dan fixeren. Succes.
Above The Law (0), 13 jaar geleden
Kunt u mij misschien vertellen, waar die zit?
Sorry, maar heb er namelijk niet erg veel verstand van.
Gr
Punt (35) PRO, 13 jaar geleden
Duik onder het dashboard aan beide zijden van de kachel voor de versnellingspook en kijk wat je ziet bewegen als je de warm/koud schuif beweegt. Ik weet niet of een astra van' 93 ook al lucht /vacuum bediening heeft . Deze slang komt vanaf de motor en gaat door de paravan langs het kachelfilter naar binnen. Kijk of je op die slang vacuum kunt zetten ,zoniet dan zit die slang los bij de kachel. Als je het hebt gevonden weet je ook hoe de kachel werkt. Succes.
williamhabets (0), 13 jaar geleden
radiator kan ook verstopt zijn dan zijn de ribben verstopt en loopt het water toch door de slangen heen
Punt (35) PRO, 13 jaar geleden
We kunnen vanhieruit niet zien wat voor vloeistof jij in de wagen hebt. Ik heb bij opel en vw zelden verstopte radiateuren gezien ,daarom denk ik dat er een klep niet gelicht wordt. Als het wisselen van koelvloeistof jou onbekend in de oren klinkt is verstopping ook een mogelijkheid. Zet tegen de stoom in een waterslang op de kachel en kijk hoeveel (bruine) bagger er uit komt . Je meldde laatst nog dat je een keer wel warmte had ,dus zal het met die verstopping wel meevallen. Het is nu wel de tijd dat je het verschil wel kan merken als de kachel het goed doet. Actie en succes.
Above The Law (0), 13 jaar geleden
Me kachel doet het nu al een paar dagen goed.
Het is lekker warm in de auto.
Alleen nu is het andere probleem dat als ik me kachel aanzet dat me ramen heel erg beslaan.
moderator (0) PRO, 13 jaar geleden
Kan zijn dat je de afdekking van het pollenfilter niet goed zitten. Deze afdekking zit onder de motorkap, direct onder de voorruit. Vaak ligt die plaat dan OP de rand i.p.v. IN de rand aan de bovenzijde met als gevolg dat het papieren pollenfilter nat wordt.
Mogelijkheid 2 is een lekke kachelradiateur maar meestal ruik je dan ook de koelvloeistofgeur in de auto.